Henkilökohtaiset irtisanomisperusteet – käytännön kysymyksiä (1 pv)
Kevään loppuunmyydyn kurssin uusinta!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Henkilökohtaiset irtisanomisperusteet – käytännön kysymyksiä (1 pv)

08.11.2016, Tapahtumatalo Bank, Helsinki Unioninkatu 20, Helsinki 5 lokakuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto , Työhyvinvointi

Päivän aikana käydään läpi työntekijästä johtuvaan työsuhteen päättämiseen liittyvät olennaiset lait ja käytännön soveltaminen, sekä lakien ja yrityksen omien ohjeiden rikkomisen riskit. Alan asiantuntijat vastaavat työntekijän irtisanomiseen liittyviin sekä työnantajan että työntekijän toimintaan liittyviin kysymyksiin.

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka käsittelevät haastavia henkilöstökysymyksiä tai irtisanomisasioita. Näitä ovat mm. asianajajat, esimiehet, HR-asiantuntijat ja -päälliköt sekä liittojen lakimiehet ja asiamiehet.

Asiantuntijoina toimivat:
Esa Schön

Tradenomiliiton johtava lakimies, oikeustieteen lisensiaatti ja varatuomari. Esa on Työtuomioistuimen jäsen ja hänellä on työoikeuteen erikoistunut lakiaisiantoimisto.

Ari Kiiras
Asianajotoimisto Lex Partners, asianajaja, varatuomari ja MBA.
Ari on toiminut työsuhdejuristina ja mm. Hallinto-, talous- ja lakiyksikönjohtajana. Ari on myös työskennellyt henkilöstöpäällikkönä yli 5 vuotta. Tällä hetkellä Ari toimii työoikeuteen erikoistuneessa asianajotoimistossa.

Molemmat ovat tehneet erittäin pitkän käytännön uran työelämän oikeuden parissa. Molemmat ovat kouluttaneet asianajajia, henkilöstöhallintoa ja esimiehiä yli 10 vuotta mm. Lakimiesliiton koulutuksessa, Kauppakamarilla ja Talentumilla.

08:30 Ilmoittautuminen, aineistojen jako ja aamiainen

09:00 Tervetuloa

09:05 Työntekijän irtisanominen henkilöstä johtuvasta perusteesta
– Yleistä irtisanomisperusteista
– Irtisanomiskynnyksen kokonaisharkinta ja varoituksen merkitys
– Tasapuolisuus irtisanomisessa
– Erikoissuojatut
– Rajanveto työsuhteen purkamiseen

10:30 Yleisimmät irtisanomisperusteet käytännössä

– Kielletyt irtisanomisperusteet

– Alisuoriutuminen, työkyvyn alentuminen, sairaus, ammattitaidottomuus, huolimattomuus, sopimaton käytös, sosiaalinen media, epärehellisyys ja ohjeiden vastainen menettely

12:00 Lounas

13:00 Yleisimmät irtisanomisperusteet käytännössä jatkuu

– Luvaton poissaolo, laiminlyönnit, yhteistyökyvyttömyys, työstä kieltäytyminen, luottamuspula, päihteiden käyttö, kilpailevan toiminnan harjoittaminen ja rikollinen toiminta

14:00 Kahvitauko

14:15 Yleisimmät irtisanomisperusteet käytännössä jatkuu

15:00 Irtisanomismenettely ja riskit
– Menettelytavat
– Työsuhteen päättämissopimus
– Työsuhderiitojen selvittely
– Korvausvelvollisuus perusteettomasta päättämisessä

16:00 Koulutus päättyy

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

Aika:
08.11.2016

577 eur
+ alv. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.

Ryhmäalennukset:
(Osallistujat samasta organisaatiosta) 2 hlöä tai enemmän 477 eur/hlö.

Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.