ISTQB Sertifioitu testaaja – perustaso (3 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

ISTQB Sertifioitu testaaja – perustaso (3 pv)

29.11.-01.12.2017, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 4 lokakuun, 2017 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Tieto- ja viestintäteknologia

Koulutuksessa käydään läpi ohjelmistotestauksen perustutkinto, ISTQB Sertifioitu testaajan perustaso. Koulutuksen jälkeen tunnet ohjelmistotestauksen perusterminologian ja sinulla on valmiudet käyttää eri testaustekniikoita käytännön testausprojekteissa.

ISTQB Sertifioitu testaaja -perustaso on suomenkielinen versio englanninkielisestä perustason testaus-sertifikaatista. Alkuperäinen englanninkielinen sertifikaatti on kahden kansainvälisen testauksen sertifiointijärjestön, ISEB:n (International Software Examinations Board) ja ISTQB:n (International Software Testing Qualifications Board), kehittämä. Suomessa perustason sertifikaatin suorittamista valvoo ISTQB:n Suomen paikallisjärjestö FiSTB (Finnish Software Testing Board). FiSTB vastaa suomalaisen näkökulman ja osaamisen tuomisesta kansainväliseen yhteistyöhön sekä koordinoi useiden kansallisten ISTQB-työryhmien toimintaa. ISTQB Sertifioitu testaaja -perustaso on FiSTB (Finnish Software Testing Board) virallisesti suomentama.

Koulutuksessa käydään läpi testausprosessin perusasiat, standardit sekä käytössä olevat työkalut. ISTQB Sertifioitu testaaja -valmennuskurssin jälkeen voit halutessasi osallistua yhden tunnin kestävään sertifiointitenttiin. Kun olet suorittanut ISTQB Sertifioitu testaaja perustaso -sertifikaatin voit halutessasi edetä kolmiportaista sertifiointipolkua eteenpäin.

Koulutuksen jälkeen hyväksytysti suoritettu perustason sertifikaatti on osoitus henkilökohtaisesta testausosaamisesta.

Kohderyhmä
Kurssi sopii kaikille IT -projekteissa työskenteleville henkilöille, joiden työhön ohjelmistotestaus vaikuttaa tai jotka tarvitsevat perustietämystä ohjelmistotestauksesta. Kohderyhmänä ovat erityisesti IT-projektipäälliköt, laatupäälliköt, testaajat ja ohjelmistokehittäjät.

Sertifikaatti
ISTQB Sertifioitu testaaja -koulutuksen jälkeen voit halutessasi osallistua yhden tunnin kestävään sertifiointitenttiin. Kun olet suorittanut ISTQB Sertifioitu testaaja perustaso -sertifikaatin voit halutessasi edetä kolmiportaista sertifiointipolkua eteenpäin. Sertifiontitesti veloitetaan erikseen: 215 € + alv.

Kurssin materiaalit
Koulutus sekä koulutuksen materiaali ovat suomenkielellä.

Sisältö ISTQB sertifioitu testaaja -koulutuksessa

Testauksen hallinta
– Organisaatio
– Testaussuunnittelu ja työmääräarviointi
– Testauksen arviointi, seuranta ja hallinta
– Kokoonpanon hallinta
– Riskit ja testaus
– Havaintojen hallinta

Testauksen työkalutuki
– Työkalutyypit
– Työkalujen valinta ja käyttöönotto
– Työkalujen mahdolliset edut ja riskit
– Työkalun käyttöönotto organisaatiossa

Yhteenveto ISTQB sertifioitu testaaja -koulutuksesta

ISEB ISTQB Perustason -sertifiointitentti, n. klo 15 alkaen (valinnainen)

Aikataulu ISTQB-koulutukselle

Koulutuspäivät alkavat klo 9.00. Aamukahvia on tarjolla klo 8.30 alkaen. Ensimmäinen ja toinen koulutuspäivä päättyvät klo 16.30, kolmas koulutuspäivä päättyy klo 16.00. Sertifiointitesti tehdään kolmannen koulutuspäivän päätteeksi.

ISTQB sertifioitu testaaja -tentti
ISTQB sertifioitu testaaja -koulutuksen jälkeen voit halutessasi osallistua yhden tunnin kestävään sertifiointitenttiin, noin klo 15 alkaen viimeisenä koulutuspäivänä. Sertifiointitesti veloitetaan erikseen: 215 eur + alv. Mainitse ilmoittautumislomakkeen lisätietokentässä, jos haluat osallistua testiin.

Koulutuspaikka
Tieturi Oy, Tammasaarenkatu 5, Helsinki

29.11 – 01.12.2017. Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy n. klo 16-16.30.

1 990 eur (+ alv 24 %)

Aamukahvia ja suolaista on tarjolla kurssiaulassa klo 8.30 alkaen. Kurssihintaan sisältyy freeflow-lounas, joka tarjoillaan alakerran ravintolassa ja iltapäivästä kurssiaulasta löytyy kahvia ja teetä sekä hedelmiä tai pientä makeaa.

Peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.