Henkilöstö- ja palkkahallinnon raportointi Excelillä (2 pv)
12.-13.10.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa
12.-13.10.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa
Suosittu Henkilöstöraportointi Excelillä – Henkilöstöraportointi johtamisen tukena -kurssi järjestetään uusintana – nyt uudella nimellä!
Mitä
Henkilöstösuunnittelun avulla varmistetaan riittävä ja oikea osaaminen muuttuvassa toimintaympäristössä. Henkilöstösuunnitteluun ja henkilöstön kehittämiseen tarvitaan luotettavaa ja laadukasta raportointia. Raportoinnin tavoitteena on tarjota kattava ja selkeä tietopohja päätöksenteon tueksi. Koulutuksessa käydään selkein esimerkein ja harjoituksien avulla läpi kuinka Exceliä voidaan käyttää modernina ja kustannustehokkaana työkaluna tiedonkeruussa, tehokkaassa tiedonhallinnassa ja raportoinnissa.
Kenelle
Kurssi sopii erinomaisesti henkilöstöpäälliköille, henkilöstöjohtajille, henkilöstön kehittämispäälliköille, esimiehille ja raportoinnissa vastaaville. Koulutus soveltuu Excel 2007, 2010, 2013 ja 2016-versioiden käyttäjille.
Kouluttaja
Koulutuksen asiantuntijana toimii Arja Kuukkanen Powen Oy:sta. Arjalla on yli 20 vuoden kokemus Microsoft Office Excel -ohjelman kouluttamisesta, konsultoinnista ja sovelluskehityksestä. Arja on menestyksekkäästi toteuttanut tiedonkeruu- ja raportointiratkaisuja henkilöstösuunnitteluun niin pienille kuin isoille organisaatioille.
Aiempien koulutuksien palautteita
Palaute (asteikolla 1=huono, 5=erinomainen)
Opitun hyödynnettävyys omiin tarpeisiini 4,8
Sisällön mielenkiintoisuus ja hyödyllisyys 4,8
Kouluttaja Arja Kuukkasen aiheen hallinta ja asiantuntevuus 4,9
”Ihan huikeat ideoinnit miten kaikkea voi hyödyntää.
Paljon hyödyllistä asiaa henkilöstöosastollemme!
Hyvin selkeä opetus
Suuri hyöty jokapäiväiseen työntekoon!”
Koulutukseen otetaan mukaan oma kannettava tietokone. Muista myös laturi ja hiiri!
OHJELMA
1.päivä keskiviikko 12.10.2016
08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Päivä päättyy
CASE 1 HENKILÖSTÖTIETOJEN KERÄÄMINEN
Tiedonkeruulomakkeen luominen
Kerättävien tietojen suunnittelu
Luettelon luominen
Muotoilu
Ehdollinen muotoilu
Kelpoisuussäännöt
Suojaukset
Jaettu työkirja
Tietojen tuonti järjestelmästä
Tiedon tuonti ja muokkaaminen
Yhdistäminen/jakaminen sarakkeille
Kahden luettelon tietojen yhdistäminen
Kopiointi
Haku-funktio
Kaksoisarvojen tarkistaminen, poistaminen
Puuttuvien tietojen käsittely
Laske.jos.joukko-funktiolla
CASE 2 HENKILÖSTÖTIEDOILLA LASKEMINEN
Palkka-analyysi
Mediaani, alakvartiili, yläkvartiili
Päivämäärä ja kellonaika-funktiot
Työajanlaskenta
Ikä
Palvelusvuodet
Sairauspoissaolot
Merkkipäivät
–
2.päivä torstai 13.10.2016
08:30 Aamukahvi
09:00 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäiväkahvit
16:00 Päivä päättyy
CASE 3 HENKILÖSTÖTIETOJEN RAPORTOINTI
Lajittelu
Luettelon pikasuodatus
Useita suodatusehtoja
Pivot
Pivot-taulukon luominen, muokkaaminen
Pivot-taulukon päivitys
Tietojen ryhmittely
Pivot-taulukossa laskenta
Pivot-kaavio
Osittaja
Aikajana
CASE 4 HENKILÖSTÖTIETOJEN RAPORTOINTI GRAAFISESTI
Kaavioiden luominen ja muokkaaminen
Kaaviotyypit
Kaavioiden linkittäminen PowerPointiin
Kaavioiden esittäminen
SmartArt-grafiikka
CASE 5 JOHDON RAPORTOINNIN KOOSTAMINEN
Tekstin, kaavioiden, taulukoiden ja kuvien yhdistäminen
Hinta:
1 177,00 /hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun.
Ryhmäalennukset: (osallistujat samasta organisaatiosta)
2 hlöä tai enemmän 1 077,00 /hlö
Tilaisuuden peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Henkilöstö- ja palkkahallinnon raportointi Excelillä (2 pv)
12.-13.10.2016, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa