Hybridijohtaminen – etä- ja lähijohtajan neljä roolia (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Hybridijohtaminen – etä- ja lähijohtajan neljä roolia (2 h)

08.09.2020, Webinaari , Webinaari 28 elokuun, 2020 Sampo Korppoo

Organisaatioiden työn arki on muuttunut, ja meitä odottaa jokaisen ns. uusi normaali ja sen johtamisen haasteet. Palaamme johonkin uuteen!

Tuleva syksy haastaa organisaatioiden johtajat. Entiseen ei ole paluuta. Työyhteisöissä siirrytään operatiiviseen yhdistelmämalliin, jossa osa henkilöistä jatkaa etätöissä ja osa siirtyy lähityöskentelyyn. Tilanne edellyttää esimieheltä uudenlaista suhtautumista organisaation johtamiseen. Jotta saavutetaan ja säilytetään hyvä tuottavuus, pitää huomioida työntekijöiden yksilöllisyys. Olennaista on yhdistää eri olosuhteissa työskentelevien yksilöiden työpanos ja voimavarat saumattomaksi kokonaissuoritukseksi.

Vuorovaikutteinen webinaari pureutuu johtajan neljään rooliin, joita ovat välittävä johtaja, ennakkoluuloton johtaja, rohkea johtaja ja muutosjohtaja. Koulutus antaa esimiehille eväät arvioida ja työstää omaa toimintatapaansa. Johtajuustaitojen kehittäminen aikaansaa sen, että työelämä vapautuu ja tasa-arvoistuu -samalla oikeanlainen johtajuus korostuu. Rohkea johtaja on myös välittävä, ennakkoluuloton ja muutoksien veturi.

Koulutuksen osallistujat saavat käyttöönsä myös pelillistetyn ratkaisun, joka auttaa viemään organisaation muutosmatkalle kohti uutta arkea. Pelillistetty ratkaisu on vuorovaikutteinen hyötypeli, jolla esimies saa palautetta ja voi viestiä, miten uudessa arjessa toimitaan. Ratkaisu kokoaa vastaukset yhteen, ja esimies voi käydä ne yhdessä organisaationsa kanssa läpi, jolloin uusi tapa toimia tulee vielä paremmin tutuksi. Webinaarissa kerrotaan ratkaisusta tarkemmin.

Kouluttajat:
Juha Kojonen
, yritysvalmentaja, Valmennustrio Oy, Juhaa kiinnostavat muutokset. Hän haluaa edistää yksilöiden ja organisaatioiden henkistä ja fyysistä hyvinvointia tämän päivän kiihkeäsykkeisessä toimintaympäristössä. “Valmennan johtoa, esimiehiä ja asiantuntijoita luottamuksen kautta, oivalluksen voimalla, konkreettisilla vuorovaikutuksen tyokaluilla ja kirkastamalla toisen omakuvaa sekä itsetuntemusta tuomalla iloa ja elämyksiä valmennukseen.”, Juha kiteyttää.

Kalle Huhtala, kehitysjohtaja, Edita Publishing Oy, Kallella on kokemusta erilaisista oppimisen tehtävistä vuodesta 1998 lähtien, aluksi asiakkaana, myöhemmin palveluntarjoajana ja strategisena konsulttina mm. Tieturi Oy:ssä. Erityisenä kiinnostuksen kohteena hänellä on kehittää innostavia, yhteisöllisiä ja monin tavoin rikastettuja oppimisen ratkaisuja asiakkaille.

13.00 Tervetuloa koulutukseen!

ORGANISAATIOIDEN UUDET OLOSUHTEET
– sääntöjen ja ohjeiden vaikutus työyhteisön toimintaan
– tasa- ja epätasa-arvon tuntemukset
– yksilö, työelämä ja huomiotalous
– Johtajan neljä roolia

VÄLITTÄVÄ JOHTAJA
– empatian ja vuorovaikutuksen merkitys sekä vaikutus työyhteisön toiminnalle
– miten tuoda vahva inhimillinen näkökulma johtamiseen
– etä- ja läsnäolijoiden tasapuolinen huomioiminen tulosten saavuttamiseksi
– ymmärtämisen ja vaatimisen tasapaino

ENNAKKOLUULOTON JOHTAJA
– ”Ihmiset tulevat olemaan tosi kriittisiä fyysisten palaverien suhteen!” (Talouselämä, 15.5.2020)
– uskallus irrottautua kontrollista ja vanhoista tavoista
– uudet rakenteet ja rutiinit
– työelämä ja -olosuhteet vapautuvat ja tasa-arvoistuvat, vaikutus esimiehen toimintaan
– mitä huomioida uudessa tilanteessa – ajankäyttö, tulokset, seuranta

ROHKEA JOHTAJA
– miten tukea ja tunnistaa muutosvalmius – valmentava ote ja edellä kulkijana uuteen suuntaan
– yksilöiden vahvuudet hyödyntäminen – epävarmuuden ja -onnistumisten sietäminen
– tiedon hyväksikäyttö henkilöstön potentiaalin hyödyntämiseksi
– poikkeustilanneviestintä ja vuorovaikutus – muuttuneen tilanteen huomioiminen
– miten käyttää saatavilla olevaa tietoa yhdistyneenä henkilöstön potentiaaliin tuloksellisen toiminnan varmistamiseksi

MUUTOSJOHTAJA
– jatkuvuuden ja uudistumisen elementit muutoksessa
– näkökulman tunnistaminen ja vaikutus yksilöön
– yksilön ja yksilöllisyyden huomioiminen muutosvalmiuden aikaan saamiseksi
– hybridijohtamisen malliratkaisut

VUOROVAIKUTTEINEN PELILLISTETTY RATKAISU OSAKSI TYÖPAIKALLE PALUUTA
– pelillistetty ratkaisu osaksi työyhteisön työpaikoille saapumista ja helpottamaan uuden arjen johtamista

15.00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 08.09.2020 klo, klo 13.00-15.00

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 300 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

Alennuskoodien alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.