Fasilitoinnin perusteet (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Fasilitoinnin perusteet (1 pv)

28.08.2018, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 23 heinäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Mielenkiinto pysyi koko ajan"

• "Loistava kouluttaja, luotettavaa tietoa ja oppeja!"

• "Innostava tyyli ja sai ryhmistä kaikki osallistumaan!"

• "Kiitokset! Hyödyllinen päivä!"

Parempia kokouksia, työpajoja, työpajoja ja tehokkaampaa muutosta!

Hyvä fasilitaattori vetää inspiroivia tapaamisia, työpajoja ja saa muutosta aikaan. Se voit olla juuri sinä! Älä suostu tylsiin ja tehottomiin työpäiviin.

Kysy itseltäsi:

• Oletko energisempi kokoukseen mennessä vai lähtiessäsi sieltä pois?
    • Tuntuuko, että ideointipäivästä olisi saanut enemmän irti?
    • Antavatko kaikki projektiin osallistujat riittävän ja motivoituneen työpanoksensa?
    • Mihin teillä jäävät ihmisten hyvät ideat, toteutetaanko niitä?

Fasilitointi on sujuvien kokousten vetämistä, onnistuneita palavereja ja parempia päätöksiä, merkityksellistä yhdessä tekemistä sekä osallistujien motivointia ja sitouttamista yhteisiin päämääriin sekä ihan konkreettisia työkaluja, vuorovaikutteisia työtapoja ja mielekkäämpää työn arkea. Fasilitointi tuo mahdollisuuden osallistua ja osallistaa.

Erilaisten menetelmien ja työtapojen sekä niiden kokeilemisen lisäksi keskitymme fasilitoinnissa tarvittaviin taitoihin sekä kuinka vetää erilaisia purkukeskusteluita. Lähdemme perusteista ja kokeneemmille fasilitaattorille tuomme lisää inspiraatiota sekä uskallusta käyttää erilaisia menetelmiä.

Kenelle

Valmennus sopii hyvin esim. tiiminvetäjille, projektipäälliköille ja asiantuntijoille, jotka kouluttavat oman työnsä ohessa.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii ideoija & oivalluttaja Jani Turku (TkL, Results Coach), Ideapakka.fi

Jani on toiminnallisen kouluttamisen ja ideoinnin erityisasiantuntija, joka on erikoistunut osallistaviin menetelmiin, joilla saadaan ihmiset oivaltamaan.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Fasilitointi työtapana ja tekemisenä

• Mitä fasilitointi on – tarvittavia tietoja, taitoja ja sovelluskohteita kokonaiskuvan saavuttamiseksi
    • Osallistujien tavoitteiden asetanta, työpaja mukautuu osallistujien tavoitteisiin.

10.30 Tauko

Fasilitointi osana työn arkea

• Toimivan fasilitointiprosessin rakenne, erilaisia tapoja rakentaa toimiva kokonaisuus
    • 3 eri kerrosta: Fasilitoinnin päämäärä, sisällön suunnittelu ja menetelmävalinnat
    • Fasilitaattorin roolista ja toimintatavasta

11.30 – 12.15 Lounas

Fasilitoinnin erilaiset käyttötarpeet

• Fasilitoinnin ja ryhmäprosessien erilaisia toteutuksia yrityksen tai yhdistyksen arjessa
    • Osallistumisen ilmapiirin luominen ja sen vahvistaminen
    • Käytännön fasilitoituja harjoituksia – osallistujan kokemus

14.00 Iltapäiväkahvi

Teoriasta käytäntöön

• Käytännön fasilitoituja harjoituksia – harjoituksen vetäjän kokemus
    • Osallistujien tavoitteiden soveltaminen arjessa – tukea ja ideoita käytännön työhön

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Original Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki

Ajankohta: 28.8.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

BONUS: Ideapakka on Suomen parhaita kouluttajan työkaluja, joita käytetään apuna mm. seuraavissa aihealueissa: fasilitointi, ideointi, yksilöiden ja tiimien valmennus sekä palvelumuotoilu. Valmennukseen kuuluu Ideapakka: Oppiminen & Ryhmätyöskentely kaikille osallistujille. Arvo 59 euroa.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.