Etiikka ja vastuullisuus tekoälyn käytössä (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Etiikka ja vastuullisuus tekoälyn käytössä (2 h)

11.04.2024, Webinaari , Webinaari 22 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Tekoäly

Miten tekoälyjärjestelmiä käytetään vastuullisesti? Mitä seurauksia tekoälyn käytöllä on? Mitä asioita tulee ottaa huomioon, kun organisaatiossa luodaan pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle? Miten juristi voi auttaa asiakkaitaan tekoälypolitiikan rakentamisessa?

Tärkeä osa tekoälyjärjestelmien käyttöönottoa on perehtyä siihen, miten niitä käytetään vastuullisesti ja miten organisaatiotasolla luodaan toimivat pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle. Koulutuksessa käydään läpi vastuullisen tekoälyn perustaa, (data, algoritmit, tekoälyn käytön seuraukset), vastuullisen tekoälyn johtamista (periaatteista käytäntöön – millaista ohjausta ja pelisääntöjä tarvitaan) sekä tekoälyn vastuullisuuden ja AI-etiikan ajankohtaisia keskustelunaiheita.

Koulutus on neljäs osa Juristin tekoälyloikka -koulutussarjaa, jonka teemme yhteistyössä LEGITin kanssa. Voit osallistua tähän yksittäiseen koulutukseen tai edullisesti koko Juristin tekoälyloikka -koulutussarjaan.

Koulutus vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
– Mitä seurauksia tekoälyn käytöllä voi olla?
– Miten ottaa huomioon tekoälyyn liittyvät eettiset kysymykset ja mahdollistaa arvopohjainen tekoälyn johtaminen?
– Miten tekoälyjärjestelmiä käytetään vastuullisesti?
– Mitä erilaisia näkökulmia vastuullisuuteen kuuluu?
– Mitä asioita tulisi ottaa huomioon, kun organisaatiossa luodaan pelisäännöt tekoälytyökalujen käytölle?
– Millaisiin keskusteluihin ja päätöksiin vastuullisuus johtaa?
– Miten juristi voi auttaa asiakkaitaan tekoälypolitiikan rakentamisessa?

Kaikille juristeille ja juridista työtä tekeville, jotka haluavat hyödyntää tekoälytyökaluja vastuullisesti.

Kouluttaja:
Minna Mustakallio
, AI and Impact Lead, Un/known – Advisor, LEGIT
Minna Mustakallio, AI & Impact Lead of Un/known, strives to create richer and morediverse definitions of value to guide companies’ strategy, service innovations and use of technology.

Minna is passionate about the multidisciplinary nature of AI creation, human consequences of emergent technology and professional ethics of technology work. She has contributed to public discussion on AI ethics and mindful usage of data, in the form of articles, keynotes and panel appearances.

Minna has more than 20 years of experience in digital business in various design, business, product management and leadership roles (Futurice, Saidot.ai, Silo.ai). She has led projects and teams in several consulting companies, participated in a startup that builds a platform for explaining artificial intelligence, and worked in the largest private AI lab in the Nordics. Currently, she works as the lead AI advisor in a large Finnish organisation on how to align their AI use with values and strategy and govern A.

13. 00 Tervetuloa koulutukseen!

13.05 Etiikka ja vastuullisuus tekoälyn käytössä

– Vastuullisen AI:n perustaa
– Data
– Algoritmit
– Seurauskeskeisyys
– Miten vastuullisuutta johdetaan?
– Pelisäännöt ja politiikka
– Vastuut ja hallintamallit
– Viheliäiset kysymykset ja miten niitä voisi lähestyä

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään etänä

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

11.4.2024, klo 13-15

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24 % / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)