Excel kaavat ja funktiot (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Excel kaavat ja funktiot (2 pv)

18.-19.03.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 11 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Liiketoiminnan kehittäminen , Tieto- ja viestintäteknologia

Tässä kaksipäiväisessä Excel -koulutuksessa käydään läpi, kuinka Excelin erilaisia laskentataulukkofunktioita hyödynnetään tehokkaasti.

Koulutuksessa kertaamme myös Excelin peruskaavoja sekä käymme läpi työkirjan sisäiset ja ulkoiset linkit sekä soluviittaukset. Koulutuksen jälkeen tunnet Excelin kaavat sekä eri funktioluokkia ja niissä olevia laskentataulukkofunktioita. Lisäksi osaat käyttää funktioita erilaisissa laskentataulukoissa ja yhdistää funktioita toisiinsa. Opit myös lisäämään kaavoja ja funktioita muihin Excelin ominaisuuksiin.

Koulutuksesta sanottua:

Koulutus oli todella hyvä ja siitä sai paljon irti omaan työhön.”

”Kaiken kaikkiaan kattava ja hyvin toteutettu koulutus.”

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu Excel -laskennasta kiinnostuneille, edistyneille käyttäjille, jotka haluavat syventää osaamistaan ja oppia hyödyntämään tehokkaasti erilaisia Excel-laskentataulukkofunktioita.

Esitiedot

Saat parhaan hyödyn koulutuksesta, kun hallitset peruslaskelmien teon.

1. päivä

Peruslaskentakaavojen käytön kertausta

• Suorat, suhteelliset-, seka- ja kolmiulotteiset soluviittaukset
  • Taulukoiden väliset linkittävät kaavat

Kaavan evaluointi eli tutkiminen

Kaavojen virheentarkistus

Nimien käyttö kaavoissa

• Lokaalit eli paikalliset taulukkokohtaiset aluenimet
  • Globaalit eli työkirjakohtaiset aluenimet
  • Dynaamiset aluenimet (päivittyvä aluenimi)

Funktioiden käyttö kaavoissa

• Ohjattu funktion luominen

Funktioiden yhdistäminen

Katsaus eri funktioluokkiin

• mm. tekstifunktiot, ehdolliset funktiot ja hakufunktiot (esimerkiksi poimi.teksti, vasen, oikea, ketjuta, poista.välit, jos, ja, tai, phaku, vhaku, indeksi, vastine, yms…)

2. päivä

Katsaus eri funktioluokkiin jatkuu

• Ehtoihin perustuvat funktiot tiedon analysoinnissa (laske.jos, summa.jos)

Yhteenvetojen laskeminen funktioiden avulla

• Tietokantafunktiot

Omat funktiot (VBA) ja niiden käyttö

• Oman funktion luonti, muokkaus ja käyttö

Eri tekijöiden vaikutukset ja niiden optimointi halutun tuloksen saavuttamiseksi

• Arvo eli tietotaulukot (data table)
  • Tavoitteen haku (goal seek)
  • Ratkaisimen käyttö (solver)

Kaavojen sovellusmahdollisuuksia

• Ehdollinen muotoilu kaavojen avulla
  • Omat kaavat ehtona kelpoisuustarkistuksessa

Kaavojen suojaus

——————–

Tieturi Oy
Mannerheimintie 15
Helsinki

Aika:
18.-19.03.2019

1 190 eur
(+ alv 24 %)

Peruutusehdot:
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen