Google Tag Manager perusteet ja Google Analytics asetukset (1 pv)
Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

Google Tag Manager perusteet ja Google Analytics asetukset (1 pv)

19.11.2019, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 18 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksen aikana saat konkreettisen käsityksen kuinka Google Tag Manager toimii digitaalisen mainonnan ja verkkopalvelun eri kohtien mittaamisen apuna. Lisäksi käydään läpi Google Analyticsin pääkäyttäjä- eli admin-puolen asetukset. Näin ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja miten järjestelmän asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun. Tämä koulutus on ehdoton jokaiselle verkkopalvelun kehityksen parissa työskentelevälle ja Google Marketing Platform tuotteita käyttävälle.

Googlen Marketing Platform sisältää neljä analytiikkatyökalua: aiemmin tuttujen Google Analyticsin ja Google Tag Managerin rinnalle ovat tulleet Data Studio ja Optimize. Google Data Studio on kaikille organisaatioille veloitukseton järjestelmä, joka auttaa eri datalähteiden yhdistämisessä, datan visualisoinnissa sekä raportoinnissa. Google Optimizen avulla organisaatiot voivat tehdä personointia sekä versio- ja monimuuttujatestejä optimoidessaan verkkopalvelujaan.

Miksi osallistua?
– Ymmärrät kuinka GoogleTag Manageria voidaan käyttää tehokkaasti ja oikein verkkopalvelujen mittaamisen kehittämisessä.
– Osaat Google Tag Managerin peruskäytön ja logiikan digitaalisen mainonnan sekä verkkopalvelun mittaamisen apuna.
– Ymmärrät kuinka Google Analytics toimii ja mitkä sen mahdollisuudet ovat.
– Ymmärrät kuinka Google Analyticsin asetukset vaikuttavat kerättyyn dataan ja sen laatuun.

Koulutus on tarkoitettu kaikille organisaation digitaalisen mainonnan tai verkkopalveluiden kehityksen parissa työskenteleville. Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille markkinoinnin sekä verkkopalvelujen kanssa toimiville henkilöille. Et tarvitse aiempaa osaamista Google Marketing Platformin työkaluista.

Kouluttaja:
Petri Mertanen

Petri Mertanen on luonut pitkän uran digitaalisen analytiikan parissa asiakasyrityksissä ja medioissa. Petrillä on yli kymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla. Aiemmin Petri Mertanen toimi mm. Omnicom Media Groupin digitaalisen analytiikan tiimin johtajana sekä Digital Analytics Association järjestön Suomen puheenjohtajana. Petrillä on kokemusta ja näkemystä nykyaikaisten analytiikkatyökalujen hyödyntämisestä ja analysointiprosessin kehittämisestä. Petri pitää intohimonaan nimenomaan analyyttisen kulttuurin luomista organisaatioihin. Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Hän on toiminut kouluttajana mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa Adwords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Petrillä on tällä hetkellä viralliset sertifioinnit Google Analytics, Google Tag Manager ja comScore Digital Analytix järjestelmien osalta. Petri on ollut suosittu puhuja niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin tapahtumissa.

9.00 Google Marketing Platform

– Digitaalisen analytiikan infrastruktuuri ja Googlen analytiikkatyökalut
– Miten Google Analytics toimii?
– Mitä Google Analytics ei mittaa perusasetuksilla lähtökohtaisesti
– Organisaation käytössä olevat työkalut
Harjoitus: Työkalujen kartoitus

10.00 Kahvitauko