Hallitse hintaneuvottelut – työkalupakki B2B myyntiin (1 pv)
PERUTTU. Koulutus siirtyy koronatilanteen takia syksyyn, uusi pvm vahvistetaan pian.
järjestää nyt koulutuksen:

Hallitse hintaneuvottelut – työkalupakki B2B myyntiin (1 pv)

07.05.2020, Helsinki , Helsinki 1 huhtikuun, 2020 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Myynti , Osto- ja hankintatoimi , Toiminnan kehittäminen

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Arviot asteikolla 1 – 5: Suosittelen koulututusta muille 4,8 Koulutuksen sovellettavuus 4,7 Asioiden kiinnostavuus 4,8 Kouluttajan osaaminen 4,7

Hallitse hintaneuvottelut – työkalupakki B2B myyntiin -valmennuksessa saat käytännölliset työkalut myyntityön ja hintaneuvottelutaitojen kehittämiseen: kuinka kohdata tinkivä ostajaosapuoli menestyksekkäästi.

Hintaneuvottelu on vaativa osa myyntiprosessia ja se koetaan usein paineisena ja epämiellyttävänäkin. Hintaneuvottelun lopputulos ratkaisee, onko tehty kauppa katteen kannalta menestys vai menetys. Myyjä on suuren vastuun kantaja.

Hintaneuvottelut eivät ole temppurata, jossa myyjä erilaisia kikkakolmosia käyttäen koittaa saada vastahakoiselta asiakkaalta päätöksen. Kyse on ammattilaisten kohtaamisesta, jossa osapuolten näkemykset tarjotun tuotteen tai palvelun arvosta kohtaavat molemmille kannattavalla tavalla.
    Tähän jälkimmäiseen saat eväät osallistumalla tähän päivän täsmäkoulutukseen.

Valmennus on tarkoitettu teollisuuden, kaupan, palveluiden, ITC:n, logistiikan jne. myyntityötä tekeville henkilöille, jotka työssään kohtaavat tinkivän ostajaosapuolen.

Kouluttaja
    Tom Klinge, Impacto Oy.

Tom on valmentanut myyjiä, Key Account Managereita ja myyntijohtoa yli 19 vuotta. Tomilla on laaja käytännön kokemus suurasiakkaille myynnistä ja vaativista hintaneuvotteluista. Tämä yhdistettynä vahvaan kouluttajaosaamiseen on taannut hyvän osallistujakokemuksen ja palautteet.

Edellisen koulutuksen palaute, asteikolla 1 – 5
    Suosittelen koulutusta muille 4,8
    Koulutuksen sovellettavuus 4,7
    Asioiden kiinnostavuus 4,8
    Kouluttajan osaaminen 4,7

8:45 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
    9:00 Aloitus
    12:00-12:45 Lounas
    14:15-14:30 Iltapäiväkahvit
    16:30 Koulutus päättyy

SISÄLTÖ

Mikä tekee hinnan käsittelystä haasteellista?
    – Ostamisen muutos
    – Ostamisen tavoitteet ja paineet
    – Hinnan osuus ostajan työssä

Asiakkaan hintavastustuksen taustat ja syyt
    – Asiakkaan päätöksentekoprosessi ja vaikutus hinnan myymiseen
    – Luottamuksen löytyminen, tilanteen ja tarpeen analysointi, vaihtoehtojen arviointi
    – Tinkiminen voi johtua monesta muustakin asiasta kuin hinnasta!

Asennoituminen tinkivään asiakkaaseen
    – Mitkä asiat saavat aikaan ”kalliin” hinta-asenteen – viisi syytä
    – Epämukavuuden sieto, assertiivisuus
    – Myyjän toiminta hyvässä hintaneuvottelussa

Hinnan perustelemisen periaatteet
    – Ammattiostajan maailman ymmärtäminen
    – Mitkä ovat erottumisen mahdollisuutemme yhteistyökumppanina, entä tuotteiden tai palvelujen osalta
    – Yrityksen hyödyt – yksilön hyödyt: perustelumme asiakasnäkökulmasta

Hintaneuvottelujen käyminen
    – Hintaneuvotteluihin valmistautuminen
    – Suhtautuminen tinkimiseen – alennusten antaminen on kallista
    – Suostuttelun 6 periaatetta
    – Epäröinnin, vastuksen ja ristiriitojen käsittely

Henkilökohtaiset toimintasuunnitelmat hintaneuvottelutaitojen kehittämiseksi

Tämä koulutus vaihtuu webinaariksi. Lisätietoa tulossa pian!

torstai 7.5.2020

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa euroa /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.