Edita järjestää nyt koulutuksen:

Etä- ja hybridityön erityiskysymykset – hallitse työnantajan riskit (2 h)

Mitkä ovat työajan jouston mahdollisuudet hybridi- tai etätyössä? Miten työnantaja voi toteuttaa etätyön valvontaa ja millaisia teknologioita siihen on sallittua käyttää? Miten tietosuoja tulee huomioida etä- ja hybridityössä? Mitä ottaa huomioon, jos työntekijä haluaisi työskennellä ulkomailta käsin? Mitä on huomioitava etätyöläisen vakuutusturvaan liittyen?

Etätyö on tullut organisaatioihin jäädäkseen. Lisäksi monissa työyhteisöissä on omaksuttu hybridimalli, eli monipaikkainen työ, jossa työtä tehdään vuorotellen etänä ja toimistolla. Hybridityö tarjoaa monenlaisia etuja, mutta se tuo myös mukanaan uudenlaisia haasteita ja tarpeita päivittää yhteisiä pelisääntöjä ja ohjeistuksia.

Tässä webinaarikoulutuksessa saat kattavan tietopaketin ajankohtaisista ja olennaisimmista työlaki- ja tietosuojakysymyksistä etä- ja hybdridityöhön liittyen. Webinaarissa käsitellään myös etätyöntekijän työsuojelukysymyksiä.

Työoikeuden ja tietosuojan kokeneet asiantuntijat pureutuvat webinaarissa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Millä tavoin työnantajan tulisi ohjeistaa työntekijöitään etätyöstä tai hybrimallista?
– Miten työntekijöiden tasapuolisen kohtelun velvoite tulee huomioida etätyössä ja hybridimallissa?
– Voiko työntekijä kieltäytyä palaamasta lähityöhön tai siirtymästä hybridimalliin ja millä seurauksilla?
– Mitkä ovat työajan jouston mahdollisuudet hybridi- tai etätyössä?
– Mitä ottaa huomioon, jos työntekijä haluaisi työskennellä ulkomailta käsin?
– Miten työnantaja huolehtii hybridi- tai etätyössä työntekijän terveydestä ja turvallisuudesta kuten työergonomiasta ja työn oikean tasoisesta kuormituksesta?
– Mitä on huomioitava vakuutusturvan kannalta?
– Miten tunnistaa ja hallita etätyöhön liittyviä tietosuojariskejä?
– Mitkä ovat työnantajan vastuut työtilojen järjestelyistä, tietoturvasta ja tietosuojan huomioimisesta?
– Miten työnantaja voi toteuttaa etätyön valvontaa, ja millaisia teknologioita voidaan sallia?
– Kenen vastuulla on, jos tapahtuu tietovuoto?
– Tietojen käsittely – maantieteelliseen sijaintiin liittyviä kysymyksiä?

Webinaari on osa HR ja tietosuoja -webinaarisarjaa. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko webinaarisarjaan.


Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu kaikille henkilöstöhallinnon asiantuntijoille ja esihenkilöille sekä työelämän tietosuojan ja työlainsäädännön parissa työskenteleville. Koulutus soveltuu sekä yksityisen että julkisen sektorin toimijoille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:

– Esihenkilö
– Henkilöstöjohtaja
– Henkilöstöpäällikkö
– HR-asiantuntija
– Palkkahallinnon asiantuntija
– Työoikeusjuristi
– Henkilöstöjuristi
– Tietosuojajuristi
– Tietosuojavastaava


Kouluttajat:
Leena Alapuranen
, OTL, CIPP/E, Senior legal counsel
OTL, CIPP/E, Senior legal counsel Leena Alapuranen on tietosuojaan ja yksityisyyden suojaan perehtynyt juristi. Leenalla on vankka kokemus tietosuoja-asetuksesta ja sen käytännön soveltamisesta. Leena on toiminut useita vuosia kouluttajana tietosuojaan liittyvissä aiheissa.

Maria Penttilä, asianajaja, varatuomari, Asianajotoimisto Roihu Oy
Asianajaja, varatuomari Maria Penttilä on erityisesti työoikeuteen erikoistuneen Asianajotoimisto Roihu Oy:n osakas. Marialla on yli 15 vuoden laaja ja monipuolinen kokemus erilaisten työoikeudellisten toimeksiantojen hoitamisesta. Maria konsultoi päivittäin työnantajia heidän arkisissa työoikeuden haasteissa ja hoitaa myös säännöllisesti erilaisia työ- ja virkasuhteeseen liittyviä riita- ja rikosasioita.



OHJELMA

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Etä- ja hybridityön työskentelyn perusedellytykset ja huomiot
– Etätyön perusedellytykset
– Palaaminen lähityöhön
– Hybridimallin erityispiirteet
– Etä- ja hybridityön ohjeistus
– Etätyön valvonta
– Tietoturva etätyössä
– Tietosuoja etätyössä
– Vakuutusturva etätyössä

10.20 Työntekijän suojelu etätyössä
– Fyysinen ja henkinen työsuojelu (mm. työergonomia, oikeantasoinen kuormitus, työn häiriötekijät)
– Työaikakysymykset (työpäivän pituus ja työajan sijoittelu)
– Työntekijän yksityisyyden suoja

11.00 Koulutus päättyy

—————————-

Koulutuspaikka:
Koulutus järjestetään etänä

Ajankohta:
15.2.2023, klo 09:00-11:00

Hinta:
290 euroa
/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

ILMOITTAUTUMINEN

(Toimi heti - paikkoja rajoitetusti!)


Kyllä, ilmoittaudun Etä- ja hybridityön erityiskysymykset – hallitse työnantajan riskit (2 h) -koulutukseen 15.02.2023, Etäkoulutus
Hlö(ä)