Generatiivisen tekoälyn perusteet ja sovelluskohteet (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Generatiivisen tekoälyn perusteet ja sovelluskohteet (3 h)

16.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 31 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Tekoäly

Koulutuksessa käydään lävitse perusteista alkaen, mihin suuriin kielimalleihin perustuvia – generatiivisia – tekoälyjä voidaan käyttää, ja miten niitä kannattaisi käyttää. Käytämme koulutuksessa useita tekoälypalveluita kuten ChatGPT, Google Bard sekä Copilot for Microsoft 365. Katsomme demonstraatioin eri palveluita ja erilaisia tehtäviä. Pohdimme palveluiden järkevintä käyttötapaa sekä sivuamme käytön tietoturvaa ja tietosuojaa ja käytön ohjeistamista organisaatiossa. Suurin osa ajasta käytetään käytännön esimerkkien läpikäyntiin.

Esimerkit käsittelevät laajasti tekstin tuottamista, ideointia, tiivistämistä, datan käsittelyä, viestintää, asiakaspalvelua ja lukuisia muita hyödyllisiä aiheita.

Koulutuksen jälkeen jokainen pystyy hahmottamaan tekoälyn käyttöön liittyviä hyötyjä ja riskejä sekä osaa käyttää tekoälyä erilaisissa tehtävissä. Koulutus antaa myös katsauksen siitä, mitä tällä nopeasti kehittyvällä alalla tapahtuu juuri nyt erilaisten palveluiden ja ominaisuuksien suhteen.

Kaikille, jotka haluavat hyödyntää generatiivista tekoälyä oman työnsä tehostamisessa sekä yleisesti organisaatioille, jotka suunnittelevat integroivansa tekoälyn organisaationsa työnkulkuihin ja prosesseihin.

Kouluttaja
Jani Teerioja
, Tieto- ja teknologia-asiantuntija FM, DI, KTM, Suomen Ammattipuhujat / Mediabot Oy
Tieto- ja teknologia-asiantuntija FM, DI, KTM Jani Teerioja on kokenut IT-ammattilainen, jolla on pitkä ja monipuolinen ura ohjelmistoarkkitehtina ja pääkehittäjänä. Hän on erikoistunut syvällisesti IT-teknologioihin, ja tänä päivänä hänen työnsä keskittyy erityisesti ChatGPT:n soveltamiseen, tietoturvallisuuteen sekä organisaatioiden prosessien teknisiin ja taloudellisiin näkökulmiin. Pedanttina ja selkeän ulosannin omaavana hän on pidetty kouluttaja ja osaaja.

• Generatiivisen tekoäly yleisesti
• Mihin tehtäviin tekoäly soveltuu?
• Mihin tekoälyä ei kannata käyttää?
• Erilaisia tekoälypalveluita ja käyttötapoja