Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeiden perusteet (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeiden perusteet (3 h)

07.02.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 tammikuun, 2023 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Incoterms®2020 -toimituslausekkeet tulivat voimaan 1.1.2020 ja sisältävät muutoksia, jotka vaikuttavat tavaran tuontiin ja vientiin kansainvälisessä ja kotimaan kaupassa. Koulutuksessa käydään läpi kaikki Incoterms 2020 -toimituslausekkeet ja niiden muutokset.

Painopisteinä ovat myyjän ja ostajan välillä

a) riskin siirtymiskohta ja
b) kustannusten jako sekä toimituslausekkeiden suhde
c) kuljetus-ja
d) vakuutussopimuksiin.

Koulutuksen johtavana ajatuksena on kannustaa osallistujia pohtimaan, arvioimaan ja valitsemaan yrityksensä vienti-ja/tai tuontitavaroille parhaimmat toimituslausekkeet. Sujuva toimitus on osa onnistunutta kauppaa!

Kouluttaja:
OTM, lakimies Kari Tossavainen, Tossavainen & Metsävainio Oy

Incoterms ® 2020 -toimituslausekkeet
– Mitä tavaran toimituslauseke kattaa ja mitä ei?
– Toimituslauseke osana sopimusta
– Toimituslausekkeen valintatekijöitä
– Kaikkien toimituslausekkeiden läpikäynti kaikissa kuljetusmuodoissa ja muutokset
– Millä hetkellä riski/vaaranvastuu siirtyy myyjältä ostajalle?
– Kummalla kustannusvastuu ja miten se jakautuu?
– Kumpi tekee kuljetus- ja vakuutussopimuksen?

Etäkoulutus

07.02.2023, klo 9:00-12:00 +/- 15 min.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.