HR-ajokortti (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

HR-ajokortti (2 pv)

1 090 euroa /hlö + alv 24 %

21.-22.05.2024, Original Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 22 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Henkilöstöhallinto , HR Human Resources , HR ja henkilöstöhallinto , Lakitieto

HR-ajokortti® antaa hyvän kokonaiskuvan henkilöstöhallinnon tehtäväkentästä. Koulutuksessa saat tuoreinta tietoa työlainsäädännöstä työsuhteen elinkaareen ja perehdyt HR:n perustehtäviin ja rooliin liiketoiminnan kumppanina.

HR-ajokortti® on portti uusiin mahdollisuuksiin ja parempaan ymmärrykseen henkilöstöhallinnon maailmasta.

Nähdään koulutuksessa, jossa tieto syvenee ja innostus kasvaa!

Hyödyt:
– Saat hyvän kokonaiskuvan henkilöstöhallinnossa hoidettavasta tehtäväkentästä
– Saat hyvän käsityksen HR:n perustehtävistä
– Saat keskeiset tiedot työnlainsäädännöstä.

Koulutus on tarkoitettu henkilöstöhallinnon työssä aloittaville tai sitä oman työnsä ohella hoitaville henkilöille. Koulutus sopii hyvin esihenkilöille tehtävistä riippuen.

Kouluttajat:
Hanna Skurnik-Järvinen
, Henkilöstöjohtaja, Inex Partners Oy
Hanna Skurnik-Järvinen on työuransa aikana toiminut noin kymmenen vuoden ajan työsuhdelakimiehenä, kaksitoista seuraavaa vuotta Finavialla henkilöstöjohdon tehtävissä ja elokuusta 2023 lähtien Inex Partnersin henkilöstöjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Hannalla on vankka kokemus henkilöstötyön eri osa-alueista ja vahva osaaminen myös työsuhde- ja työmarkkinakysymyksissä. Esihenkilönä Hanna on toiminut yli kymmenen vuoden ajan.

Kati Mattinen, Juristi, Helsingin seudun kauppakamari – Helsingforsregionens handelskammare ry
Kati Mattinen toimii Helsingin seudun kauppakamarin juristina. Hän on työoikeuden ja palkkahallinnon asiantuntija ja pidetty kouluttaja. Lisäksi Mattinen on yksi KauppakamariTiedon Palkanlaskenta- ja Työsuhde-teoksen kirjoittajista.

Anu Kolari, Johtaja, Henkilöstön Kehitys, Mehiläinen Oy
Anu Kolari työskentelee henkilöstön kehittämisen tehtävissä; vastuualueenaan mm. rekrytointi, työantajakuvatyö, perehdytys, suorituksen johtaminen, johtamisen kehittäminen ja henkilöstötutkimukset. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus yrityksen sisäisen kehittäjän roolissa, tätä ennen hän on työskennellyt palkitsemistutkijana ja konsulttina auttaen erikokoisia yrityksiä kehittämään johtamisen käytäntöjä, palkitsemista ja henkilöstöprosesseja.

Palautetta aiemmista koulutuksista:
”Hyvää sparria taas päivittäiseen työhön, lisää motivaatiota kehittää ja kehittyä. Tärkeä hyöty on myös päästä vaihtamaan kokemuksia.”
”Todella hyvä ja kattava sisältö. Hyvin olisi kuunnellut vielä päivän enemmänkin. Hyvät puhujat!”
”Paljon käytännönläheisiä esimerkkejä.”

Ohjelma 1.päivä

8.30 Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

9.00 HR:n tehtävät liiketoiminnan kumppanina sekä asiantuntijana erityisesti palkitsemisessa ja henkilöstön käytön suunnittelussa
– HR:n rooli ja henkilöstöön liittyvä suunnittelu
– HR:n keskeisiä tehtäviä

12.00 Lounastarjoilu

Työlainsäädännön perusteet
Työsopimuksen tekeminen ja työsuhteen ehdot

– työsuhteen ehtojen määräytyminen ja muuttaminen
– tasapuolinen kohtelu ja syrjinnän kiellot
– työsopimuksen muoto, kesto ja olennaiset ehdot

15.30 Ensimmäinen päivä päättyy

Tarjoilut:
8.30 alkaen aamiaistarjoilu, 10.30 kahvitarjoilu, 12.00-12.30 lounastarjoilu 14.00 Kahvitarjoilu

Ohjelma 2.päivä

8.30 Aamiaistarjoilu

Työlainsäädännön perusteet
Poissaolot

– sairauspoissaolot
– vuosiloman ansainta ja antaminen
– muita vapaita

Työaika

– mikä on työaikaa
– ylityö

Työsuhteen päättäminen

– henkilökohtaiset perusteet

12.00 Lounastarjoilu

HR:n perustehtävät
Oikeanlaista osaamista ja asennetta onnistuneilla rekrytoinneilla

– rekrytoinnin onnistumisen edellytykset

Työhön perehdyttämisen tärkeys

– osaaminen ja toiminta osaksi tuloksellista työyhteisöä

Henkilöstön kehittäminen

– yrityksen ydinosaamiset – osaamisalueet näkyviksi
– palaute – kehittämisen ykkösväline
– kehityskeskustelu ja kehittymisen suunnittelu
– osaamisen kehittäminen

15.30 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut:
8.30 alkaen aamiaistarjoilu, 10.15 kahvitarjoilu, 12.00-12.30 lounastarjoilu 14.00 Kahvitarjoilu

Sokos Hotel Presidentti, Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 HELSINKI

21.-22.5.2024

Normaalihinta:
1 090 euroa

Jäsenetuhinta Kauppakamarin jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.