Google Analytics perusraportit ja kehittyneemmät ominaisuudet (1 pv)
Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

Google Analytics perusraportit ja kehittyneemmät ominaisuudet (1 pv)

26.11.2019, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 20 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksen aikana saat hyvän käsityksen siitä kuinka Googlen analytiikkatyökaluja voi hyödyntää verkkopalvelun analysoinnissa ja optimoinnissa. Koulutuksen alussa käydään läpi kuinka eri työkalut linkittyvät toisiinsa ja mikä on Google Marketing Platform kokonaisuudessaan.

Google Analytics perusraportit (0,5 pv) ja kehittyneemmät ominaisuudet (0,5 pv)

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

Koulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Analytics toimii ja minkälaisia perusraportteja sekä -toiminnallisuuksia järjestelmästä löytyy. Näin ymmärrät kuinka voit hyödyntää kerättyä dataa verkkopalvelun kehityksessä. Lisäksi käydään läpi Google Analyticsin tuoreimpia ja kehittyneempiä ominaisuuksia, joiden avulla viet analytiikan hyödyntämisen astetta pidemmälle. Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle.

Miksi osallistua?

– Ymmärrät kuinka GoogleAnalyticsia voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein verkkopalvelujen kehittämisessä.
– Ymmärrät kuinkaGoogle Analytics toimii ja mitkä sen mahdollisuudet ovat.
– Osaat hyödyntää Google Analyticsin perusraportteja ja osaat tulkita kerättyä dataa.
– Ymmärrät mitä Google Analyticsin kehittyneemmät toiminnallisuudet ovat ja pystyt hyödyntämään niitä datan analysoinnissa.

Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaansa oma kannettava tietokone. Osallistujalla on oltava Gmail-sähköpostiosoite tai Google-tunnus, jonka voi tehdä omasta työsähköpostiosoitteesta täällä (suositus): https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=en.

Pyydä katselu-, editointi- tai admin-oikeudet Gmail-osoitteelle tai Google-tunnuksellesi, organisaation mahdollisesti jo käytössä olevalle Google Analytics tilille. Tarvittaessa voit käyttää myös Googlen Demo-tiliä tämän linkin kautta: https://analytics.google.com/analytics/web/demoAccount.

Kouluttaja:
Petri Mertanen
on luonut pitkän uran digitaalisen analytiikan parissa asiakasyrityksissä ja medioissa. Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla. Aiemmin Petri Mertanen toimi mm. Omnicom Media Groupin digitaalisen analytiikan tiimin johtajana sekä Digital Analytics Association järjestön Suomen puheenjohtajana. Petrillä on kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä. Petri pitää intohimonaan nimenomaan analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Hän on toiminut kouluttajana mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa Adwords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Petrillä on tällä hetkellä viralliset sertifioinnit Google Analytics, Google Tag Manager ja comScore Digital Analytix järjestelmien osalta. Petri on ollut suosittu puhuja niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin tapahtumissa.

9.00 Google Marketing Platform ja Analytics

– Digitaalisen analytiikan infrastruktuuri ja Googlen analytiikkatyökalut
– Google Analytics käyttöliittymä – raportointipuoli

10.00 Kahvitauko

10.15 Google Analytics perusraportit

– Yleisöraportit
– Liikenteen lähteet
– Sisältöraportit
– Konversio- ja verkkokaupparaportit

Harjoitus: Minkälaista dataa on tallennettu?

12.00 Lounas

13.00 Google Analytics – toimintaa ohjaavat toiminnallisuudet

– Google Analytics räätälöidyt raportit
– Hälytykset
– Intelligence
Harjoitus: Räätälöidyn raportin ja/tai hälytyksen luominen

14.15 Kahvitauko

14.30 Google Analytics kehittyneemmät raportit

– Mainonnan seuraaminen / liikenteen lähteiden tägittäminen
– Monikanavaraportit (MCF, multi-channel funnels)
– Attribuutioraportit

Harjoitus: Liikenteen lähteen tägittäminen ja/tai MCF-/attribuutioraportin hyödyntäminen

16.00 Päivä päättyy

Marketing Finland, Yrjönkatu 16, 4. kerros, Helsinki

tiistai 26.11.2019 klo 08.45-16.00

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.