Esimieskoulutus – onnistunut kehityskeskustelu (1 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Esimieskoulutus – onnistunut kehityskeskustelu (1 pv)

07.06.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Oikein suoritetut kehityskeskustelut:

– motivoivat ja innostavat sekä esimiestä, että työntekijää etsimään työn kehittämiseen uusia näkökulmia
– parantaa yhteisten tavoitteiden saavuttamista
– parantaa työilmapiiriä
– parantaa työyhteisön keskinäisiä suhteita

Koko organisaatio hyötyy pitkällä tähtäimellä. Kehityskeskustelut ovat johtamisen tärkeimpiä työvälineitä. Koulutuksessa käsitellään sekä kehityskeskustelujen käyttöönottoa organisaatiossa, että vallitsevien käytäntöjen kehittämistä ja tehostamista. Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi keskustelun eri vaiheet ja se miten edetään työuran eri vaiheissa.

Lisäksi annamme useita erilaisia työvälineitä motivoivaan keskusteluun. Entä miten tiimien tai yksiköiden kehityskeskustelut toteutetaan? Myös ns. varhainen puuttuminen ja kriisikeskustelut nivelletään työyhteisön kokonaisuuteen kehityskeskustelujen täydentämiseksi.

Koulutuksessa jaetaan myös erilaisia malleja kehityskeskustelulomakkeista, joita osallistuja voi käyttää suunnitellessaan oman tiimin tai yrityksen kehityskeskustelu käytäntöä. Koulutus valmentaa esimiehiä ja HR-ammattilaisia hyödyntämään kehityskeskusteluja osana hyvää johtamista.

Kouluttaja
Merja Vuorinen
, VTM, psykoterapeutti, Easy Living Oy

Sosiologian ja viestinnän opintojen, sekä yritysten ja yhteisöjen tiimivalmennuksesta hankkimansa kokemuksen ansiosta Merja on kehittynyt taitavaksi työyhteisövalmentajaksi sekä innostavaksi luennoitsijaksi. Entisenä huippu-urheilijana Merja tuntee eri valmennusmenetelmät ja on kaikissa projekteissa mukana sydämellään.

Kehityskeskustelut työpaikalla
– Mistä on kyse, kun puhutaan kehityskeskustelusta?
– Tavoitteet ja niiden rakentaminen
– Keskusteluun tarvittavat taidot
– Keskustelun vaiheet (aloitus, menneen arviointi, tavoitteet, oma johtaminen, lopetus)
– Dokumentointi
– Lomakkeet ja arviointipaperit

Kehityskeskustelut etänä
– Mitä tulee ottaa huomioon etäkeskustelussa?
– Miten huolehdin hyvästä vuorovaikutuksesta etänä?
– Dialogi vai monologi?

Keskustelun sisällön ohjaaminen
– Motivaation nostaminen keskustelun aikana
– Kysymystekniikat (syventävät kysymykset, lyhyet kysymykset, ääripää kysymykset)
– Erilaisia palautemalleja
– Osaamisen kartoittaminen
– Työhyvinvoinnin nostaminen keskusteluun
– Oman johtamisen kysyminen ja kartoitus
– Mukavuusalueen ylittäminen
– Hankalan keskustelun johtaminen
– Kriisialueet ja kriisikeskustelut

Ryhmän kehityskeskustelut
– Palaverirakenteet
– Aiheet mitä ryhmäkeskusteluissa tuodaan esille
– Kehittämispäivät ja niiden sisällöt
– Ryhmändynamiikka – kaikki mukaan ja tasapuolisuus
– Sudenkuopat yhteistyössä ja ilmapiirin rakentamisessa
– Mitä esimiehen tulee ainakin huomioida ohjatessa ryhmää

Etäkoulutus

7.6.2023, klo 09.00-16.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaali sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.