Esihenkilön työkalupakki (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Esihenkilön työkalupakki (1 pv)

09.04.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 20 helmikuun, 2024 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , HR Human Resources , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Lakitieto

Työsuhteessa esihenkilö toimii työnjohto-oikeutta käyttäessään työnantajan edustajana, jota koskevat työnantajalle työsopimuslaissa ja muualla työlainsäädännössä asetetut velvollisuudet.

Koulutuksen tavoitteena on perehdyttää esihenkilö keskeisiin työlainsäädännön velvoitteisiin, jotka tulisi tuntea uusia työntekijöitä palkattaessa, työsuhteen aikana ja sitä päätettäessä.

Koulutuksessa käydään läpi muun muassa työsopimuksen tekemistä ja ehtoja, sekä työsuhteen aikaisiin ongelmatilanteisiin puuttumista.

Hyödyt:
Koulutuksen jälkeen tiedät kuinka
– laaja on työnantajan työnjohto-oikeus
– työsopimuksen ehdoista kannattaa sopia
– työsuhteen ongelmatilanteisiin puututaan
– työsuhde päätetään oikeaoppisesti

ja tunnet
– oikeutesi ja velvollisuutesi esihenkilönä
– työntekijän keskeiset oikeudet ja velvollisuudet työsuhteessa

Kouluttaja:
Reetta Riihimäki
, Juristi, OTM, Helsingin seudun kauppakamari – Helsingforsregionens handelskammare ry
OTM Reetta Riihimäki toimii Helsingin seudun kauppakamarin juristina ja neuvoo kauppakamarin jäsenyrityksiä työoikeudellisissa asioissa. Hänellä on kymmenen vuoden kokemus kauppakamarin työsuhdeneuvonnasta. Reetta myös kouluttaa työoikeuteen ja palkanlaskentaan liittyvistä teemoista, ja on yksi KauppakamariTiedon Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
”Paljon hyödyllistä tietoa myös jo esihenkilötyössä pidemmän aikaa toimineelle. Hieno päivä kokonaisuudessaan.”
”Sisältö oli erinomainen, jonka jokainen esihenkilön tulisi saada käytyä.”
”Kattava ja ajantasalla oleva paketti esihenkilötyöhön. Oli tuttua asiaa, mutta myös uutta ja ajankohtaista tietoa. ”

8.30 Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

9.00 Työnantajan oikeudet ja velvollisuudet
– rekrytointi, mm. työnhakijasta kerättävät tiedot ja niiden käsittely
– tasapuolinen kohtelu ja syrjintäkielto, työturvallisuusvelvoite
– työnjohto-oikeus
– johtamisen yhteys työhyvinvointiin

Työsopimuksen tekeminen ja keskeiset ehdot
– Mistä työsuhteen ehdot tulevat?
– työsopimuksen muoto ja kesto
– keskeisistä ehdoista sopiminen ja muutokset niihin

Työntekijän velvollisuudet ja ongelmatilanteet
– yleiset velvollisuudet, kilpailevan toiminnan kielto ja salassapitovelvollisuus
– työsuhteen poissaolot
– työntekijän käytökseen liittyvät ongelmatilanteet

Työsuhteen päättäminen
– koeaikapurku
– työntekijään liittyvät työsuhteen päättämisperusteet ja varoituskäytäntö
– työsuhteen päättämismenettely

15.30 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
8.30 alkaen aamiaistarjoilu, kahvitarjoilut 10.30 ja 14.00. Lounastarjoilu klo 12.00-12.30.

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

9.4.2024, klo 9.00-15.00

Normaalihinta:

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.