Excel VBA jatkokurssi (1 pv)
Wistec järjestää nyt koulutuksen:

Excel VBA jatkokurssi (1 pv)

16.05.2018, Wistec Training Oy, Helsinki Itämerenkatu 1, Helsinki 5 maaliskuun, 2018 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa syvennetään Excel toimintojen automatisointi makroilla – kurssin pohjalta saatua makro-osaamista. Koulutuksen jälkeen tunnet VBA –maailmaa entistä syvemmältä ja osaat hyödyntää omia objekteja, käsitellä tekstitietoa sekä luoda yhteyksiä mm. tietokantoihin.

Ohjelmaversio
Tämä koulutus soveltuu Excelin 2010, 2013 ja 2016 Windows-versioille sekä Macin Excel 2016-versiolle.

Kouluttaja

Erkki Renvallilla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus sekä Microsoftin että Adoben ohjelmistojen koulutuksesta ja konsultoinnista. Hän on erikoistunut Excelin edistyneempien ominaisuuksien sekä Excel-ohjelmoinnin kouluttamiseen.

Häneltä löytyy Excelin lisäksi laajaa osaamista ja kokemusta aina Wordin peruskursseista Ms Project -ja Ms Visio–ohjelmien jatkotason koulutuksiin sekä Photoshop-, InDesign-ja Illustrator –kursseihin.

Hänellä on kokemusta myös SQL-kyselykielen, XML-kielen, tietokantasuunnittelun ja tietoturvakysymysten kouluttamisesta.

VBA:n sisäänrakennetut funktiot ja funktioluokat
– merkkijonojen käsittely
– muunnosfunktiot
– tiedostojärjestelmäfunktiot
– informaatiofunktiot

Tiedostojen käsittely VBA:lla
– Kansiossa olevien tiedostojen luku VBA:lla
– Levyllä olevaan tiedostoon kirjoittaminen

Miten käsittelen tekstitiedostoja VBA:lla
– EOF ja BOF käskyt
– Miten avaan tiedoston lukemista varten? Tiedoston avaustilat (luku- ja kirjoitustila jne.)
– Miten tallennan tekstitiedoston?

Oman objektin luonti
– Miksi loisin omia objekteja?
– Luokkamoduulin merkitys ja käyttö
– Oman objektin luonnin periaatteet
– Objektin metodit ja ominaisuudet
– Kokoelman luominen

Tietokantayhteydet VBA:lla
– ADO objektimalli
– Yhteyden luonti tietokantaan, tietojen lukeminen Exceliin
– Tietojen vienti Excelistä tietokantaan

Wistec Training Oy
Itämerenkatu 1

16.5.2018 klo 9.00 – 16.00

790
euroa /hlö + alv 24 %. Päivähintaan sisältyy koulutusmateriaali, aamupala sekä kahvitarjoilut. Lounas on omakustanteinen.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.