IT-sopimukset IT2018
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

IT-sopimukset IT2018

08.02.2019, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 17 tammikuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto

IT-sopimukset on ajankohtainen, kattava ja käytännönläheinen tietopaketti IT-alan sopimuksista (IT2018) ja niiden tekemiseen liittyvistä käytännön näkökohdista. Koulutuksen tavoite on, että sopimuksen valmistelija tunnistaa jo ennalta tärkeimmät kysymykset sekä niihin liittyvät vaihtoehdot ja vaikutukset.

Jo yli 850 sopimusten parissa työskentelevää henkilöä soveltaa menestyksekkäästi tämän kurssin anteja työssään.

Kohderyhmä

IT-sopimukset -koulutus soveltuu yhtä hyvin lakimiehille kuin tietohallintohenkilöstölle, ostoista tai myynnistä vastaaville sekä ylipäätään kaikille niille, jotka tehtävässään osallistuvat sopimusten valmistelemiseen tai neuvottelemiseen.

Kurssin materiaalit

Kurssimateriaaliin sisältyy IT2018-ehdot (koulutuslisenssi).

IT-sopimukset -koulutuksessa perehdytään alan yleisimpiin sopimuksiin, niiden lähtökohtiin, osapuolten intresseihin sekä keskeisiin sopimusehtoihin. Kurssilla käsitellään myös alan ajankohtaisilmiöitä, kuten ASP-toimintaa eli sovellusvuokrausta, taloudellisiin häiriötekijöihin varautumista mm. escrow-järjestelyn avulla sekä voimakkaasti yleistyneitä NDA- eli salassapitosopimuksia.

Kurssilla perehdytään myös kattavasti IT2015-tietotekniikka-alan yleisiin sopimusehtoihin ja siihen, kuinka niitä voidaan optimaalisesti hyödyntää erilaisissa sopimustilanteissa. Kurssimateriaaliin sisältyy IT2018-ehdot (koulutuslisenssi).

IT-sopimukset -kurssin kouluttajana on asianajaja Kari-Matti Lehti Asianajotoimisto Hammarström Puhakka Partnersista. Kari-Matti Lehti on IT-alan sopimusten, immateriaalioikeuden ja sähköisen kaupankäynnin juridiikan parissa työskentelevä kokenut asianajaja. Aikaisemmin hän on työskennellyt kuluttajavirastossa ja kansainvälisessä ohjelmistoyrityksessä lakimiehenä. Lehti on kokenut sopimuskouluttaja.

IT-sopimukset (IT2018) koulutuksen sisältö

Taustatekijät – mitä sopimusten takana?

– IT-alan erityispiirteet
– Juridiset lähtökohdat
– Taloudelliset lähtökohdat

Sopimustyypit IT-sektorilla- miten turvaat intressisi

– Lisenssisopimukset
– Projektisopimukset
– Ylläpito- ja tukisopimukset
– Ulkoistamisjärjestelyihin liittyvät sopimukset
– Palvelusopimukset

Toimituksen jäsentäminen ja sopimuksen kohteen yksilöinti

– Toimitusvaihe vs. ylläpitovaihe
– Tuotteiden ja palveluiden paketointi vs. eriyttäminen
– Monitoimittajatilanteet: kokonaisvastuu, alihankinta jne.
– Lopputulos vs. toimenpiteet
– Tuote vs. palvelu

Immateriaalioikeudet

– Tekijänoikeus ja sen merkitys
– Lähdekoodi ja liikesalaisuudet
– Tietokoneohjelmien patentointi

Hinnoittelukysymykset

– Kiinteä kokonaishinta vs. tuntihinta
– Vaihtoehtoiset hinnoittelumallit
– Lisenssihinnoittelu
– Ylläpidon hinnoittelu
– Hinnanmuutokset

IT-sopimukset koulutuksen aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9:00 ja päättyy klo 16:00. Aamukahvia tarjolla klo 8:30 alkaen.

Koulutuspaikka
Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

8.2.2019

Hinta
850 eur + alv. Koulutuskortilla maksavilta peritään materiaalimaksu 120 eur + alv.

Peruutusehdot:

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen