Fasilitoinnin ABC (1 pv)
Uusi koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Fasilitoinnin ABC (1 pv)

29.09.2022, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 13 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Itsensä kehittäminen , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Toiminnan kehittäminen , Vuorovaikutus

Kuinka ohjata työpajoja ja kokousryhmiä tavoitteellisesti kohti aktiivista ja tasapuolista työskentelyä

Työelämässä me kaikki tarvitsemme fasilitoinnin taitoja. Työskentelemme monialaisissa ryhmissä, keräämme tietoa asiakkailta ja sidosryhmiltä, osallistamme henkilöstä, ideoimme tiimeissä – näissä kaikissa tarvitaan erinomaisia fasilitointitaitoja.

Fasilitaattorin rooli on ohjata ryhmää kohti haluttua tavoitetta, saada ihmiset osallistumaan ja työskentelemään kohti yhteistä tavoitetta.

Fasilitoinnin ABC -koulutuksessa opit
– Miten toimit hyvänä ja tuloksellisena fasilitaattorina
– Miten suunnittelet tuloksellisen työpajan vaiheittain
– Miten valitset oikeat menetelmät ja työkalut työpajaan
– Vinkkejä virtuaalisen työpajan toteuttamiseen ja fasilitoimiseen

Fasilitoinnin ABC -koulutus sopii kaikille, jotka haluavat oppia ohjaamaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan työpajoja ja kokouksia tehokkaammiksi.

Hyödyt
– Hyvän ja tuloksellisen fasilitoinnin ytimessä on fasilitaattorin toiminta sekä itse työpajan tai tilaisuuden suunnittelu.
– Tällä kurssilla pääset perehtymään kumpaankin, ja opit menetelmiä vastuullisena fasilitaattorina toimimiseen.
– Opit, mitä kannattaa huomioida omassa käyttäytymisessä, jotta saat ryhmän toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.
– Opit myös miten työpajan kulku tulee rakentaa, että se olisi mahdollisimman optimaalinen tavoitteeseen nähden.

Hanna Voutilainen, fasilitoinnin ja palvelumuotoilun asiantuntija
Hanna Voutilainen on muotoilija ja toimii Vision Factorylla palvelumuotoilijana. Muotoilijana Hannaa kiinnostaa visuaalisuuden merkitys oppimisessa, sekä asiakasymmärryksen hyödyntäminen ja uuden innovointi palveluiden kehittämisessä. Hannalla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus asiakastyöstä, palveluiden suunnittelusta sekä testauksesta.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa
11.45 – 12.30 Lounas
14.00 – 14.15 Kahvi
16.00 Koulutus päättyy

Miten toimit hyvänä ja tuloksellisena fasilitaattorina
– Hyvän fasilitaattorin ominaisuudet, mitä kannattaa ottaa huomioon toimiessaan fasilitaattorina ja mihin asioihin fasilitaattori pystyy vaikuttamaan
– Työpajan tai kokouksen tuloksellisuus fasilitaattorin näkökulmasta, miten fasilitoijan käyttäytymisellä voi vaikuttaa tulokseen pääsemiseen
– Miten toimit fasilitaattorina työpajan eri vaiheissa
– Mitä asioita fasilitaattorin vastuuseen kuuluu ja miten toimit vastuullisena fasilitaattorina
– Fasilitaattorin sudenkuopat

Miten suunnittelet tuloksellisen työpajan vaiheittain
– Miten suunnittelet työpajan, joka tukee tavoitteeseen pääsyä parhaalla mahdollisella tavalla
– Työpajan suunnittelun harjoitteleminen oman työpajan näkökulmasta

Miten valitset oikeat menetelmät ja työkalut työpajaan
– Työpajan eri vaiheisiin valittavat menetelmät, miten valitset oikean tavan työskennellä
– Menetelmien harjoittelua
– Omaan harjoitustyöpajasuunnitelmaan menetelmien valitseminen

Vinkkejä virtuaalisen työpajan toteuttamiseen ja fasilitoimiseen
– Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon suunnittelussa, kun työpaja on virtuaalinen
– Miten toimit fasilitaattorina virtuaalisessa työpajassa

Covid-19 -tiedote
Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutushotellien ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja viranomaisten ohjeistuksia ja määräyksiä. Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Tervetuloa koulutuksiin!

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

torstai 29.09.2022 klo 9-16

/hlö + alv 24 %. Sisältää koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilut koulutuspäivän aikana.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.