IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000 (2 pv)
18.-19.05.2016, Taitotalon kongressikeskus, Helsinki
18.-19.05.2016, Taitotalon kongressikeskus, Helsinki
Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.
Sarjan keskeisimmän osan, vaatimusstandardin ISO/IEC 20000-1, uusi versio on julkaistu huhtikuussa 2011. Tämä osa on entistä paremmin yhteensopiva mm. ISO 9001 -laadunhallintastandardin ja ISO/IEC 27001-tietoturvallisuuden hallintastandardin kanssa.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on antaa yleiskuva ISO/IEC 20000 -standardisarjasta ja sen eri osista sekä perehdyttää osallistujat erityisesti vaatimusosan ISO/IEC 20000-1:2011 rakenteeseen, prosesseihin ja vaatimusten yleisen tason tulkintaan.
Kurssin päätteeksi on vapaaehtoinen, vaatimusstandardin tärkeimpien piirteiden omaksumista mittaava monivalintatentti, jonka hyväksytty suorittaminen on edellytys ISO/IEC 20000-1 -arvioijapätevyyteen
Luennoijat:
Jyrki Lahnalahti, tuotepäällikkö, Inspecta Sertifiointi
08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
08:30 Koulutuksen avaus
• Koulutuksen sisältö ja tavoitteet
• Mitä on IT-palveluiden hallinta? Mikä on ISO/IEC 20000?
• Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä
• Standardin kytkennät muihin standardeihin ja malleihin, kuten ISO 9001, ISO/IEC 27001, ITIL, COBIT ja CMMI
10:00 Kahvi
10:15 Luku 4
• Palveluiden hallintajärjestelmän yleiset vaatimukset
Luku 5
• Palveluiden kehittäminen ja käyttöönotto (transitio)
12:00 Lounas
13:00 Ryhmä- / yksilötyö
13:30 Luku 6
• 6.1 Service level management
• 6.2 Service reporting
• 6.3 Service continuity and availability management
• 6.4 Budgeting and accounting for services
• 6.5 Capacity management
• 6.6. Information security management
14:00 Kahvi
14:15 Luku 6 jatkuu
15:45 Ryhmä- / yksilötyö
16:30 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy
2. päivä
08:15 Aamukahvi
08:30 Luvut 7-9
• 7.1 Business relationship management
• 7.2 Supplier management
• 8.1 Incident and service request management
• 8.2 Problem management
• 9.1 Configuration management
• 9.2 Change management
• 9.3 Release and deployment management
10:15 Luvut 7-9 jatkuu
11:30 Yksilötyö
12:00 Lounas
13:00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja -sertifiointi
14:00 Kahvi
14:15 Yhteenveto ja keskustelua
15:45 Tentti
16:00 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka:
Taitotalon kongressikeskus, Helsinki (Valimotie 8)
Aika:
18.-19.05.2016
Hinta:
1095 eur + alv 24 %. Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.
Peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme
50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000 (2 pv)
18.-19.05.2016, Taitotalon kongressikeskus, Helsinki