HR & tietosuoja -webinaarisarja (2 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

HR & tietosuoja -webinaarisarja (2 pv)

19.01.-02.03.2021, Webinaari , Webinaari 3 joulukuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto

Mitä tietoja henkilöstöstä saa kerätä ja kauanko tietoja saa säilyttää? Mitä tulee huomioida terveystietojen käsittelyyn liittyen? Miten koronavirustilanne vaikuttaa tähän kaikkeen? Miten tietosuoja toteutuu ns. whistleblowing-järjestelmissä?

Millaisia tietoturvariskejä syntyy, kun esimerkiksi asiakastietoja viedään kotiin ja kun työnantaja ei voi kontrolloida, keitä tiloissa liikkuu? Mitkä ovat työnantajan vastuut työtilojen järjestelyistä, tietoturvasta ja tietosuojan huomioimisesta? Kuka vastaa, jos tapahtuu tietovuoto?

HR ja tietosuoja -webinaarisarja syventyy tietoturvaan ja tietosuojaan henkilöstön henkilötietojen käsittelyn näkökulmasta ja pureutuu käytännönläheisesti erilaisiin ajankohtaisiin kysymyksiin muun muassa etätyön tietoturvariskeihin liittyen. Sisältöä peilataan koronaviruksen aiheuttamaan erikoistilanteeseen ja huomioitavia asioita nostetaan tarpeen mukaan.

Tietoturva, tietosuoja ja muut etätyön erityiskysymykset – tunnista työnantajan riskit -webinaarissa vastataan käytännönläheisesti kysymyksiin etätyön tekemisestä koronatilanne huomioiden sekä käydään läpi, mitkä mitkä ovat työnantajan vastuut työtilojen järjestelyistä, tietoturvasta ja tietosuojan huomioimisesta. Webinaari käy monipuolisesti läpi, mitä esimiehen tai henkilöstöhallinnon tulee tietää tietoturva- ja tietosuoja-asioista etätyön näkökulmasta.

Henkilöstöhallinnon tietosuoja -webinaarissa saat kattavan kuvan voimassaolevan tietosuojalainsääntelyn vaatimuksista henkilöstöhallinnon näkökulmasta.

Webinaarissa käydään läpi työsuhteen elinkaaren mukaisesti henkilötietojen keräämistä, säilyttämistä ja hävittämistä. Webinaarissa nostetaan esiin myös ajankohtaisia, kiperiä kysymyksiä – esimerkiksi koronaviruksen osalta käsitellään erikseen työnantajan oikeus mitata kuumetta, koronavirukseen liittyvien tietojen oikeusperuste ja liikkumisen seuraamista koskevien tietojen käsittely pääpiirteissään.

Osallistujat voivat lähettää Editan kautta kouluttajille kysymyksiä ennakkoon. Webinaarin aikana osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä webinaarin chatissa.

Webinaarisarja on tarkoitettu erityisesti kaikille henkilöstöhallinnon asiantuntijoille ja esimiehille. Se sopii myös henkilöstölakimiehille, työnantaja- ja työntekijäjärjestön asiantuntijoille ja lakimiehille, työoikeuslakimiehille sekä muille työelämän tietosuojan ja työlainsäädännön parissa työskenteleville.

Kouluttajat:

Leena Alapuranen, OTL, tietosuojajohtaja
OTL, CIPP/E Leena Alapuranen on tietosuojaan ja yksityisyyden suojaan perehtynyt lakimies. Leenalla on vankka kokemus tietosuoja-asetuksesta ja sen käytännön soveltamisesta. Leena on toiminut useita vuosia kouluttajana tietosuojaan liittyvissä aiheissa.

Markus Lohi, asianajaja, Asianajotoimisto Kasanen & Vuorinen Oy

Maria Penttilä, asianajaja, varatuomari, Asianajotoimisto Roihu Oy
Asianajaja, varatuomari Maria Penttilä on erityisesti työoikeuteen erikoistuneen Asianajotoimisto Roihu Oy:n osakas. Marialla on noin 15 vuoden laaja ja monipuolinen kokemus erilaisten työoikeudellisten toimeksiantojen hoitamisesta. Maria konsultoi päivittäin työnantajia heidän arkisissa työoikeuden haasteissa ja hoitaa myös säännöllisesti erilaisia työ- ja virkasuhteeseen liittyviä riita- ja rikosasioita.

Webinaarisarja koostuu seuraavista osista:
– 19.01. Tietoturva, tietosuoja ja muut etätyön erityiskysymykset – tunnista työnantajan riskit
– 02.03. Henkilöstöhallinnon tietosuoja

Voit ilmoittautua edullisesti koko webinaarisarjaan tai valita sinua kiinnostavan yksittäisen webinaarin. Webinaarisarjan osat täydentävät toisiaan ja molempiin osiin osallistumalla saat monipuolista ymmärrystä henkilöstöhallinnon tietosuojasta sekä etätyön tietoturva- ja tietosuojakysymyksistä.

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

19.01.-02.03.2021

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 300 euroa /hlö + alv 24 %.
6-10 osallistujaa: 240 euroa /hlö + alv 24 %.

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.