Excel tehokäyttö – suurten aineistojen käsittely Pivot-taulukoilla (1/2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Excel tehokäyttö – suurten aineistojen käsittely Pivot-taulukoilla (1/2 pv)

16.06.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 huhtikuun, 2022 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus , Tieto- ja viestintäteknologia

(4.0)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Kurssi oli hyvää kertausta pivoteista ja tuli siinä paljon uusiakin asioita. Sisältöä oli riittävästi ja kouluttaja oli ammattitaitoinen. Ongelma on vaan se, ettei tule harjoiteltua omilla aineistoilla, koska käytössä ei ole ns. raakadataa, vaan valmiita raportteja, joita pitäisi osata purkaa.En oikein osaa kuvitella, minkälaisia uusia analyysejä nykyisestä datasta (kun sen saa purettua raakadatan muotoon) voisi tehdä. Näillä kursseilla pitäisi itse päästä myös harjoittelemaan samalla ja kysymään kouluttajalta kun tulee ongelmakohtia. Ymmärrettävästi nyt on vähän erilaiset ajat, eikä tämän 3 tunnin puitteissa ollut mahdollista sekä kuunnella että itse tehdä harjoituksia (ainakaan minulla). Kiitos!

• Paljon uutta tänään on oppinut. Kiitos!

• Kurssi oli hyvä ja informatiivinen.

Nyt voit oppia käsittelemään suuriakin datamääriä Pivot-taulukkoon sopivaksi ja rakentamaan Pivot-raportteja.

Tavoite
    Koulutuksen jälkeen osaat käyttää Excelin edistyneitä työkaluja suurten tietoainesten käsittelyyn. Opit, kuinka käsittelet raakadatan Pivot-taulukkoon sopivaksi ja rakennat Pivot-raportteja eri lähteistä erilaisten työkalujen avulla.

Koulutus sopii käyttäjille, jotka jo osaavat Excelin jatkotason käytön ja ovat jo jonkin verran käyttäneet Pivot-taulukkoraportteja.

Ohjelmaversio
    Tämä koulutus soveltuu Excelin 2010, 2013, 2016 ja 2019 Windows -versioille sekä Macin Excel 2016 -versiolle.

9:00 Koulutus alkaa
    12:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

Pivot-taulukkoraportin muodostamisen nopea kertaus
    – Miten luon Pivot-taulukon? Peruspivotin luonti Excel-taulukosta
    – Miten rakennan Pivot-taulukon ja muokkaan rakenteita? Rivi-, Sarake- ja Arvo-kentät sekä suodattimet. Pivotin dynaamisuus.

Laskenta Pivot-taulukon Arvo-kentissä
    – Millä funktioilla on mahdollisuus tehdä laskentaa? Pivot-taulukon Arvo-kentän asetukset ja käytettävät funktiot.
    – Onko Arvo-kentässä muita laskentamahdollisuuksia? Jatkolaskennan tekeminen Tiedon näyttömuodoilla.
    – Onko Arvo-kentässä muita
    – laskentamahdollisuuksia? Jatkolaskennan tekeminen Tiedon näyttömuodoilla.
    – Voinko tehdä rivi- tai sarakeotsikoista ryhmiä? Valittujen tietojen ryhmittely
    – Saanko ryhmiteltyä esim. päivämääriä sisältävän kentän tiedot kuukausiksi? Päivämäärä- ja arvokenttien ryhmittely.

Pivotin laskentaominaisuuksia
    – Voiko Pivotissa olevilla kentillä laskea? Laskettujen kenttien ja laskettujen kohteiden eli osien luonti.

Välisummat tietokentissä
    – Saanko taulukossa näkymään useampia välisummia?
    – Pivot-taulukon kentän asetukset.

Dynaaminen suodatus Pivot-taulukoissa

Etäkoulutus