Fasilitoi toiminnallisesti ja osallistavasti – myös etänä! (1/2 pv)
Uusi verkkovalmennus!
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Fasilitoi toiminnallisesti ja osallistavasti – myös etänä! (1/2 pv)

18.11.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 4 marraskuun, 2020 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Tiimityö , Työilmapiiri , Vuorovaikutus

(4.9)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Ihan loistava! Sai nauramaan ja liikuttumaan. Auttoi oivaltamaan."

• "Hauskaa ja rentoa, erilaisilta aloilta porukkaa– yllättävän hyvin toimi keskustelu."

• "Loistava!"

• "Simo, tämä päivä pelasti vähintään koko viikkoni. Kiitos!"

Kaiken voi tehdä tylsästi tai hauskasti – myös virtuaalisen fasilitoinnin !

Koulutuksessa opit käyttämään toiminnallisia ja osallistavia harjoitteita virtuaalisissa palavereissa, webinaareissa ja koulutuksissa. Saat myös vinkkejä psykologisen turvallisuuden, luovuuden ja leikillisyyden lisäämiseen fasilitoidessasi etänä. Tutkimme myös erilaisia virtuaalisia tapoja toteuttaa purkukeskusteluja me-we-us -periaatteella. Saat tukun käytännön työkaluja fasilitoijan työkalupakkiisi!

Kenelle:

Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat etäkohtaamistemme olevan osallistavia, toiminnallisia, hauskoja,  voimauttavia ja tuloksellisia kaikille osallistujille – olitpa sitten johtaja, kouluttaja, fasilitaattori, tiimin vetäjä tai jäsen.

Hyödyt:

Opit käyttämään toiminnallisia ja leikillisiä harjoitteita sekä psykologisen turvallisuuden että osallistavan ilmapiirin rakentamiseen ja yhdistämään niitä purkukeskusteluihin erilaisin virtuaalisin tavoin. Tulet tietoiseksi psykologisen turvallisuuden luomisen tärkeydestä ja osaat luoda osallistavan ja voimauttavan ilmapiirin käyttämällä koulutuksessa saatuja työkaluja ja harjoitteita.

Kouluttaja:

Koulutuspäivän valmentajana toimii vuorovaikutusmuotoilija ja -valmentaja Simo Routarinne, Creative director Proimpro.fi.

Simo on kansainvälisesti arvostettu rakentavan vuorovaikutuksen asiantuntija, viisas ja hauska luennoitsija, fasilitoija, moderaattori sekä kouluttaja.

Yli 20 vuoden kokemuksellaan ja kannustavalla työotteellaan hän saa lyhyessäkin ajassa ihmiset ja organisaatiot muuttamaan toimintatapojaan sujuvimmiksi edistäen sekä työhyvinvointia että tuloksellisuutta.

”Stressaa vähemmän, saavuta enemmän – yhdessä!”

Vuorovaikutteinen etävalmennus!

Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi ja mukana on myös harjoituksia. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.

Käytä osallistuessasi pöytäkonetta tai kannettavaa tietokonetta! Tabletilla tai puhelimella sinun on vaikea osallistua kaikkiin ohjelman aktiviteetteihin, ja suuri osa hyödystä jää silloin saamatta. Valmennuksessa saatuja työkaluja voit toki soveltaa mahdollisuuksien mukaan myös muille alustoille.

Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

Ohjelma

12:45 Zoom-kokous aukeaa mahdollisia teknisiä tarkistuksia, kokeiluja ja varmistuksia varten – aikaa kiireettömälle saapumiselle ja small talkille.
    13:00 Koulutus alkaa
    • Käydään läpi valmennuksen tavoitteet ja teemat
    • Tutustutaan tarpeen mukaan Zoomin teknisiin ominaisuuksiin
    • Helpot Zoom – vinkit
    13:15 Orientaatio
    • Tutustuminen ja ryhmäytys
    • Käydään läpi odotukset ja toiveet etätyöskentelyn kehittämisen suhteen
    13:30 Psykologinen turvallisuus ja ryhmäytyminen
    • Mitä psykologinen turvallisuus tarkoittaa konkretian ja tekojen tasolla?
    • Kehon kielen harjoitteita
    • Ryhmäyttäviä harjoitteita
    14:00 Toiminnallinen fasilitointi
    • Toiminnallisen ja leikillisen fasilitoinnin periaatteet
    • Harjoitteita ja purkukeskustelu
    • Epäonnistumisen pelon käsittely
    14:15 Tauko
    14:30 Aktiivinen kuuntelu
    • Tietoinen kuuntelun ilmaisu työkaluna osallisuuden lisäämiseen
    • Harjoitteita ja purkukeskustelu
    • Vuorottelun ohjaaminen, kaikkien osallistaminen
    15:00 Liberating structures
    • Käytämme fasilitoinnin työkaluja joilla etänäkin pääsemme nopeasti sisältöjen ytimeen
    15:30 Fyysiset gallupit
    • Tutkimme erilaisia tapoja kerätä tietoa nopeasti ja tehokkaasti ryhmältä aikaa vievien keskustelujen sijaan
    15:45 Reflektointi ja palaute
    • Käymme läpi takeawayt ja outcomet erilaisin virtuaalisin keinoin
    • Loppukeskustelu
    16:00 Koulutus päättyy
    16:00 – 16:15 Afterparty – Jatkot
    • Zoom – sessio jatkuu epävirallisesti verkostoituen – halukkaat voivat jäädä hengailemaan!

Ajankohta: 18.11.2020 klo 13.00 – 16.00

Osallistumismaksu etänä: 397 euroa / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi tai useampi osallistujaa: 297 euroa / hlö (+ alv 24%)

Early bird -etu! Ilmoittaudu 03.11.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.