Harto Pönkä: Markkinointi somepalveluissa, perusteet kuntoon (1/2 pv)
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Harto Pönkä: Markkinointi somepalveluissa, perusteet kuntoon (1/2 pv)

14.09.2017, Radisson Blu Plaza Hotel, Helsinki Mikonkatu 23, Helsinki 4 elokuun, 2017 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

Laita somemarkkinointisi perusteet kerralla kuntoon!

Somepalvelujen ja niiden tarjoamien mahdollisuuksien paljous aiheuttavat yritysten markkinoinnille runsaudenpulan:
– Miten nähdä metsä puilta ja keskittyä olennaiseen?
– Missä ovat juuri meidän yrityksemme asiakkaat tai organisaatiomme kohderyhmä?
– Mihin meidän kannattaa keskittyä?

Kurssilla perehdytään somemarkkinoinnin perusteisiin ja laitetaan ne kerralla kuntoon.
– Ensiksi huolehditaan siitä, että yrityksen jo tekemä sisältö on ns. someyhteensopivaa eli helposti jaettavissa sosiaalisen median palveluihin niin, että se myös näyttää hyvältä.
– Sen jälkeen edetään keskeisten sosiaalisen median palvelujen kuten Facebookin, Instagramin ja YouTuben profiilien ylläpitoon sekä niiden mahdollisuuksiin markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa.
– Lisäksi tutustutaan somepalvelujen mainostoimintoihin sekä tulosten mittaamiseen.

Hyödyt
Kurssin jälkeen tunnet somemarkkinoinnin perusteet ja olet valmis soveltamaan oppimaasi työssäsi.

Kenelle
Kurssi sopii sekä markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteistä päättäville että sitä tekeville.

Kouluttaja
Harto Pönkä
(KM) työskentelee yrittäjänä ja sosiaalisen median asiantuntijana Innowisessa. Sosiaalisen median koulutuksia ja konsultointia Pönkä tekee eri alojen yrityksille ja yhdistyksille sekä julkishallinnon organisaatioille kuten yliopistoille, oppilaitoksille, kunnille ja ministeriöille. Viime vuosina hän on osallistunut mm. Purot.net -yhteistyö- ja oppimisalustan perustamiseen ja kehittämiseen.

Pönkä on julkaissut kirjat Sosiaalisen median käsikirja (2014) ja Open somekirja (2017, Docendo). Ensiksi mainittu on yleisteos sosiaalisesta mediasta ja jälkimmäinen keskittyy somen käyttöön opetuksessa. Pönkä on myös aktiivinen verkkokeskustelija, bloggaaja ja kolumnisti. Osa Pöngän työnkuvaa on lisäksi some-tilastokatsausten ja verkostoanalyysien tekeminen.

Harto Pönkä on sosiaalisen median tunnettu asiantuntija, jonka näkemyksiä myös alan trendejä tutkivat korkeakoulut, yritykset sekä media arvostavat. Kouluttajana Harto saa kiitosta selkeästä esitystavasta, osallistamisesta ja faktojen tuoreudesta.

torstai 14.9.2017

8:30 Ilmoittautuminen ja brunssitarjoilu

9:00 Aloitus

– Mitkä somepalvelut ovat keskeisiä markkinoinnissa ja viestinnässä?
Mitkä ovat niiden erityispiirteet ja käyttäjäryhmät?
– Nettisivujen ja verkkokaupan some-optimointi, sisältöjen jaettavuus, toimivat mallit jakamiseen
– Ilmainen näkyvyys, sisältömarkkinointi ja maksullinen näkyvyys, Facebookin algoritmin vaikutus
– Millainen sisältö toimii eri somepalveluissa?

10:30 Tauko

10:45 Ohjelma jatkuu

– Mainostaminen suosituimmissa somepalveluissa Facebookissa, YouTubessa ja Instagramissa
– Markkinointitoimenpiteiden seuraaminen, mittaaminen ja kehittäminen
– Työskentelyä ja keskustelua

12:30 Koulutus päättyy

14.9.2017

Radisson Blu Plaza Hotel, Mikonkatu 23, 00100 Helsinki

397 euroa /hlö (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Alennushinta ryhmille:
Samasta organisaatiosta 2 tai useampia osallistujia: 357 euroa /hlö (+ alv 24 %).
Kysy myös tarjousta isommalle ryhmälle (väh. 3 hlöä): Koulutustuottaja Sampo Korppoo, sampo.korppoo@ratekurssit.fi, p. 041 5106466

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.