Esiinny, kouluta ja presentoi eduksesi (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Esiinny, kouluta ja presentoi eduksesi (1 pv)

14.06.2018, Crowne Plaza Helsinki - Hesperia, Helsinki Mannerheimintie 50, Helsinki 29 toukokuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Viestintä

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Mahtavat vinkit, kiva rento tunnelma. Sain paljon apuja ja tukea töihin."

• "Parasta kouluttajan ulosanti. Parhain sisältö tuli kysymysten (asiantuntijuus) ja keskustelujen kautta. Hauska päivä!"

• "Hienoa leppoisa tunnelma, jonka kouluttaja sai luotua, kiitos"

• "Erittäin hyvä ja innostava koulutus ja kouluttaja. Omat esimerkit ja tyyli auttoivat sisäistämään asiaa."

• "Parasta vakuuttava kouluttaja ja konkreettisuus opetuksessa."

Matka hyväksi viestijäksi ja esiintyjäksi alkaa, kun rohkaistuu laittamaan persoonansa likoon sellaisena kuin on – luonnollisesti koko ajan kasvaen. Mitään ulkoa kannettua ei kannata itseensä ottaa, sillä sinä olet ainoa, joka osaa olla uskottavasti sinä.

Esiintymistaito kohenee jo sillä, että käydään systemaattisesti ja tavoitteellisesti läpi valmistautumisrutiini. Valmistautuminen on tärkeää kokeneellekin. Mitä spontaanimmalta esiintyjä vaikuttaa, sitä paremmin hän on valmistautunut. Tästä koulutuksesta osallistuja saa käyttöönsä hyvän valmistautumis­työkalun sekä esiintymisrohkeutta.

Kenelle

Hyvä esittämistapa ja presentoinnin taito on tärkeä osa työtä ja ammattitaitoa asiantuntijalla, myynnin ammattilaisella, esimiehellä tai politiikan toimijalla. Yhä useampi joutuu esittelemään osaamisaluettaan ja kouluttamaan, ja etenkin esimies tarvitsee noita taitoja. Esittäminen ja presentointi on onneksi opittavissa tässä koulutuksessa.

Oili Valkila, suomen kielen maisteri, FM, MHT, logonomi, toimittaja, kirjoittaminen, puheviestintä, sisältömarkkinointiKouluttaja

Oili Valkila on suomen kielen ja puheviestinnän maisteri ja logonomi, jolla on myös yrityshallinnon tutkinto.
    Hän on kokenut viestinnän kouluttaja ja yrittäjä, ja kirjoittanut mm kirjat Loista puhujana (2014) ja Loista kirjoittajana (2016). Kouluttajana Valkila on asiansa osaava, innostava ja sparraava vetäjä. Valkila tarjoaa osallistujalle tehokkaat, mutta käytännölliset apuvälineet esiintymiseen ja presentointiin.

Koulutuksessa opit

• välittämään keskeisen ideasi asiakkaille ja muille kohderyhmillesi kielikuvin ja mielikuvin niin, että he näkevät sanomasi silmissään ja oivaltavat sen.
    • presentoimaan niin, että tilanne on hallussasi, et pelkää hankalia kysymyksiä tai keskeytyksiä etkä jännitä esiintymistä liikaa.
    • ottamaan aktiivisen, vaikuttavan kontaktin kuulijoihisi niin, että kehittyy vuorovaikutus, ja tiedät, että sinua kuunnellaan.
    • valmistautumaan esityksiisi oikein ja johdonmukaisesti, mikä muuttaa epävarmuutesi rauhalliseksi varmuudeksi ja antaa myönteisyyttä ja vaikuttavuutta.
    • vaikuttamaan faktojen lisäksi myös tunteen kautta ja hyödyntämään sanatonta viestintää
    • luomaan johdonmukaisen esityksen, joka toimii powerpoint-diojesi kanssa saumattomasti yhteen. Innostut ja innostat!

Valmistautuminen

• Päätä tavoitteesi ja tunne yleisösi
    • Argumentoi monipuolisesti, vaikuttavasti ja yleisöllesi osuvasti
    • Suunnittele esityksesi rakenne hyvin – samoin havainnollistamistavat
    • Suunnittele tavat, joilla otat yleisön mukaan, vaikutat ja jäät mieleen
    • Käytä yleisöä esityksesi ohjaamiseen heille oleellisemmaksi
    • Tee asiasi seuraaminen yleisöllesi helpoksi – huolellisesti pureksittu on helpompi niellä.
    • Ajasta huolella ja muista helposti pitkät ja monimutkaisetkin presentaatiosi ja alustuksesi.

Esiintyminen

• Henkilökohtainen tempo, sanasto, varmuus
    • Miten juuri sinä jännität esiintymistä ja miten juuri sinä selviydyt jännityksesi kanssa
    • Sanattoman viestinnän mahti – mistä uskottavuutesi tulee ja miten vaikutat siihen

Presentaation teko

• Miten suunittelet tavoitteellisesti esityksesi, että se ohjaa asiakastasi/kuulijaasi oikein?
    • Konkreettisesti powerpointin kimppuun – se ei saa olla isäntäsi!
    • Miten saat esitykseesi poweria, pointtia ja muistettavuutta

Työskentelytapa koulutuksessa on rento ja keskusteleva. Päivä sisältää pieniä esiintymisharjoituksia.

Koulutuksen ilmapiiri pidetään luottamuksellisena ja rohkaisevana.

Aikataulu

8.30 Ilmoittautuminen, materiaalin jako ja kahvi
    9.00 Koulutus alkaa
    11.30 Lounas
    14.00 Kahvi
    16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Royal at Crowne Plaza, Mannerheimintie 50, Helsinki

Ajankohta: 14.6.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.