IFRS-siirtymäprojektin suunnittelu ja toteutus (1 pv)
Taloushallintoliitto järjestää nyt koulutuksen:

IFRS-siirtymäprojektin suunnittelu ja toteutus (1 pv)

18.03.2019, Taloushallintoliiton koulutustilat, Helsinki Salomonkatu 17 A, Helsinki 15 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Projektinhallinta , Taloushallinto ja verotus

Miksi?
Koulutus on tarkoitettu IFRS-siirtymää harkitsevien kirjanpitovelvollisten talousjohdolle ja muulle taloushallintohenkilöstölle, taloushallinnon ulkoistuspalveluja tarjoavien yhteisöjen henkilöstölle sekä muille, joiden työhön IFRS-raportoinnilla on tai saattaa olla merkitystä.

Tarkastelun kohteena on vapaaehtoinen IFRS-siirtyjä. Yhtiön, joka suunnittelee osakkeiden, joukkovelkakirjojen tai muiden arvopapereiden liikkeeseen laskemista julkiseen kaupankäyntiin, on otettava huomioon IFRS -raportointisääntelyn lisäksi Arvopaperimarkkinalainsäädäntö, Arvopaperipörssin säännöt sekä Finanssivalvonnan määräykset ja ohjeet.

Tässä koulutuksessa saat monipuolisen näkökulman IFRS-siirtymän suunnittelussa ja toteutuksessa huomioitaviin asioihin.

Miten?
Koulutus on tehokas IFRS-siirtymän tietopaketti. Koulutustilaisuuden jälkeen sinun on kahden viikon ajan mahdollisuus saada kouluttajalta vastauksia mieltäsi askarruttaviin päivän teemaan liittyviin kysymyksiin.

Koulutus sopii KLT-ylläpitokoulutukseksi (1 pv)
Vaativuustaso: +++ Syventävä taso

Kouluttajaksi on valittu huippuasiantuntija, jonka yksi vahvimmista erityisosaamisalueista on IFRS-siirtymät. Käytäntöön soveltuvuuden varmistaa kouluttajan pitkä kokemus taloushallinnon asiantuntija- ja johtotehtävistä erityisesti kansainvälisissä yrityksissä.

Kouluttaja:
Ismo Kuutti
, KHT, JHT, MBA, KLT, KITA, KTM, RSM Finland Oy
Kuutti toimii RSM Finland Oy:ssä johtajana tilintarkastuksessa ja konsultoinnissa. Hän on työskennellyt kansainvälisten raportointisääntöjen parissa taloushallinnon asiantuntija- ja johtotehtävissä sekä konsulttina useamman vuosikymmenen ajan. Hän on toteuttanut IFRS -siirtymiä ja työskennellyt listayhtiöiden tilinpäätös-, raportointi- ja valvontatoimen tehtävissä muun muassa KONEella ja Telialla. Kuutti on työskennellyt myös suuressa taloushallinnon ulkoistuspalvelussa tuottavassa organisaatiossa. Kuutilla on pitkä kokemus IFRS-kouluttajana.

08.30 – 09.00 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
09.00 Koulutus alkaa
12.00 – 13.00 Lounas
14.20 – 14.35 Iltapäiväkahvi
16.00 Koulutus päättyy

09.00 – 16.00 Luennot
– Tyypilliset tilanteet, joissa harkitaan IFRS -siirtymää
– Siirtymäprojektin suunnittelussa huomioitavia asioita
– Esiselvityksen merkitys ja tyypillisen esiselvitysraportin sisältö
– Siirtymäprojektin edellyttämät päätökset
– Siirtymäprojektin vaiheet
– Siirtymäprojektin riskit
– Siirtymäprojektissa tuotettavat laskelmat, esimerkkejä
– Edellytykset tuottaa vuosittain IFRS-tilinpäätöksiä siirtymäprojektin jälkeen

Taloushallintoliitto, TAL-tila
Salomonkatu 17 A, 11. krs

maanantai 18.03.2019

Hinta sisältää luentoaineiston, lounaan sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.

Jäsenhinta Taloushallintoliiton jäsenille:
425 euroa /hlö + alv 24 %.

KLT-hinta:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
11.03.2019.