Esihenkilö, näin kohtaat työuupuneen ja käsittelet työuupumusta työpaikalla rakentavasti (3 h)
järjestää nyt koulutuksen:

16.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 9 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , HR ja henkilöstöhallinto , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Työhyvinvointi

Työuupumusoireista kärsii Työterveyslaitoksen tutkimuksen (2022) mukaan jo useampi kuin joka neljäs suomalainen.
On siis mahdollista, että sinunkin nykyisten tai tulevien johdettaviesi joukossa on havaittavissa työuupumusoireilua.
Työuupumus on nykytyöelämän jatkuvasti lisääntyvä vitsaus, jolta ei kannata sulkea silmiään, koska uupumusta on helpompi ehkäistä etukäteen kuin korjata sen aiheuttamia ongelmia.

Tällä kurssilla opit mitä työuupumus tarkoittaa, miten sen voi tunnistaa ja miten sitä voi ennaltaehkäistä.
Opit myös miten työuupumusta tulisi käsitellä työpaikalla sekä mistä saat apua työuupumuksen kohdatessa työyhteisöä.
Kurssin käytyäsi myös ymmärrät, miten työuupunut kohdataan empatialla ja minkälaisia pitkäaikaisia vaikutuksia työuupumuksella saattaa olla.

Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät mitä työuupumus tarkoittaa ja miten sen voi tunnistaa
– Opit mitä sinun tulee tietää työuupumuksen käsittelystä työpaikalla työnantajan edustajana
– Saat ohjeita työuupuneen empaattiseen kohtaamiseen
– Tiedät mistä saada apua työuupumuksen käsittelyyn
– Opit mitä voit tehdä työuupumuksen ehkäisemiseksi työpaikalla

Webinaari on suunniteltu esihenkilöille ja HR-henkilöstölle, jotka kohtaavat työssään työuupuneita ja/tai haluavat ennalta ehkäistä työuupumusta työpaikalla.

Kouluttaja

Pieta Kivelä, medianomi, ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach)
Pieta Kivelä, yritysvalmentaja
Työhyvinvoinnista kiinnostunut Pieta on koulutukseltaan medianomi ja ratkaisukeskeinen valmentaja (LCAF Certified Coach). Viestintätaitojaan Pieta on kehittänyt yli kymmenvuotisen viestinnän ja markkinoinnin aloilla tehdyn uransa aikana.
Valmentajana Pietan vahvuus onkin kyky tavoittaa asian kuin asian ydin ja viestiä selkeästi, helppotajuisesti ja innostavasti.

Työhyvinvoinnissa Pietaa kiinnostaa erityisesti se, miten lähijohtamisen laatu, ihmisen oma suorituskyky ja työelämän erilaiset kuormitus- ja voimavaratekijät vaikuttavat työssä viihtymiseen ja jaksamiseen. Työhyvinvoinnin merkitys arjessa työntekijän ja esihenkilön näkökulmista tarkasteltuna on Pietan valmentamistyön ytimessä. Pietan kiinnostus työhyvinvointiin ja johtamiseen heräsi hektisen nykytyöelämän jatkuvasta muutoksesta ja johtamisen haasteista.

Valmentamisen lisäksi Pieta kirjoittaa ja toimii markkinoinnin asiantuntijana monipuolisissa tehtävissä.

Erityisosaamisalueet
– Työhyvinvointi
– Työyhteisötaidot
– Ratkaisukeskeinen valmentaminen
– Esihenkilötyö ja tiiminvetäminen
– Ajanhallinta

09:00 Tilaisuuden avaus

09:15 Mistä työuupumuksessa on kyse?
– Miten työuupumus syntyy?
– Työuupumuksen vaikutukset ihmiseen
– Tunnista työuupumuksen oireet ajoissa

09:45 Työuupumuksen käsittely työpaikalla
– Työnantajan velvollisuudet työuupumuksen ilmetessä
– Kuinka käsitellä työuupumusta työyhteisössä?
– Mistä apua työuupumuksen käsittelyyn?

10:15 Tauko

10:30 Kuinka kohdata työuupunut?
– Miten ottaa puheeksi huoli työntekijän jaksamisesta?
– Kuinka kohdata työuupunut empaattisesti
– Työuupumuksen pitkäaikaisten vaikutusten ymmärtäminen

11:30 Miten ennaltaehkäistä työuupumusta?
– Työuupumuksen ennaltaehkäisyn keinot työpaikalla
– Johtamisen merkitys työuupumuksen ehkäisyssä

12:00 Webinaari päättyy

Etäkoulutus toteutetaan Zoom-palvelulla. Lähetämme osallistumisohjeet sähköpostiisi ennen koulutusta.

ti 16.4.2024, klo 12.30-15.30

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.