IT-sopimukset (IT2015) (2 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

IT-sopimukset (IT2015) (2 pv)

14.-15.12.2017, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 14 syyskuun, 2017 Sampo Korppoo

Lakitieto

IT-sopimukset on ajankohtainen, kattava ja käytännönläheinen tietopaketti IT-alan sopimuksista (IT2015) ja niiden tekemiseen liittyvistä käytännön näkökohdista. Koulutuksen tavoite on, että sopimuksen valmistelija tunnistaa jo ennalta tärkeimmät kysymykset sekä niihin liittyvät vaihtoehdot ja vaikutukset.

Jo yli 850 IT-sopimusten parissa työskentelevää henkilöä soveltaa menestyksekkäästi tämän kurssin anteja työssään.

Kohderyhmä
IT-sopimukset -koulutus soveltuu yhtä hyvin lakimiehille kuin tietohallintohenkilöstölle, ostoista tai myynnistä vastaaville sekä ylipäätään kaikille niille, jotka tehtävässään osallistuvat sopimusten valmistelemiseen tai neuvottelemiseen.

Kurssin materiaalit
Kurssimateriaaliin sisältyy IT2015-ehdot (koulutuslisenssi).

IT-sopimukset -koulutuksessa perehdytään IT-alan yleisimpiin sopimuksiin, niiden lähtökohtiin, osapuolten intresseihin sekä keskeisiin IT-sopimusehtoihin. Kurssilla käsitellään myös alan ajankohtaisilmiöitä, kuten ASP-toimintaa eli sovellusvuokrausta, taloudellisiin häiriötekijöihin varautumista mm. escrow-järjestelyn avulla sekä esim. NDA- eli salassapitosopimuksia.

Kurssilla perehdytään myös kattavasti IT2015-tietotekniikka-alan yleisiin sopimusehtoihin ja siihen, kuinka niitä voidaan optimaalisesti hyödyntää erilaisissa sopimustilanteissa. Kurssimateriaaliin sisältyy IT2015-ehdot (koulutuslisenssi).

IT-sopimusehdot kurssin kouluttaja
Kari-Matti Lehti on IT-alan sopimusten, immateriaalioikeuden ja sähköisen kaupankäynnin juridiikan parissa työskentelevä erittäin kokenut asianajaja. Tivi (Tietoviikko) on listannut Kari-Matin maan johtavien asiantuntijoiden listalle ja ainoana asianajajana nostanut hänet Suomen sadan vaikutusvaltaisimman joukkoon. Kari-Matti Lehti työskentelee Asianajotoimisto Hammarström Puhakka Partnersissa. Aikaisemmin hän on toiminut mm. kansainvälisessä ohjelmistoyrityksessä lakimiehenä. Kari-Matti on erittäin pidetty kouluttaja.

IT-sopimukset (IT2015) koulutuksen sisältö

Taustatekijät – mitä sopimusten takana?

– IT-alan erityispiirteet
– Juridiset lähtökohdat
– Taloudelliset lähtökohdat

Sopimustyypit IT-sektorilla- miten turvaat intressisi
– Lisenssisopimukset
– Projektisopimukset
– Ylläpito- ja tukisopimukset
– Ulkoistamisjärjestelyihin liittyvät sopimukset
– Palvelusopimukset

Toimituksen jäsentäminen ja sopimuksen kohteen yksilöinti
– Toimitusvaihe vs. ylläpitovaihe
– Tuotteiden ja palveluiden paketointi vs. eriyttäminen
– Monitoimittajatilanteet: kokonaisvastuu, alihankinta jne.
– Lopputulos vs. toimenpiteet
– Tuote vs. palvelu

Immateriaalioikeudet
– Tekijänoikeus ja sen merkitys
– Lähdekoodi ja liikesalaisuudet
– Tietokoneohjelmien patentointi

Hinnoittelukysymykset
– Kiinteä kokonaishinta vs. tuntihinta
– Vaihtoehtoiset hinnoittelumallit
– Lisenssihinnoittelu
– Ylläpidon hinnoittelu
– Hinnanmuutokset

IT-sopimukset koulutuksen aikataulu
Koulutuspäivä alkaa klo 9:00 ja päättyy klo 16:00. Aamukahvia tarjolla klo 8:30 alkaen.
Hinta IT sopimukset (IT2015) koulutukselle

Koulutuspaikka