ISO 9001 ja riskit (2 pv)
Quality Knowhow Karjalainen järjestää nyt koulutuksen:

ISO 9001 ja riskit (2 pv)

20.-21.03.2018, Sibeliustalo, Lahti Ankkurikatu 7, Lahti 16 helmikuun, 2018 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus

Mitä ISO 9001:2015 tarkoittaa organisaatiollesi? Sertifikaatit vanhenevat pian ja jotain pitäisi tehdä? Useimmiten vaatimukset ISO 9001 -standardin toteuttamiselle tulevat asiakkaalta. Haluamme todistaa, että olemme omistautuneet laadunhallintaan. Mutta takaako sertifikaatti seinällä yhtään mitään tai mitä muutoksia uusi ISO 9001 on tuonut vaatimustasolla?

Tarjoamme
Kaksipäiväisen ISO 9001 -koulutuksen tarkoituksena on selventää itse standardin vaatimuksia organisaatiolle, sekä standardin taustalla olevaa ajattelua. Lisäksi koulutuksessa tutustutaan käytännön harjoitteiden avulla riskiperusteiseen ajatteluun ja mm. FMEA:n (vika- ja vaikutusanalyysin) käyttöön työkaluna riskien kartoittamisessa. Riskiperusteinen päätöksenteko on yksi uudessa ISO 9001 -standardissa nousevista teemoista, jota organisaatiossa joudutaan mahdollisesti soveltamaan.

Hyödyt kurssista ovat moninaiset
Opit ymmärtämään mitä ISO 9001:2015 käyttöönotto tulee vaatimaan organisaatioltasi ja mitä asioita tulee huomioida. Tarkoituksena on hahmottaa standardin kokonaiskuva asiakasvaatimuksista omaan toimintaan ja soveltamiseen omassa toimintaympäristössä. Lisäksi saat käytännön työkaluja riskiperusteisen päätöksenteon tueksi.

Koulutus on tarkoitettu ISO 9001:2015 -standardista ja sen implementoinnista kiinnostuneille tai siihen sotkeutuneille päälliköille tai johtajille kaikenkokoisissa tuotanto- tai palveluorganisaatioissa. Aikaisempaa kokemusta standardien maailmasta ei kurssilla tarvita, mutta voit tulla myös päivittämään osaamistasi vastaamaan uusia vaatimuksia.

Kouluttaja

Riskien hallinnan työkalut

12:00 Lounas

Riskien ja mahdollisuuksien käsittely
Johdatus vika- ja vaikutusanalyysiin (FMEA)
Harjoitus: FMEA:n laatiminen

FMEA:n soveltaminen
– Suunnittelu
– Prosessi

ISO 9001:2015 vaatimusten ylittäminen
– Parannuksen ja mittauksen ymmärtäminen

16:00 Tilaisuus päättyy

Sibeliustalo
Ankkurikatu 7
15140 Lahti

20.-21.3.2018 klo 8.30 – 16.00

1150
euroa /hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyvät lounas- ja kahvitarjoilut sekä koulutusaineisto.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.