Google Analytics markkinoinnin tukena (1/2 pv)
Amiedu Expert Events järjestää nyt koulutuksen:

Google Analytics markkinoinnin tukena (1/2 pv)

26.05.2016, Taitotalon kongressikeskus, Helsinki Valimotie 8, Helsinki 19 huhtikuun, 2016 Sampo Korppoo

Viestintä

Tänä päivänä lähes jokaisen yrityksen verkkosivuille on asennettuna ilmainen Google Analytics -työkalu. Työkalun asentamisen helppouden takana piilee kuitenkin haste: Miten Analyticsin raporteista saadaan oikeasti irti tietoa, jonka avulla voidaan tehdä parempia markkinointipäätöksiä? Tähän keskitytään tässä tehokkaassa puolen päivän koulutuksessa.

Ennen analysointia ja päätöksiä sinun täytyy ymmärtää tarkalleen, mitä Google Analytics mittaa. Mitä tarkoittaa käytännössä, jos esimerkiksi välitön poistumisprosentti (bounce rate) tuplantuu? Onko se hyvä vai huono asia? Mitä tarkoittavat istunnot tai sivunnäytöt ja mitä niiden määrä oikeastaan kertoo meille?

Kun ymmärrämme perusmittarit, voimme siirtyä eteenpäin tärkeiden liiketoiminnallisten tavoitteiden mittaamiseen. Koulutuksessa opit asettamaan konkreettisten tavoitteiden seurannan esimerkiksi yhteydenottojen tai verkkokauppamyynnin seuraamiseen. Osaat koulutuksen jälkeen myös seurata mitä tahansa markkinointia ja mainontaa Analyticsin avulla, eli löydät esimerkiksi vastauksen siihen kuinka moni ihminen päätyi ostamaan tai jättämään yhteydenoton tietyn mainoksen tai kanavan kautta.

Koulutuksen jälkeen:
– ymmärrät Analyticsin keskeiset mittarit ja osaat ottaa tärkeimmät ominaisuudet käyttöön
– osaat analysoida, miten markkinointipanostukset eri kanavissa tuottavat
– osaat tehdä Analyticsin raporteista havaintoja, joiden pohjalta markkinointiin voidaan tehdä muutoksia tulosten parantamiseksi.

Kohderyhmä
Koulutus sopii erityisesti markkinointialalla työskenteleville henkilöille, jotka haluavat hyödyntää web-analytiikkaa markkinointipanostusten mittaamiseen sekä tehostamiseen. On eduksi, jos olet jo käyttänyt Analyticsiä esimerkiksi kävijämäärien seuraamiseen, ja haluat nyt laajentaa osaamistasi.

Asiantuntija:
Google Analytics –asiantuntija Matti Hirvonen, Mediashake Oy

08.00 Ilmoittautuminen ja herkullinen aamiaistarjoilu

08.30 Johdatus web-analytiikkaan markkinoijan työkaluna

– Miksi datan ymmärtäminen on tärkeää?
– Mitä Google Analytics oikeastaan mittaa?
– Google Analyticsin peruskäsitteet ja mittarit
– Google Analyticsin käyttöliittymän yleiskatsaus

10.00 Kahvitauko

10.20 Markkinoinnin analytiikka

– Konkreettisten tavoitteiden määrittely ja mittaus (KPI:t)
– Google Analyticsin tavoiteseurannan tai verkkokaupan seurannan käyttöönotto
– Miten mittaat mitä tahansa markkinointia tai mainontaa Analyticsin avulla (seurantaparametrien käyttö)?
– Markkinoijan tärkeimmät raportit ja niiden ymmärtäminen
– Kontekstin saaminen dataan (datan segmentoiminen ja vertailu)

12.00 Koulutus päättyy

Taitotalon Kongressikeskus, Valimotie 8, Helsinki

Aika:
26.05.2016, klo 08.00 – 12.00

495 eur
+ alv. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta 2 viikkoa ennen koulutuksen ajankohtaa. Tämän jälkeen peritään 25 % osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta viimeistään viikkoa ennen tapahtuman ajankohtaa, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti osoitteeseen seminaarit@amiedu.fi.

Mikäli minimiosallistujamäärää ei saavuteta, on Amiedu Expert Eventsillä oikeus perua tilaisuus.

Estyneen osallistujan tilalle voidaan vaihtaa toinen henkilö kuluitta. Toivomme, että muutoksesta ilmoitetaan etukäteen.