Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

Hakukoneoptimointi (SEO) Basic level (1 pv)

Hakukoneilla on iso merkitys erilaisia vaihtoehtoja etsiessämme ja ostopäätöksiä tehdessämme. Siksi hakukoneoptimoinnista on tullut yksi tärkeimmistä kanavista, jota kautta asiakkaasi löytävät yrityksesi ja tuotteesi, mutta myös arvioivat tarjoamiesi ratkaisujen mielekkyyttä.

Vaikka et itse tekisikään hakukoneoptimointia, niin markkinoinnin ammattilaisena sinun on tärkeää ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet myös siksi, että se auttaa ymmärtämään eri toimintojen vaikutusta hakukonelöydettävyyteen sekä vertailemaan palvelutarjoajia.

Hakukoneoptimointi (SEO) tänään on läpileikkaus hakukoneoptimoinnin maailmaan. Päivän aikana keskitymme Googlen toimintaan sekä siihen, millaisin keinoin voit vaikuttaa yrityksesi näkyvyyteen. Käytännönläheinen koulutus tarjoaa hyödyllisiä vinkkejä osallistujille oman yrityksen näkyvyyden kehittämiseen. Päivän aikana kuullaan mm. miten Valio on onnistunut rakentamaan verkkosivuston, joka tavoittaa lähes kaikki ruuanlaitosta kiinnostuneet kuluttajat sekä millaisin mittarein Valio arvioi omaa onnistumistaan.

Koulutuksessa hyödynnetään Marketing Finlandin AI-pohjaista oppimisalustaa. Löydät sieltä tärkeitä apuvälineitä, kuten hakukoneoptimoidun sisällön tuotantomallin, avainsanakarttapohjan sekä linkkejä erilaisiin hakukoneoptimointia auttaviin työkaluihin.


Kenelle?
Hakukoneoptimoinnin koulutus on tarkoitettu yrityksissä hakukoneoptimointia tekeville tai ostaville tahoille.


Kouluttajat:
Tomi Kaitarinne
, Managing Director, Kuuki Marketing Lab

Riikka-Maria Lemminki, Toimitusjohtaja, markkinoinnin asiantuntija, Marketing Finland
Olen Marketing Finlandin toimitusjohtaja ja tullut vetämään liittomme muutosta syksyllä 2017. Muutoksen suunnat ovat määrittäneet jäsenemme, jotka ovat auliisti kertoneet toiveistaan. Muutosmatka on ollut mielenkiintoinen ja sen aikana olen tavannut upeita markkinoinnin ammattilaisia Suomessa sekä maailmalla.

Ennen Marketing Finlandia työskentelin ALMA medialla johtavana konsulttina, jolloin pääsin tutustumaan media-alaan sisältäpäin. Tätä aikaisemmin toimin osakkaana vastaten myynnistä JM Tieto Oy:ssä, joka yrityskaupan myötä sulautettiin osaksi ALMA Talent liiketoimintaa. JM Tiedolle menin aikanani perustamaan markkinoinnin asiantuntijapalveluita sekä digiliiketoimintaa. Parasta tässä kaikessa olivat upeat asiakkaamme, joiden kanssa saimme yhdessä kehittää innovatiivisia ratkaisuja yritysten myynnin raja markkinoinnin kehittämiseksi. Ennen JM Tietoa vastasi ympäristötekniikan laitteita valmistavan sekä niitä maahan tuovan ALLU Groupin markkinoinnista. Rakensin organisaatiolle sisäisen markkinoinnin palveluyksikön, joka tuotti markkinointia Ideachip Oy:lle, ALLU Finland Oy:lle, näiden tytäryhtiöille sekä yli 40:ssä maassa toimivalle jälleenmyyjäverkostolle.

Tänä päivänä toimin Marketing Finland työn ohella hallituksen jäsenenä World Federation of Advertisers organisaatiossa, Coptersafety Oy:ssä sekä Lahti Regionissa. Sivutoimenani pyöritän Ranskalaista kyläkauppaa, joka on pala ranskan vuoristoa Vanhassa Vääksyssä.

Koulutukseltani olen markkinointi tradenomi (Lahden Ammattikorkeakoulu) sekä kauppatieteiden maisteri (LUT University), mutta näiden lisäksi olen suorittanut ympäristötekniikan sekä puusepän opintoja.

Mottoni on ”Think Big”, koska uskon että parhaat ideat löytyvät oman tutun maailman ulkopuolelta.



OHJELMA

9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.15 Hakukoneoptimoinnin perusteet ja toimiva tekniikka
– Googlen algoritmit ja niiden hyödyntäminen
– Mistä Google rankaisee?
– SEO-taktiikat ja niiden vertailu
– Sivuston tekninen toimivuus ja merkitys Googlelle

11.30 Lounastauko

12.30 Jatkuvat ja päivittyvät sisällöt tuovat tulosta
– Avainsanojen vertailu ja avainsanakartan luonti
– Hakukoneoptimoidun sisällön tuottaminen ja sisällöntuotantomalli

13.50 Kahvitauko

14.00 Linkitysten merkitys hakukonenäkyvyydelle
– Sivuston sisäiset linkitykset
– Sivustolle tulevat linkitykset
– Sivustolta lähtevät linkitykset

n. 16.00 Koulutus päättyy

—————————-

Koulutuspaikka:
Marketing Finland, Yrjönkatu 16, 4.krs, Helsinki

Ajankohta:
tiistai 25.02.2020

Hinta:
650 euroa
/hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 5 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 5 vrk tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50 euron peruutusmaksu.