Infografiikka verkossa -työpaja (1 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Infografiikka verkossa -työpaja (1 pv)

31.08.2016, , 24 toukokuun, 2016 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Viestintä

Infografiikka on yksi verkon suosituimmista sisältöformaateista. Tiedon paketointi visuaalisesti houkuttelevaan muotoon on kriittistä, mikäli sille haluaa verkossa lukijoita, sosiaalisen median jakoja ja vaikuttavuutta!

Informaatiomuotoilun ja infografiikan tuottamisen perusteet -työpajassa käydään käytännönläheisin harjoituksin läpi tiedon visualisointia ja infografiikan luomista esimerkiksi tilastojen tai laadullisen tiedon pohjalta. Kurssilla luodaan ohjatusti oma infografiikka sekä tarkastellaan käytännön infografiikkaesimerkkien kautta mm. tiedon visuaalista jäsentelyä, ydinviestin selkiyttämistä, tyyliä ja äänensävyä, tiedon osittamista, eri visualisointistrategioita, väriä, kompositiota, typografiaa ja kuvitusta.

Koulutus antaa perusvalmiudet kuvata määrällistä ja laadullista tietoa visuaalisesti.

Miksi?
Infografiikat ovat yksi
verkon suosituimmista sisältöformaateista. Tiedon paketointi visuaalisesti houkuttelevaan muotoon kriittistä, mikäli sille haluaa verkossa lukijoita, sosiaalisen median jakoja ja vaikuttavuutta. Vastaanotamme nykyisin 5 kertaa enemmän tietoa kuin 1986 ennen internettiä. Visuaalisuus on tehokkaimpia keinoja herättää huomiomme.

Työkaluina kurssilla käytetään helppoja ja ilmaisia selainpohjaisia verkkotyökaluja, kuten Piktochart ja Inforgr.am ja Canva. Lisäksi koulutuksessa kokeillaan, mitä erilaisia mahdollisuuksia infografiikkojen julkaisuun on WordPress -alustalla (esim. interaktiivisen infografiikan upotus, kuvaupotukset).

Ilkka Olander

Ilkka on sosiaalisen median, verkkojulkaisemisen ja visuaalisen suunnittelun sekä verkossa vaikuttamisen edelläkävijä ja asiantuntija.

SISÄLTÖ

– Kartat, pelit ja interaktio
– Kuvittaminen

Luo oma infografiikka