IPMA C sertifiointivalmennus – Projektipäällikkö (2 pv)
Projekti-Instituutti järjestää nyt koulutuksen:

IPMA C sertifiointivalmennus – Projektipäällikkö (2 pv)

08.02.-02.03.2021, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 22 tammikuun, 2021 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Tavoitteet ja hyödyt
Valmennuksessa opit konkreettisesti aikataulu- ja resurssihallinnan menetelmiä ja niihin liittyviä muita projektinhallinnan alueita, kuten projektien osittaminen ja riskienhallinta. Opit käyttämään perusmenetelmiä rutiininomaisesti ja saat hyvän perustan menestyä käytännön projekteissa. Opit IPMA:n osaamisjäsentelyn (IPMA Competence Baseline) periaatteet ja hyödyt projektiosaamisesi kehittämisessä. Saat hyvät valmiudet IPMA C -sertifioinnin suorittamiseen.

Työskentelytavat
Kokenut valmentaja perehdyttää sinut aiheeseen sekä ohjaa keskustelujen lisäksi runsaasti konkreettisia menetelmä- ja laskentaharjoituksia projektin suunnittelun ja ohjauksen eri vaiheisiin. Osallistujat saavat kotitehtäviä omatoimista harjoittelua varten sekä harjoituskokeen. IPMA C -sertifiointikokeeseen menevien tulee varata riittävästi aikaa omatoimiseen harjoitteluun ja kertaamiseen ennen koetta.

Suositeltava lähtötaso
Saat valmennuksesta eniten irti, jos olet käynyt jonkin perustason projektinhallintavalmennuksen (kuten Projektityön perusteet) tai omaat muuten vastaavat tiedot ja taidot projektijohtamisen peruskäsitteistöstä ja menetelmistä sekä kokemusta projektinjohtamisesta.

IPMA C -sertifiointiin ilmoittautuminen tapahtuu Projektiyhdistyksen sivuilta www.pry.fi. Sieltä löydät ajantasaiset tiedot ja ohjeistukset sertifioinnin suorittamiseksi. Huomaathan, että sertifiointiin vaaditaan vähintään kolmen vuoden kokemus normaalien projektien johtamisesta tai vähintään kolmen vuoden kokemus vastuullisessa projektinjohdollisessa roolissa projektipäällikön apuna vaativassa projektissa viimeisen kuuden vuoden ajalta.

Vuosittain yli puolet Suomessa IPMA C -sertifikaatin suorittaneista on osallistunut Suomen Projekti-Instituutin IPMA C -valmennuksiin, ja heidän läpäisyprosenttinsa sertifioinnissa on keskimääräistä korkeampi. Valmennuksen ja sieltä saamasi itseopiskelun ohjeistuksen avulla valmistaudut tehokkaasti ja tuloksellisesti.

– Oletko jo ehtinyt kerätä kokemusta projektipäällikkönä ja omaat perustiedot projektinjohtamisesta?
– Kaipaatko lisää osaamista kriittisten aikataulujen ja resurssien hallintaan?
– Haluatko olla IPMA C -sertifioitu projektipäällikkö?

Kouluttaja:
Teppo Nurminen
, Toimitusjohtaja, valmentaja

Tepolla on laaja kokemus projektijohtamisesta sekä tuotekehityksen ja projektitoiminnan kehittämisestä kansainvälisissä ympäristöissä. Häntä kiinnostavat strategian ja ihmisten johtamisen kysymykset niin projekteissa kuin työelämässä yleensäkin.

1. päivä klo 9.00 – 16.00
2. päivä klo 9.00 – 16.00

Lisäksi 2 tunnin online-palaveri jossa käydään läpi harjoituskoe, kotitehtävät ja valmistautumisen kriittiset asiat.

Tarkempi ohjelma aikatauluineen tulee ilmoittautumisen jälkeen.
Päivään sisältyy aamukahvit, lounas ja iltapäiväkahvit.

Sisältö:

Etukäteistehtävät

– perehtyminen IPMA C –sertifioinnin vaatimuksiin
– osoitettuun materiaaliin perehtyminen

Projektinjohtamisen viitekehys
– käsitteet ja projektin elinkaari
– projektinjohtamisen prosessit ja standardit

Projektin laajuuden hallinta ja projektien ositusmenetelmät
– laajuuden hallinta aikataulu- ja resurssiohjauksen lähtökohtana
– osittamisen erilaiset menetelmät
– ositus aikataulu-, kustannus- ja resurssiohjauksen perustana

Aikataulusuunnittelun menetelmät (toimintaverkot, CPM)
– aikatauluhallinnan prosessit
– riippuvuuksien suunnittelu ja toimintaverkkotekniikan soveltaminen – milloin ja miksi?
– kestojen ja työmäärien arviointi

Critical Chain Project Management (E.Goldratt)

Resurssien suunnittelu
– resurssisuunnitelman laatiminen ja sen merkitys
– resurssinhallinta moniprojektitilanteessa

Kustannusohjauksen liittäminen aikataulusuunnitteluun

Epävarmuuden hallinta aikatauluohjauksessa
– aikatauluriskien tunnistaminen ja analysointi
– riskienhallinnan toimenpiteet

Aikataulujen valvonta ja ohjaus
– valmiusasteet vai jäljellä oleva kesto
– edistymän raportointi

Tuloksen arvo-menetelmä (Earned Value)

Kotitehtävänä
– harjoituksia
– lukuohjeet
– harjoituskoe

Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

Voit osallistua pienryhmävalmennuksiin myös etäyhteyksin!

08.02.-02.03.2021

1 500 euroa

Verkkovalmennuksiin ja etänä osallistuville tarjotaan Wolt-lounaan à 25 euroa/valmennuspäivä!

Jos organisaatiostanne ilmoittautuu:
2 henkilöä / alennus -10% per osallistuja