Fasilitoinnin rautaisannos (2 pv)
Elevator järjestää nyt koulutuksen:

Fasilitoinnin rautaisannos (2 pv)

11.-12.01.2018, , 10 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Valmennuksen tavoitteet

Tässä valmennuksessa opit
– Systematiikan, jolla rakennat kokouksistasi ja muista tilaisuuksistasi tavoitteellisia loogisia kokonaisuuksia
– Rakentamaan tavoitteellisia tilaisuuksia, jotka johtavat konkreettisiin tuloksiin
– Vetämään tilaisuuksia, jotka saavat osallistujat innostumaan ja motivoitumaan
– Lukuisia tehokkaita, konkreettisia ryhmätyökaluja, joilla teet omista tilaisuuksista osallistavampia ja tehokkaampia
– Motivoimaan ja sitouttamaan osallistujat tilaisuutesi tavoitteisiin
– Tasapainottamaan hiljaisten ja äänekkäämpien osallistujien vuorovaikutuksen
– Saamaan ihmiset tuomaan aidot mielipiteensä esille
– Valjastamaan vastarintaisten osallistujien energian ryhmän hyötykäyttöön
– Tehostamaan ryhmäsi toimintaa nopeuttamalla päätöksentekoa ryhmässä
– Välttämään päätöksenteon syvimmät sudenkuopat
– Konkretisoimaan ja kiteyttämään asiat tilaisuuden lopussa
– Tekemään toimintasuunnitelman, johon osallistujat aidosti sitoutuvat
Jokainen osallistuja rakentaa henkilökohtaisen aikataulutetun toimintasuunnitelman valmennuksen oppien käytäntöön viemiseksi.

Valmennustapa
Valmennuksen toimintatapa on työpaja – tyyppinen. Osallistujat pääsevät työstämään itse valitsemiaan aiheita ja haasteita sekä kokeilemaan valmennuksessa opeteltavia menetelmiä. Tarkoitus on oppia tekemällä ja muuttaa osallistujien osaaminen tekemiseksi. Jokainen osallistuja rakentaa henkilökohtaisen aikataulutetun toimintasuunnitelman, mikä varmistaa valmennuksen oppien käyttöönoton ja henkilökohtaisen kehityksen.

Valmennuksessa opit seuraavat työkalut
– Onnistuneen kokouksen kaava – työkalu onnistuneiden tilaisuuksien rakentamiseen
– High Five – aivan uudenlainen menetelmä ryhmän lämmittämiseen ja yhteisen todellisuuden luomiseen
– Yksin – Ryhmissä – Kaikki – kaiken osallistamisen perusta ja menetelmä, jolla saat ryhmän kuin ryhmän keskustelemaan
– Odotusten listaus ja priorisointi – työkalu, jolla varmistat yhteisen ymmärryksen tavoitteista
– Jana – menetelmä ryhmän virittämiseen ja näkymättömien asioiden mittaamiseen
– Havaintokehä – monipuolinen vuorovaikutteinen reflektointityökalu keskustelun johtamiseen
– Voimakenttäanalyysi – nopea ja monikäyttöinen analyysimalli
– Open Space – itseohjautuvuuteen perustuva vallankumouksellinen kokoustyökalu
– Speed Dating – salamannopea menetelmä ryhmän virittämiseen
– Ulottuvuusmatriisi – nopea ja tehokas suunnittelutyökalu, jolla konkretisoit ja kiteytät tilaisuuden lopussa
– Päätöksenteon optimoinnin malli – käänteen tekevä malli hankaliin ja konfliktiherkkiin valintatilanteisiin
– Negatiivinen aivoriihi – työkalu, jolla käsittelet vastarinnan, käännät haasteet ratkaisuiksi ja varmistat päätösten toimeenpanon
– Toiminnan ensi askeleet – avain toimenpiteiden käytäntöön viemiseen
– Ideamylly – menetelmä ryhmän yhteisen todellisuuden luomiseen, tietotaidon yhdistämiseen ja toimintasuunnitelmien tekoon
– Viisi sormea – nopea ja yksinkertainen mutta informatiivinen valintatekniikka
– Puhuva keppi – Steven Coveyn nerokas menetelmä ymmärryksen luontiin ja syvän luottamuksen synnyttämiseen

Valmentaja
Valmennuksen onnistumisesta vastaa Mirko Häyrinen.

Mirko Häyrinen on valmentaja, joka on valmentanut kymmeniä tuhansia ihmisiä ja vetänyt pitkälti yli 2000 tilaisuutta – yksittäisistä valmennuspäivistä aina kokonaisten konsernien strategioiden luomis- ja jalkautusprosesseihin asti.

Mirko on karismaattinen valmentaja, joka vetää vaikuttavia valmennuksia. Mirko sytyttää osallistujissa halun kehittyä ja kukoistaa. Mirko saa osallistujajoukon innostumaan, motivoitumaan ja sitoutumaan. Mirkon erikoisalaa ovat fasilitointivalmennukset, tehokkaan ajankäytön hallinnan valmennukset ja erilaisten tilaisuuksien fasilitointi.

Mirko johtaa Suomen Fasilitoinnin Mestarit –yhteisöä, jossa fasilitoinnin ammattilaiset keskustelevat työryhmän johtamisen haasteista, onnistumisista ja metodologioista sekä kehittävät osaamistaan fasilitoinnin saralla. Mirko on IAF:n (International Association of Facilitators) jäsen. Koulutukseltaan Mirko on psykologi. Ennen uraansa valmentajana Mirko on toiminut muun muassa kansainvälisen yrityksen toimitusjohtajana. Mirko on Elevatorin johtava valmentaja ja toimitusjohtaja.

Elevatorin valmennustila, Arabianranta, Toukolankatu 13, 00560 Helsinki

Aika:
11.-12.01.2018 kello 9.00-16.30

Valmennuksen hinta on 2 000 eur + alv per osallistuja. Hinta sisältää kurssimateriaalit, Mirko Häyrisen 69 –sivuisen Työkalut –teoksen sekä aamukahvin, lounaan ja iltapäiväkahvin valmennuspäivinä.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.