ISO 22301:2012 Liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmä (1 pv)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

ISO 22301:2012 Liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmä (1 pv)

14.11.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa Karhumäentie 5, Vantaa 11 syyskuun, 2019 Sampo Korppoo

ISO-standardit , Liiketoiminnan kehittäminen

Liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmällä kehitetään ja ylläpidetään prosesseja, joiden avulla valmiutta selvitä erilaisista häiriötilanteista tai toiminnan katkoksista kehitetään jatkuvasti paremmaksi. Jatkuvuuden hallinta sopii kaiken kokoisille organisaatioille, joiden ydintoimintaan liittyy suoraan tai välillisesti vaatimuksia valmiuteen, varautumiseen tai häiriöttömän toiminnan toteuttamiseen.

Sisältö
Kurssi muodostuu alustuksista ja vuorovaikutteisista keskusteluista sekä ryhmätöistä. Jokainen standardin vaatimus käydään läpi ja avataan ymmärrettäväksi. Kurssiin sisältyy aiheeseen johdattava etukäteistehtävä, joka puretaan koulutuspäivän aluksi. Kurssin jälkeen on mahdollista tehdä syventävä tehtävä, jonka kommentoinnista sovitaan erikseen.

Tavoite
Koulutuksen jälkeen osallistuja ymmärtää liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmän kokonaisuuden sekä tietää, mitä yksittäiset vaatimukset tarkoittavat käytännön toiminnassa.

Kurssi on suunniteltu siten, että se soveltuu liiketoiminnan jatkuvuuden hallintajärjestelmän kehittämistä aloittavalle tai sitä päivittäville asiantuntijoille sekä niille, jotka hakevat uusia ajatuksia järjestelmänsä edelleen kehittämiseen.

Kouluttaja:
Jarkko Puistovirta
, pääarvioija, Kiwa Inspecta

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 ISO 22301:2012 Liiketoiminnan jatkuvuuden hallinnan standardin ominaispiirteet
– Mitä standardi edellyttää jatkuvuudenhallinnalta

10.00 ISO 22301:2012 Liiketoiminnan jatkuvuuden hallinnan standardin vaatimukset
– Vaatimusten läpikäynti käytännön esimerkein

12.00 Lounas

13.00 ISO 22301:2012 Liiketoiminnan jatkuvuuden hallinnan standardin keskeiset käsitteet
– Liiketoimintavaikutusanalyysi
– Pisin siedettävä häiriön kesto