ISO/FSSC 22000 vaatimukset ja sisäinen auditointi (2 pv)
Bureau Veritas järjestää nyt koulutuksen:

ISO/FSSC 22000 vaatimukset ja sisäinen auditointi (2 pv)

14.-15.04.2021, Etäkoulutus , Etäkoulutus 12 helmikuun, 2021 Sampo Korppoo

ISO-standardit

Bureau Veritas on ollut mukana luomassa ISO 22000 standardia, joka on ensimmäinen kansainvälinen kansainvälinen ISO:n (the International Organization for Standardization) luoma standardi sertifioidun elintarviketurvallisuuden hallintajärjestelmän käyttöönottoa varten. Standardi ottaa kantaa mm. vuorovaikutteiseen viestintään, järjestelmähallintaan ja vaarojen torjuntaan.

Bureau Veritaksen ISO/FSSC 22000 vaatimukset ja sisäinen auditointi -koulutuksessa käydään läpi FSSC 22000:n mukaisen järjestelmän vaatimukset ja soveltaminen käytäntöön sisältäen elintarviketurvallisuuden hallinnan periaatteet, ISO 22000:2018, ISO TS 22002-1 ja FSSC versio 5:n lisävaatimukset. Koulutuksen aikana käydään läpi elintarviketurvallisuuden hallintajärjestelmä rakentamista ja siihen liittyvä mahdollisia ongelmakohtia. Koulutuksen toisena päivänä keskitytään sisäisen auditoinnin läpivientiin harjoitusten avulla. Koulutuksen käytyään osallistuja pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan organisaation sisäisen tuoteturvallisuusauditoinnin.

Koulutus on suunniteltu ISO/FSSC 22000 -perustaisen toimintajärjestelmän rakentamista ja käyttöönottoa suunnitteleville yrityksille sekä ISO/FSSC 22000 -sertifioidun järjestelmän kehittäjille, ylläpitäjille ja sisäisille auditoijille.

Kouluttaja:
Hanna Manninen
, johtava arvioija, kouluttaja, Bureau Veritas Certification

Jarnolla on yli 12 vuoden kokemus kansainvälisessä FMCG sektorissa niin myynnin ja markkinoinnin kuin elintarvikkeiden valmistuksen parissa. Hän on työskennellyt useissa eri tehtävissä aina asiantuntijasta johtotehtäviin hyvinkin erilaisissa vastuissa. Kouluttajana Jarno haluaa hyödyntää monipuolista kokemustaan kansainvälisessä ympäristössä omien kokemusten kautta sekä kannustaa yrityksiä erilaisten johtamisjärjestelmien hallintaan ja kehittämiseen.

1. koulutuspäivä, klo 9.00-17.00:

• Koulutuksen tavoitteet, ohjelma ja esittelyt
• Elintarviketurvallisuuden käsitteet
• ISO 22000:2018 uusi versio
• FSSC 22000 ver. 5
• ISO/TS 22002-1:2009
• Keskustelu, yhteenveto ja koulutuspäivän päätös

2. koulutuspäivä, klo 9.00-16.30:

• Sisäisten auditointien tarkoitus ja auditoijan ominaisuudet
• Auditoinnin suunnittelu
• Auditoinnin toteuttaminen
• Auditointihavaintojen raportointi
• Koulutuspäivän päätös ja koulutuksen yhteenveto

Etäkoulutus (Microsoft Teams)

14.-15.04.2021

1 290 euroa

Tilaisuuksiimme osallistumisen peruutus on mahdollista veloituksetta viimeistään 14 päivää ennen tilaisuuden alkua ja tuon jälkeen tehtävistä peruutuksista veloitamme 50 % tilaisuuden osallistumismaksusta. Paikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle, mikäli ilmoittautunut itse estyy osallistumasta. Varaamme oikeuden perua tilaisuuden alhaisen osallistujamäärän vuoksi viimeistään 7 päivää ennen tilaisuuden alkamista, jolloin jo ilmoittautuneille ei aiheudu kuluja.