Excel -jatko (1 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Excel -jatko (1 pv)

19.06.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

Excelin tärkeimpiin käyttötapoihin kuuluu tiedon tuonti eri lähteistä analysointia ja raportointia varten. Excel jatko -koulutuksessa perehdymme tiedon tuonnin, analytiikan ja raportoinnin haasteisiin, kun lähteiden määrä ja tiedon muoto vaihtelevat paljon.

Tavoite
Koulutuksessa uppoudumme syvemmälle Excelin tehokäyttöön. Opimme tuomaan tietoa erilaisista lähteistä, analysoimaan sitä funktioiden avulla ja luomaan sekä tehokkaita että visuaalisia raportteja Pivotin avulla.

Laskennassa perehdymme mm. Phaku (Vlookup), Summa.jos,joukko (Sumifs) -funktioihin ja Indeksi–vastine (Index-Match) sekä Josvirhe–Phaku (Iferror-Vlookup) -funktioparien luomiseen.

Tietokantakäsittelyyn tuomme tehoa hyödyntämällä Excelin älykkäitä tiedon tuontimetodeja sekä raporttien ja analyysien tuottamista Pivot-työkaluilla.

Koulutus sopii käyttäjille, jotka jo osaavat Excelin perusasiat, kuten taulukoiden käsittelyn ja kaavalaskennan.

Ohjelmaversio
Tämä koulutus soveltuu Excelin 2010, 2013, 2016, 2019, 2021 ja 365 Windows -versioille sekä soveltuvin osin Macin Excel 2016 -versiolle.

Kouluttaja
Oskari Tamminen

Oskari kouluttaa Office 365 -aiheita, kuten Excel, Teams, PowerPoint, Word ja Outlook. Hän haluaa tehdä jokaisesta koulutuksesta juuri sopivan kulloisillekin osallistujille ja sopeuttaa koulutustyyliään tilanteen mukaan.

Palautetta aiemmista koulutuksista
”Erittäin asiantunteva kouluttaja. Mukava, huumorintajuinen asenne. Kattava ja mielenkiintoinen kokonaisuus kaiken kaikkiaan.”
”Oikein hyvä ja kattava koulutus ja erittäin hyvä kouluttaja!”
”lähdin hakemaan kertausta ja ideoita lähinnä pivotin käyttöön ja siihen toimi hyvin”

9:00 Koulutus alkaa
16:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

Excelin edistynyt käyttö

– Perusasioiden kertaus. Solumuotoilut, laskenta ja suorat viittaukset.
– Tiedon tuonti eri lähteistä. .csv tiedostojen käyttö ja tiedon tuonti Hae&Muunna (Get&Transform) toimintojen avulla. Aikaisemmin PowerQuery.
– Miten käsittelen tietoa soluissa ja solujen välillä? Tiedon jakaminen soluihin (Flash fill ja Teksti sarakkeisiin) ja yhdistäminen laskukaavalla.
– Siirry määräten –toiminto, eli tiedon ehdollinen maalaaminen.

Edistynyt laskenta

– Muotoile taulukoksi toiminto laskennassa.
– Ehdollinen laskenta funktioilla, kuten esim. Jos (If) ja Summa.jos.joukko (Sumifs).
– Tiedon hakeminen ja yhdistäminen funktioilla Haku (Lookup) ja Phaku (Vlookup).
– Funktioiden yhdistäminen: Josvirhe/Phaku (Iferror/Vlookup) ja Indeksi/Vastine (Index/Match).

Tietokantojen edistynyt käsittely

– Kertaus tietokantojen hallinnan perusominaisuuksista.
– Miten piilotan turhan tiedon? Näkymän hallinta Ryhmittelyjen avulla.
– Mikä on Pivot? Pivot toiminnon esittely.
– Raportointi ja tiedon analysointi Pivotin avulla.
– Ryhmittelytoiminnot Pivotissa.
– Miten pystyn pivotoimaan useita Excel-taulukoita tai hakemaan tietoa ulkoisista tietolähteistä Pivotiin? Peruskatsaus Excelin Power Pivot toiminnallisuuteen ja tietomallin rakentamiseen.

Etäkoulutus

19.6.2024, klo 9-16

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.