HTML ja CSS -perusteet (1 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

HTML ja CSS -perusteet (1 pv)

16.01.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 lokakuun, 2023 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa tutustumme HTML:n peruskäsitteisiin sekä CSS-tyylimäärittelyihin. Koulutus perustuu HTML5- ja CSS3 -standardeihin ja perehdymme nimenomaan HTML-sivunkuvauskieleen ja CSS-kieleen, jolla luodaan tyylitiedostoja.

Tavoite
Koulutuksen jälkeen osaat luoda ja päivittää HTML-kieleen perustuvia www-sivuja sekä hallita niiden ulkoasua CSS-tyylein.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla ei juurikaan ole osaamista verkkotekniikoista.

Ohjelmaversio
Ei ohjelmistosidonnainen.

Palautetta aiemmista koulutuksista:

– ”Mielenkiintoista asiaa. Kouluttaja asiantunteva ja selkeä ulosanti. Toivottavasti olisi itsellä käyttöä näille tiedoille. Kehitysidea: osallistujien nimet voisi ehkä olla näkymättä kaikille osallistujille kun palautelomaketta täytetään.”
– ”Kiitos kurssista! Koulutus tarjosi hyvät perustiedot aiheesta ja auttoi hahmottamaan HTML5- ja CSS-kielten perusperiaatteita. Koska aihe on niin laaja, olisi kurssi voinut olla pidempikin.”
– ”sisältö hyvä, aineisto hyvä saada niin pääsee rauhassa tutustumaan”

Tuhannen kouluttajan verkosto
Koulutustemme laatu on meille ensiarvoisen tärkeää, joten Eduhousen kouluttajien onnistumista mitataan jatkuvan palauteseurannan avulla. Teemme yhteistyötä vain tehtävissään erittäin hyvin menestyvien, intohimoisesti opettamiseen ja ohjaamiseen suhtautuvien kouluttajien kanssa.

Kouluttaja varmistuu hieman ennen koulutusta. Valitsemme Eduhousen verkoston asiantuntijoista juuri tälle ryhmälle parhaan mahdollisen kouluttajan.

Koulutus on yksipäiväinen
– aloitus klo 9.00
– koulutus päättyy klo 16.00

Koulutuksen sisältö:

HTML -kielen perusteet
– Miten luodaan perussivusto HTML-kielellä? HTML-kielen perussyntaksi. Dokumentin rakenne ja standardit.
– Mitkä ovat kielen tärkeimmät elementit? Kappale, Otsikot, Hyperlinkit, Luettelot, Taulukot, Tasot
– HTML-dokumentin runko
– Listaelementit
– Kuvien lisääminen
– Linkit toisille sivuille
– Apuvälineet sivun rakenteen määrittelyyn
– Lomakkeet

HTML5 -standardi
– Mitä uutta HTML5 tuo? Erot vanhoihin HTML -versioihin. Erot Adobe Flashiin.
– Missä voin käyttää HTML5 -versiota? Yhteensopivuus eri selainten kanssa. Takaisinpäin yhteensopivuus.
– Mitä uusia elementtejä voin käyttää? Uudet elementit ja tapahtumatoiminnot.
– Mitä muuta uutta? Median ja grafiikan sekä lomakkeiden uudistukset. HTML5 API.

CSS -tyylimäärittelyt
– Mitä on CSS? CSS -tyylimäärittelyjen perusteet ja perusrakenne.
– Miten muokkaan sivua CSS -tyylimäärittelyillä? Tyylimäärittelyt ja niiden liittäminen html tiedostoon, CSS valitsimet. Elementtien ulkoasu. Elementtien asettelu
– Mitä uutta CSS3 tuo? Transitiot ja transformaatiot.

Etäkoulutus

16.1.2024, klo 9-16