Esimiehen oikeudet ja velvollisuudet haastavissa työyhteisötilanteissa (90 min)
järjestää nyt koulutuksen:

Esimiehen oikeudet ja velvollisuudet haastavissa työyhteisötilanteissa (90 min)

24.09.2020, Webinaari , Webinaari 16 syyskuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto , Tiimityö , Työilmapiiri , Webinaarit

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• ”Kouluttajalla innostava ote. Tiukkaa faktaa kiinnostavin esimerkein ja elävä tapa konkretisoida asiaa. Kiitos!”

• ”Paljon tuli tietoa ja hyviä kokemuksia.”

• ”Hyvä kouluttaja. Voisin osallistua uudestaan hänen kursseilleen.”

• ”Oikein hyvä. Mukavaa keskustelua :) ”

• ”Kouluttajalla selkeä ulosanti, asiantunteva, miellyttävä kuunnella.”

• ”Hyvä luennoitsija, monipuolinen tietämys.”

• ”Sain työkaluja tulevaan työhön.”

• ”Esitys oli tasapainoinen ja hyvin aikataulutettu.”

• ”Tapausten käsittely oli paras anti. Käytännön neuvot hyviä.”

• ”Hyvä kokonaisuus, käytännönläheinen, hyviä esimerkkejä. Hyvää keskustelua.”

Esimiehillä on lukuisia velvollisuuksia – mutta myös oikeuksia, joista kannattaa olla tietoinen.

Tunnetko esimiehen oikeudet ja velvollisuudet haastavissa työyhteisötilanteissa? Tässä webinaarissa saat kokonaiskuvan niistä sekä käytännön työkalupakin arkeesi.

Lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö eivät ole oma, muusta elämästä erillinen saarekkeensa. Kun työyhteisössä tiedetään, miten ne vaikuttavat käytössä oleviin keinoihin haastavissa tilanteissa, säästytään monelta murheelta ja virheratkaisulta.

Koska lainsäädännön ja oikeuskäytännön lisäksi myös muun muassa organisaatiokulttuuri sekä erilaiset ihmis- ja valtasuhteet vaikuttavat merkittävästi eri työpaikoilla tosiasiallisesti käytössä oleviin keinoihin, näitä asioita käsitellään tässä webinaarissa yhdessä.
    Webinaarissa käydään läpi käytännön tilanteita esimerkkien kautta.

Kenelle
    Työoikeuden ja johtamisoppien käytännön soveltamisesta kiinnostuneille.
    • Webinaari on suunniteltu ensisijaisesti lähiesimiehille, mutta se soveltuu myös kaikille muille työyhteisön ongelmatilanteisiin ratkaisuja hakeville, esimerkiksi henkilöstöhallinnon asiantuntijoille ja luottamusmiehille.
    • Sisältö sopii niin uraansa aloitteleville kuin kokeneillekin toimijoille. Jokainen saa sisällöstä uusia oivalluksia.
    • Webinaarissa käsitellään sekä työ- että virkasuhteita. Tästäkin syystä koulutus soveltuu niin yksityisen kuin julkisenkin sektorin esimiehille.

Hyöty osallistujalle
    Tässä webinaarissa saat kokonaisnäkemyksen ja esimiehen työkalupakin:
    • Käytännössä hyödynnettävistä oikeudellisista keinoista erilaisissa haastavissa työyhteisötilanteissa
    • Sellaisten arjen haasteiden ratkomisesta, joita ei ole tapana ratkoa tuomioistuimissa
    • Merkittävimmistä webinaarin teemoihin liittyvistä oikeustapauksista, jotka toimivat hyvinä suunnannäyttäjinä työpaikoilla

Kouluttaja

Katariina Sorvanto, KataKoski Oy. Katariina on lakimies, joka on tutustunut laajasti johtamiseen ja organisaatioiden toimintaan sekä teoriassa että käytännössä – myös itse esimiehenä työskennellen. Katariina on innostava ja pidetty, yli kymmenen vuoden esiintymiskokemuksella toimiva kouluttaja. Koulutustehtävien lisäksi hän konsultoi asiakkaitaan työ- ja virkamiesoikeudellisissa kysymyksissä.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Kouluttajalla innostava ote. Tiukkaa faktaa kiinnostavin esimerkein ja elävä tapa konkretisoida asiaa. Kiitos!”
    – ”Hyvä kouluttaja. Voisin osallistua uudestaan hänen kursseilleen.”
    – ”Kouluttajalla selkeä ulosanti, asiantunteva, miellyttävä kuunnella.”
    – ”Hyvä luennoitsija, monipuolinen tietämys.”

9:45 Yhteyksien tarkistus

10:00 Tervetuloa webinaariin!

Muutos – mainio mahdollisuus
    • Mikä saa muuttua ja mikä ei?
    • Muutosvastarinnasta muutosmyötärinnaksi
    • Erilaiset reaktiot muutostilanteissa
    • Tunteiden merkitys

Miten työyhteisön toimintaa voidaan tehostaa?
    • Työntekijöiden velvollisuudet ja työnantajan oikeudet
    • Alisuorittajien motivoiminen
    • Varhainen välittäminen
    • Käytännön askelmat

Konfliktit ja loukkaukset – kuinka hyvä esimies toimii?
    • Mikä on kiusaamista ja mikä ei?
    • Raamit nyt ja tulevaisuudessa
    • Mihin kannattaa käytännössä puuttua – ja mihin ei?
    • Tuki omalta esimieheltä

Joskus jopa yksilöperusteinen irtisanominen on työyhteisön kannalta paras vaihtoehto
    • Varoituksen merkitys ja käytännön vaikutukset
    • Oikeat ja mahdollisimman turvalliset menettelytavat irtisanomismenettelyssä

Aikaa kysymyksille

11:30 Webinaari päättyy

Miten webinaariin osallistutaan?

Voit osallistua webinaarikoulutukseen internetyhteyden välityksellä tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Osallistumiseen et tarvitse mitään maksullisia ohjelmistoja. Äänentoistoa varten laitteessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet. Mikrofonia tai videokameraa et tarvitse.

Toimitamme sinulle tarkemmat lisäohjeet ilmoittautumisen jälkeen ja vastaamme mielellämme kaikkiin mahdollisiin osallistumista koskeviin kysymyksiisi.

24.9.2020 klo 10:00 – 11:30

– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

197 euroa / hlö + alv 24 %.
    – sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
    177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.