Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

Google Data Studio ja Google Optimize (1 pv)

Koulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Data Studio toimii, minkälaisia datan lähteitä voit järjestelmässä käyttää ja miten voit visualisoida dataa. Näin ymmärrät kuinka voit esittää ja jakaa organisaatiolle hyödyllistä tietoa. Lisäksi käydään läpi minkälaista personointia ja konversio-optimointia voit tehdä Google Optimizen avulla. Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle.

Google Data Studio (0,5 pv) ja Google Optimize (0,5 pv)

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

Koulutuksen aikana saat hyvän käsityksen siitä kuinka Googlen analytiikkatyökaluja voi hyödyntää verkkopalvelun analysoinnissa ja optimoinnissa. Koulutuksen alussa käydään läpi kuinka eri työkalut linkittyvät toisiinsa ja mikä on Google Marketing Platform kokonaisuudessaan.

Miksi osallistua?

– Ymmärrät kuinka Google Data Studiota voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein datan esittämisessä sekä jakamisessa.
– Ymmärrät minkälaisia datan lähteitä voit käyttää ja miten dataa voi yhdistää.
– Osaat toteuttaa organisaatiolle raportin / dashboardin Google Data Studion avulla.
– Ymmärrät kuinka Google Optimizea voidaan hyödyntää verkkopalvelun personoinnissa ja optimoinnissa.
– Osaat tehdä yksinkertaisia versio- eli A/B-testejä Google Optimizen avulla.


Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaansa oma kannettava tietokone. Osallistujalla on oltava Gmail-sähköpostiosoite tai Google-tunnus, jonka voi tehdä omasta työsähköpostiosoitteesta täällä (suositus): https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=en.

Pyydä katselu-, editointi- tai admin-oikeudet Gmail-osoitteelle tai Google-tunnuksellesi, organisaation mahdollisesti jo käytössä olevalle Google Analytics tilille. Tarvittaessa voit käyttää myös Googlen Demo-tiliä tämän linkin kautta: https://analytics.google.com/analytics/web/demoAccount.


Kouluttaja:
Petri Mertanen
on luonut pitkän uran digitaalisen analytiikan parissa asiakasyrityksissä ja medioissa. Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla. Aiemmin Petri Mertanen toimi mm. Omnicom Media Groupin digitaalisen analytiikan tiimin johtajana sekä Digital Analytics Association järjestön Suomen puheenjohtajana. Petrillä on kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä. Petri pitää intohimonaan nimenomaan analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Hän on toiminut kouluttajana mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa Adwords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Petrillä on tällä hetkellä viralliset sertifioinnit Google Analytics, Google Tag Manager ja comScore Digital Analytix järjestelmien osalta. Petri on ollut suosittu puhuja niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin tapahtumissa.



OHJELMA

9.00 Google Marketing Platform

– Digitaalisen analytiikan infrastruktuuri ja Googlen analytiikkatyökalut
– Erilaisia datan lähteitä

10.00 Kahvitauko

10.15 Google Data Studio

– Google Data Studion käyttöönotto
– Data Studio käyttöliittymä
– Erilaiset datan lähteet ja konnektorit
– Raportin / dashboardin luominen ja jakaminen

Harjoitus: Toteutetaan organisaatiolle raportti / dashboard

12.00 Lounas

13.00 Google Optimize

– Google Optimizen käyttöönotto
– Optimizen käyttöliittymä
– A/B-testin toteutus

Harjoitus: Toteutetaan organisaatiolle A/B-testi mikäli mahdollista

14.15 Kahvitauko

14.30 Google Marketing Platform harjoittelua / klinikka

– Google Tag Manager, Analytics, Data Studio, Optimize harjoittelua
– Klinikka: mahdollisuus sparrata kouluttajan kanssa ryhmässä tai organisaatiokohtaisesti

16.00 Päivä päättyy

—————————-

Koulutuspaikka:
Marketing Finland, Yrjönkatu 16, 4. kerros, Helsinki

Ajankohta:
tiistai 10.12.2019 08.45 – 10.12.2019 16.00

Hinta:
650 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.