Hyvin suunniteltu budjetti (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Hyvin suunniteltu budjetti (1/2 pv)

14.09.2018, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 18 kesäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Taloushallinto ja verotus

Hyvin suunniteltu budjetti antaa eväät yrityksen toiminnan kehittämiseen.

Budjetointi voidaan laatia eri tarkoituksia varten eri aikajänteille ja eri tarkkuudella. Budjetointi ei ole ainoastaan tulevaisuuden ennustamista ja numeroiden pyöritystä vaan voi toimia esimerkiksi henkilöstön motivointi- ja sitouttamiskeinona. Koulutuksen punainen lanka on, että budjetointi on ennen kaikkea käytännön operatiivisten toimintojen suunnittelua ja palasiin purkamista eikä hihasta ravisteltujen kasvukertoimella varustettujen matemaattisten kaavojen käyttöä.

Valmennus soveltuu niin taloushallinnon parissa työskenteleville kuin toimitusjohtajille ja budjettivastuussa oleville johtoryhmien jäsenille.

Koulutuksessa esitetään mm. laskujen avulla, miten pienet poikkeamat lähtötiedoissa (esimerkiksi hinnoittelussa ja kustannuksissa) voivat aiheuttaa suuriakin eroja toteutuneessa tuloksessa verrattuna siihen, mitä oli budjetoitu. Lisäksi käydään läpi rullaavan budjetoinnin periaatteet sekä keinoja parantaa budjettien tarkkuutta. Ota laskin mukaan!

Koulutuksen jälkeen osaat suunnitella hyvän budjetin! Tavoitteena on myös antaa osallistujille valmiuksia taloushallinnon kehittämistyöhön ja entistä laajemman ja vastuullisemman tehtäväkentän hoitamiseen

Tervetuloa koulutukseen!

Asiantuntija:
KTT, DI Toivo Koski, TulosAkatemia Oy. Toivo Koski on yritystalouden rautainen ammattilainen, hyvin käytännönläheinen ja erittäin innostava kouluttaja. Toivo Kosken koulutuksissa yhdistyy oivallisesti huikea käytännön kokemus ja vahva teoriaosaaminen.

Toivo Koski saa kerta toisensa jälkeen huikean palautteen:

Erinomaista asiantuntemusta ja rento meininki, 10+!
•Parasta: Toivo Kosken kova tieto & taito ja erinomainen esitystapa!
•Innostus asiaan loisti esiintymisestä! Upeasti yksinkertaistettu, esimerkit hyviä!
•Poikkeuksellisen kiinnostava kouluttaja
•Huikea alansa osaaja, joka osasi siirtää esiintymisellään osaamisen myös kuulijoille.
•Erittäin antoisa kurssi. Kiitos, että kävit aina perusteet läpi, etkä syöksynyt suoraan asiaan. Osaat käsittämättömän hyvin opettaa niin, että pysyimme kaikki aina mukana ja oivalsimme asioita.
•Kerrassaan hyvää substanssia!

Ohjelma:

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

Hyvin suunniteltu budjetti

Budjetoinnin eri lähtökohtia

Rullaava kassa- ja tulosbudjetointi

Budjettipoikkeamien analysointi

12.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Kahvit klo 08.45 ja 10.15

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
14.09.2018 klo 8.45 – 12.00

Jäsenetuhinta 395 eur + alv
Normaalihinta 495 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.