Helppo videoeditointi (90 min)
Nyt päivitetty sisältö - kätevät käytännön vinkit!
Ratekoulutus-WebAkatemia järjestää nyt koulutuksen:

Helppo videoeditointi (90 min)

21.03.2023, Webinaari , Webinaari 26 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Markkinointi , Sosiaalinen media , Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - "Selkeä kouluttaja, kivan rento esiintymistapa ja asiantunteva. Pystyi vastailemaan kysymyksiin heti ja kävi asiat hyvällä nopeudella läpi."

• - "Yllättävän kattava koulutus ottaen huomioon kuinka lyhyt aika meille oli varattu. Kaikki minulle tarpeellinen käyty läpi tehokkaasti ja selkeästi."

• - "Erinomainen kouluttaja, ei ole suotta kehuttu. Selkeäsanainen ja osaa asian."

• - "Webinaariin on todella kätevä osallistua töiden ohella, itselle sopivasta paikasta ja lohduttavaa tietää, että webinaari on myöhemmin saatavilla, niin ei ole paineita tehdä muistiinpanoja tai jos ei juuri silloin pääse paikalle."

Editoi videosi helposti Microsoftin maksuttomalla Clipchamp-videoeditorilla!

– Haluatko oppia leikkaamaan esimerkiksi Teams-kokousvideoista tauot ja mokat pois?
    – Miten voit lisätä videoihin tekstiä, kuvia, ääntä ja tehosteita?
    – Kuinka saat työstettyä videot julkaisukuntoon sosiaalista mediaa varten?

Ratkaisukeskeisessä Helppo videoeditointi -webinaarissa opit
    – editoimaan videoita,
    – yhdistämään eri mediatiedostoja ja
    – hyödyntämään tehosteita Microsoftin videoeditorilla.
    Sopivalla kuvasuhteella videot sopivat esimerkiksi YouTubeen, Instagramiin, Facebookiin ja Pinterestiin.

Clipchamp on valmiina Windows 11:sta, sen voi asentaa Windows 10:een ja sitä voi käyttää asentamatta myös selaimen kautta. Ainoa edellytys on kirjautuminen palveluun sähköpostiosoitteella.

Clipchampin kaikki olennaiset ominaisuudet löytyvät webinaarissa käytetystä maksuttomasta versiosta. Joitakin lisätoimintoja saa käyttöön maksullisella versiolla.

Hyöty osallistujalle
    Käytännönläheisessä Helppo videoeditointi -webinaarikoulutuksessa opit luomaan ja editoimaan videoita helposti Microsoftin omalla editorilla.

Kenelle
    Helppo videoeditointi -webinaarikoulutus sopii hyvin sinulle, jos haluat editoida esimerkiksi Teamsin kokousvideoita julkaisukuntoon tai luoda videoita käytettäväksi sosiaalisessa mediassa.

Kouluttaja

Office-ohjelmien asiantuntija Petri Manu, Helppo videoeditointi -kouluttaja

Kouluttaja Petri Manu on vuodesta 1997 lähtien auttanut ihmisiä käyttämään tietokoneohjelmia tehokkaammin. Muutaman tuhannen kurssin ja luennon lisäksi Petri on kirjoittanut viisi kirjaa Office-ohjelmien sujuvasta käytöstä.

Palautetta aikaisemmista koulutuksista:
    – ”Yllättävän kattava koulutus ottaen huomioon kuinka lyhyt aika meille oli varattu. Kaikki minulle tarpeellinen käyty läpi tehokkaasti ja selkeästi.”
    – ”Selkeä kouluttaja, kivan rento esiintymistapa ja asiantunteva. Pystyi vastailemaan kysymyksiin heti ja kävi asiat hyvällä nopeudella läpi.”
    – ”Erinomainen kouluttaja, ei ole suotta kehuttu. Selkeäsanainen ja osaa asian.”
    – ”Webinaariin on todella kätevä osallistua töiden ohella, itselle sopivasta paikasta ja lohduttavaa tietää, että webinaari on myöhemmin saatavilla, niin ei ole paineita tehdä muistiinpanoja tai jos ei juuri silloin pääse paikalle.”
    – ”Selkosanainen ja ääninen kouluttaja, helppo seurata koulutusta. Ei turhia jaaritteluja ja täytesanoja.”
    – ”Erittäin selkeä, hyvä tempo.”

9:45 Tervetuloa linjoille
    10:00 Webinaari alkaa

– Videon leikkaaminen, rajaaminen ja tarpeettomien osien poisto
    – Tekstin, kuvien ja äänen hyödyntäminen
    – Clipchampin maksuttomien mediatiedostojen hyödyntäminen
    – Tehosteiden hyödyntäminen
    – Videotiedoston luominen ja julkaisu
    – Tekstin automaattinen muuntaminen puheeksi = tietokoneen kertojanäänen hyödyntäminen (myös suomeksi)
    – Tutustuminen automaattiseen tekstitykseen ja srt-tekstitystiedoston lataaminen
    – Lopullisen videotiedoston luominen
    – Käyttövinkit ja hyödyllisimpiä pikanäppäimiä

Aikaa kysymyksille

11:30 Webinaari päättyy

tiistai 21.03.2023 klo 10.00 – 11.30
    – voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin

227 euroa / hlö (+ alv 24 %.)
    – sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa koulutuksen jälkeen 6 kk ajan. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta:
    197 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
    177 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.

Peruutus on ilmoitettava sähköpostitse. Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.