Hallituksen puheenjohtajan juridiikka (1/2 pv)
Uusi koulutus!
järjestää nyt koulutuksen:

Hallituksen puheenjohtajan juridiikka (1/2 pv)

01.11.2022, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 10 lokakuun, 2022 Sampo Korppoo

Johtaminen , Lakitieto , Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus

(4.7)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Päivän anti oli erittäin hyvä ja kiintoisa.”

• - ”Erinomainen tietopaketti: tiiviisti kaikkein tärkemmistä asioista.”

• - ”Hyvä kouluttaja!”

• - ”Selkiytti eri hallintoelinten työnjakoa sekä vastuualueita. Hyvin selkeä esitys.”

• - ”Teen enemmän töitä säätiö- ja yhdistyspuolella, mutta sisältö silti kiinnostava.”

• - ”Hyvä täsmäannos vastuista ja tehtävänjaosta”

• - ”Opin mitä tuli oppimaan ja enemmänkin!”

• - ”Kouluttajalla hyvä ulosanti.”

• - ”Kattava setti, sain monta vastausta.”

Vältä juridiset karikot ja menesty hallituksen puheenjohtajana

Tunnetko liiketoimintayhtiön hallituksen puheenjohtajaa koskevat erityissäännöt?
    Millloin puheenjohtajalla on suurempi taloudellinen vastuu kuin muilla jäsenillä?
    Miten voit hallituksen puheenjohtajana varmistaa koko hallituksen toiminnan laadun?

Hallituksen puheenjohtaja on ratkaisevassa roolissa hallituksen onnistumisen ja juridisten ongelmien välttämisen kannalta.
    – Pahimmillaan puheenjohtaja aiheuttaa itselleen muita hallituksen jäseniä suuremman juridisen ja taloudellisen vastuun.
    – Parhaimmillaan puheenjohtaja luotsaa tiiminsä yhtiön liiketoiminnalle merkittävää lisäarvoa tuottavaan päätöksentekoon.

Hallituksen puheenjohtajan juridiikka -koulutuksessa perehdymme hallituksen puheenjohtajan näkökulmasta yhtiöoikeudellisiin vastuukysymyksiin, puheenjohtajan tehtäviin sekä siihen, kuinka puheenjohtajan toiminta vaikuttaa hallituksen toiminnan laatuun.

Kenelle
    Hallituksen puheenjohtajan juridiikka -koulutus on tarkoitettu liiketoimintayhtiöiden hallituksen puheenjohtajille ja sellaisiksi aikoville.

Hyödyt
    Saat käytännönläheisen rautaisannoksen erityisesti hallituksen puheenjohtajan rooliin kuuluvista vastuukysymyksistä ja tehtävistä. Hallituksen puheenjohtajan juridiikka -koulutuksen jälkeen tiedät tarkalleen, mihin asioihin pitää arjan toiminnassa kiinnittää huomiota, jotta johtamasi hallitustyö välttää juridiset karikot.

Bonus
    Hallituksen puheenjohtajan juridiikka -koulutuksen jälkeen on halukkaille tarjolla yksilöllinen tunnin virtuaalitapaaminen, jossa keskustellaan yksittäisen yhtiön hallitustoiminnan järjestämisestä puheenjohtajan näkökulmasta.

Kouluttaja

Jaakko Ranta, Hallituksen puheenjohtajan juridiikka -kouluttaja
    Kouluttajana toimii OTM, liikejuristi, toimitusjohtaja Jaakko Ranta Riskitor Oy:stä. Hän on toiminut liiketoimintayhtiöiden hallituksissa vuodesta 2002 ja liikejuristina vuodesta 2006. Hän on kouluttanut satoja suomalaisia hallituksen jäseniä hallituksen vastuukysymyksistä.

Osallistujien palautetta aiemmista koulutuksista:
    – ”Päivän anti oli erittäin hyvä ja kiintoisa.”
    – ”Erinomainen tietopaketti: tiiviisti kaikkein tärkemmistä asioista.”
    – ”Hyvä kouluttaja!”
    – ”Selkiytti eri hallintoelinten työnjakoa sekä vastuualueita. Hyvin selkeä esitys.”
    – ”Teen enemmän töitä säätiö- ja yhdistyspuolella, mutta sisältö silti kiinnostava.”
    – ”Hyvä täsmäannos vastuista ja tehtävänjaosta”
    – ”Opin mitä tuli oppimaan ja enemmänkin!”
    – ”Kouluttajalla hyvä ulosanti.”
    – ”Kattava setti, sain monta vastausta.”

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
    9.00 Koulutus alkaa
    10.25 – 10.35 Tauko
    12.00 Lounas
    13.00 Tilaisuus päättyy

Osakeyhtiölaki ja hallituksen puheenjohtaja
    – Hallituksen puheenjohtajan taloudellinen vastuu
    – Hallituksen puheenjohtajan erityistehtävät
    – Huomioitavaa puheenjohtajan ja toimitusjohtajan suhteessa
    – Vastuuvapaus ja suhde osakkaisiin

Juridiset karikot välttävä hallituksen johtaminen käytännössä
    – Vuosikello ja kokousrytmi
    – Hallituksen kokouksen järjestäminen
    – Päätösten dokumentointi
    – Täytäntöönpanon varmistaminen
    – Itsearviointi ja hallituksen kokoonpano

Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

tiistai 01.11.2022

497 euroa /hlö + alv 24 %. Sisältää luentomateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilut koulutuspäivän aikana.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 457 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 397 euroa  /hlö + alv 24 %

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.