Esihenkilö tulisilla hiilillä: johtamisen juridiikka ja käytännöt (1 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Esihenkilö tulisilla hiilillä: johtamisen juridiikka ja käytännöt (1 pv)

09.03.2023, Webinaari , Webinaari 21 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Miten puuttua työntekijän sopimattomaan käytökseen tai alisuoriutumiseen? Miten käsitellä työntekijän heikentyneeseen työkykyyn liittyviä asioita juridisesti oikein? Miten hankalat asiat nostetaan esiin ja miten kommunikointi haastavissa tilanteissa hoidetaan onnistuneesti?

Esihenkilö tulisilla hiilillä -koulutuspäivä pureutuu esihenkilötyön hankaliin tilanteisiin juridiikan ja vuorovaikutuksen näkökulmasta. Onnistunut esihenkilötyö vaatii paljon, ja joskus tanssi tulisilla hiilillä voi tuntua jopa mahdottomalta. Varmuus työlainsäädännön oikeanlaisesta soveltamisesta tuo uskallusta ja johdonmukaisuutta esihenkilötyöhön ja auttaa ratkaisemaan vaikeitakin työsuhdeasioita.

Tässä käytännönläheisessä koulutuspäivässä käymme läpi yleisimpiä ja kiperimpiä esihenkilötilanteita. Pohdimme, miten nämä tilanteet hoidetaan juridisesti oikein ja miten ne kommunikoidaan sujuvasti. Päivän asiantuntevina kouluttajina toimivat työoikeuteen erikoistunut lakimies, OTM Alexa Kavasto ja vaativan vuorovaikutuksen asiantuntija Kalle Siira (VTT, toimitusjohtaja, partneri, Constra Group Oy).

– Koulutus sopii uusille ja kokeneille esihenkilöille. Koulutus soveltuu sekä yksityisen että julkisen sektorin toimijoille.

Koulutuksen osallistuja saa:
– Käytännönläheisen ja monipuolisen esihenkilötyötä tukevan koko päivän koulutuksen.
– Koulutuksen ohjelmaan merkityt ateriat lähiosallistujille.
– Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon.
– Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
– Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen).

Kouluttajat
Alexa Kavasto
, OTM, lakimies
Alexa on työoikeuteen erikoistunut lakimies, joka toimii tällä hetkellä oikeustieteellisessä tiedekunnassa väitöskirjatutkijana. Kavastolla on usean vuoden monipuolinen kokemus asianajotoimistosta erilaisten työsuhteeseen liittyvien toimeksiantojen hoitamisesta. Kavasto on kirjoittanut useita työoikeudellisia julkaisuja ja pitänyt lukuisia suosittuja työoikeuden alaan liittyviä koulutustilaisuuksia.

Kalle Siira, VTT, toimitusjohtaja, partneri, Constra Group Oy
Kalle on strategisen viestinnän ja neuvottelun asiantuntija, joka on kouluttanut lukuisten suomalaisorganisaatioiden johtoa, esimiehiä ja asiantuntijoita neuvottelussa, hankalissa keskusteluissa ja esiintymisessä. Kalle on julkaissut tutkimuksiaan viestinnän ja johtamisen kansainvälisissä julkaisuissa ja väitteli organisaatioiden konfliktinhallinnasta Helsingin yliopistolla vuonna 2013.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä tarkoittaa esihenkilön direktio-oikeus, ja mitkä ovat sen rajat?
– Miten työntekijöiden työsopimusten ehdot vaikuttavat esihenkilön direktio-oikeuteen?
– Miten puuttua työntekijän sopimattomaan käytökseen tai alisuoriutumiseen?
– Miten antaa rakentavaa palautetta ja nostaa hankalat asiat esiin?
– Miten onnistua vuorovaikutuksessa, kun ratkotaan vaikeita työsuhdeasioita?
– Miten käsitellä työntekijän heikentyneeseen työkykyyn liittyviä asioita juridisesti oikein?
– Miten toimia, kun epäilee työntekijän päihteiden väärinkäyttöä?
– Missä tilanteissa ja miten tulee antaa varoitus?
– Milloin työnantajalla on oikeus irtisanoa työntekijä?
– Voiko työsuhteen päättää sopimalla?

Webinaari

9.3.2023, klo 8:30-15:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 610 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 520 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.