Esihenkilön oikeus johtaa (1/2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Esihenkilön oikeus johtaa (1/2 pv)

30.08.2023, Innopoli 3, Espoo + voit osallistua myös etänä Vaisalantie 4, Otaniemi, Espoo 16 elokuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Esihenkilöllä on lain mukaan oikeus johtaa työtä, mutta johtamista myös rajoitetaan lain tasolla. Esihenkilönä toimiminen vaatii monesti rohkeutta puuttua erilaisiin tilanteisiin, ja siksi esihenkilön on tärkeä tunnistaa omat oikeudet, mutta myös johtamisoikeuden rajoitukset. Koulutuksessa tuodaan käytännönläheisesti johtamisen ja työoikeuden näkökulmasta esiin seikkoja, joiden avulla esihenkilö tunnistaa oman oikeusturvansa sekä saa rohkeutta johtaa.

Hyödyt osallistujalle
– Ymmärrät työlainsäädännön ja johtamisen osalta oman roolisi esihenkilönä sekä siihen liittyvät oikeudet, vastuut, velvollisuudet ja johtamisoikeuden rajoitukset
– Ymmärrät esihenkilönä oman oikeusturvasi
– Opit, miten reagoida esihenkilöön kohdistuvaan kritiikkiin ja arvosteluun
– Ymmärrät, mitä erilaisia puuttumiskeinoja työpaikalla voidaan käyttää

Koulutus on suunnattu kaikille esihenkilön työlainsäädännöllisistä oikeuksista ja velvollisuuksista kiinnostuneille.

Laura-Maria Poikela, juristi, Inventio Asianajotoimisto Oy

Laura-Maria Poikela, Inventio Asianajotoimisto Oy
Laura-Maria on mm. työ- ja palvelussuhdeasioihin erikoistunut juristi. Laura-Marialla on kokemusta erityisesti sosiaali- ja terveysalalta, vähittäiskaupasta ja vuokratyöstä. Laura-Maria ei puhu vain juridiikkaa, vaan haluaa auttaa löytämään aidosti käytännöllisen ratkaisun kaikkiin työelämän haasteisiin ja mahdollisiin ristiriitatilanteisiin. Kouluttajakokemusta Laura-Marialla on noin 10 vuoden ajalta.

Erityisosaamisalueet:
– Työ- ja palvelussuhteisiin liittyvät asiat
– Riitojen ratkaisu
– Työehtosopimukset ja paikallinen sopiminen
– Yhteistoimintamenettelyt

08:30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamukahvi

09:00 Esihenkilön tehtävät, vastuut ja oikeudet
– Esihenkilön tehtävät ja vastuut organisaatiossa
– Työnjohto-oikeus ja sen rajat

10:15 Tauko

10:30 Työntekijän näkökulma
– Työntekijöiden tehtävät, vastuut ja oikeudet
– Mitä esihenkilö voi edellyttää työntekijöiltä?
– Esihenkilön rooli työsuhteen eri vaiheissa

12:00 Tilaisuus päättyy

Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo
– Voit osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautumislomakkeella, osallistutko lähi- vai etäkoulutukseen.

ke 30.8.2023, klo 09.00-12.00

– sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin ja aamukahvit koulutuspäivän aikana.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.