ISO 14001 vaatimukset ja sisäinen auditointi (2 pv)
Bureau Veritas järjestää nyt koulutuksen:

ISO 14001 vaatimukset ja sisäinen auditointi (2 pv)

09.-10.06.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 helmikuun, 2021 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Ympäristö

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Paljon asiaa, joita voi hyödyntää ihan muutenkin eri prosesseissa.

• Selkeää, konkreettista, osallistavaa

• Koulutus auttoi yhdistämään teorian ja käytännön.

• Kaikin puolin hyödyllinen koulutus.

Maailman tunnetuimpana ympäristöjärjestelmämallina pidetty ISO 14001 -standardi soveltuu kaikkien organisaatioiden ympäristönhallintaan. Standardi perustuu jatkuvan parantamisen hyödyntämiseen ja siinä määritellään ympäristönkysymysten tunnistamista, hallintaa ja seurantaa koskevat vaatimukset.

Bureau Veritaksen ISO 14001 vaatimukset ja sisäinen auditointi -koulutuksen aikana käsitellään käytännönläheisesti ympäristönhallinnan periaatteet, ISO 14001 -standardin vaatimukset ja ylläpitoon liittyvät prosessit, kuten johdon katselmus.

Koulutus sopii hyvin ISO 14001 –standardiin perustuvan järjestelmän rakentamista suunnittelevalle, ympäristöjärjestelmän ylläpitäjälle ja aloittelevallekin ympäristövastaavalle. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi aiempaa tietämystä aiheesta.

Kouluttaja:
    Asko Mäyry
    , johtava arvioija, kouluttaja, Bureau Veritas Certification

Asko on elintarviketieteiden maisteri (ETM) ja kansainvälisen markkinoinnin maisteri (MBA). Hän on sertifioinut, kouluttanut ja konsultoinut yli 20:n vuoden ajan. Bureau Veritakselle Asko on auditoinut erilaisia johtamisjärjestelmiä, mm. FSSC 22000, ISO 22000, ISO 9001 ja ISO 14001 16 vuoden ajan. Em. standardeissa Asko toimii johtavan auditoijan roolissa.

1. koulutuspäivä, klo 9.00-17.00:

• Koulutuksen tavoitteet, ohjelma ja esittelyt
    • Keskeisiä määritelmiä, ympäristönäkökohta ja ympäristövaikutus
    • ISO 14001:2015 rakenne ja periaatteet
    • Ympäristöjärjestelmän vaatimukset ISO 14001 mukaisesti
    • Keskustelu, yhteenveto ja koulutuspäivän päätös

2. koulutuspäivä, klo 9.00-16.30:

• ISO 14001 -perustaisen järjestelmän ylläpito
    • Jatkuva parantaminen
    • Sisäisen auditoinnin suunnittelu, toteutus ja raportointi
    • Johdon katselmus
    • Case-harjoitus
    • Koulutuspäivän päätös ja koulutuksen yhteenveto

Etäkoulutus (Microsoft Teams)

09.-10.06.2021

1 290 euroa

Tilaisuuksiimme osallistumisen peruutus on mahdollista veloituksetta viimeistään 14 päivää ennen tilaisuuden alkua ja tuon jälkeen tehtävistä peruutuksista veloitamme 50 % tilaisuuden osallistumismaksusta. Paikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle, mikäli ilmoittautunut itse estyy osallistumasta. Varaamme oikeuden perua tilaisuuden alhaisen osallistujamäärän vuoksi viimeistään 7 päivää ennen tilaisuuden alkamista, jolloin jo ilmoittautuneille ei aiheudu kuluja.