Häirintä ja syrjintä työpaikalla (webinaari)
Tarjous jatkuu 01.03 saakka!
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Häirintä ja syrjintä työpaikalla (webinaari)

02.03.2018, Webinaari , Webinaari 2 maaliskuun, 2018 Sampo Korppoo

Lakitieto , Työhyvinvointi

Tiedätkö, mitä on työpaikkahäirintä? Millainen toiminta on syrjivää? Missä menee seksuaalisen häirinnän raja? Voiko esimiestä kiusata? Miksi häirintäasioihin kannattaa ylipäätänsä puuttua?
Laki edellyttää, että työnantajan tulee aina puuttua häirintään ja syrjintään työpaikalla. Häirinnän ja syrjinnän ilmenemismuotoja on lukuisia ja joskus häirintään on vaikea tunnistaa. Kaikki kokemukset eivät kuitenkaan ole laissa kiellettyä häirintää. Häirintäkokemuksen taustalla voi olla muita työn järjestelyihin tai työyhteisön sosiaaliseen toimivuuteen liittyviä epäkohtia, joihin työnantajan tulee myös puuttua.

Käytännönläheisessä webinaarikoulutuksessa saat tiiviin tietopaketin työpaikalla tapahtuvan häirinnän ja syrjinnän lainsäädännöllisestä kehyksestä sekä käytännön neuvoja häirinnän ennaltaehkäisyyn, tunnistamiseen ja siihen puuttumiseen. Webinaari sisältää paljon tosielämän kertomuksia sekä työntekijöiden että esimiesten näkökulmasta sekä mielenkiintoisimpia oikeustapauksia. Koulutus perustuu luennoitsijan 20 vuotta kestäneeseen esimiesuraan. Koulutuksessa saat vastaukset mm. seuraaviin kysymyksiin:

• Miten häirintä ja syrjintä on määritelty lainsäädännössä?
• Miten tunnistan häirinnän ja syrjinnän?
• Mikä ei ole häirintää?
• Miten puutun häirintään?
• Miten häirintää ja syrjintää voi ennaltaehkäistä?

• henkilöstölakimiehille
• henkilöstöjohtajille
• esimiehille
• HR-asiantuntijoille
• työsuojeluvaltuutetuille
• luottamusmiehille

Kouluttaja
OTK, HM Minea Pyykönen on pitkän linjan esimies, kokenut johtaja, kouluttaja ja tietokirjailija. Hänellä on monipuolista työkokemusta sekä valtionhallinosta että yksityiseltä sektorilta.

10:00 Tervetuloa ja johdanto päivään

10:05 Häirintä ja syrjintä työpaikalla
1. Taustaa häirintä-teemalle
2. Häirinnän ja syrjinnän määritelmät lainsäädännössä
3. Häirinnän eri ilmenemismuodot – miten tunnistan häirinnän ja syrjinnän?
4. Mikä ei ole häirintää – esimiehen työnjohto-oikeuden rajat
5. Häirintäasioiden ratkaisumalli – miten puutun häirintään?
6. Nollatoleranssi häirinnälle – häirintävapaa työpaikka – miten häirintää ja syrjintää voi ennaltaehkäistä?

11:45 Yhteenveto

12:00 Koulutus päättyy

Webinaari

2.3.2018 klo 10.00 – 12.00

Nyt tarjoushintaan 150 € + alv 24% /hlö

(Tarjous voimassa 01.03.2018.)

(Norm. hinta 250 € + alv 24% /hlö)

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 € + alv 24%/hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %
(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää.)

OTK, HM Minea Pyykönen

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.