Itsearviointi EFQM Excellence 2013 -mallia käyttäen (2 pv)
Laatukeskus järjestää nyt koulutuksen:

Itsearviointi EFQM Excellence 2013 -mallia käyttäen (2 pv)

07.-08.11.2016, Life Science Center, Laatukeskus, Espoo Keilaranta 16, Espoo 20 tammikuun, 2016 Sampo Korppoo

Kurssin tavoitteena on oppia käyttämään Business Excellence -malleja organisaation johtamisen ja toiminnan systemaattiseen kehittämiseen. Kurssi antaa perusvalmiudet organisaation itsearviointikäytäntöjen suunnitteluun, arviointityöskentelyyn ja sen ohjaamiseen.

Ennakko- ja ryhmätöissä käytetään EFQM-mallia, mutta opiskeltavat työskentelytavat soveltuvat myös Baldrige- ja CAF-mallin käyttöön itsearvioinneissa. Excellence-mallien ja itsearviointien myötä organisaatio saa käyttöönsä välineet, jotka auttavat sitä saavuttamaan strategiset päämääränsä ja tavoitteensa sekä parantamaan kilpailukykyään.

Kirjallinen case-ennakkotehtävä johdattelee osallistujat kurssin aihepiiriin. Ennakkotehtävän asianmukainen tekeminen vie aikaa yhden työpäivän verran. Tehtävä antaa osallistujalle eväät vuorovaikutteiseen työskentelyyn sekä tehokkaaseen oppimiseen kurssipäivien aikana.

Valmennukseen kuuluu ennakkotehtävä ja kaksipäiväinen lähiopetusjakso, joka koostuu alustuksista, ryhmätöistä ja niiden purkamisesta.

1. päivä klo 08:30 – 17:30

• Systemaattinen arviointi ja kehittäminen, kokonaiskuva
• EFQM Excellence -malli 2013
• Itsearvioinnin perustekniikka

2. päivä klo 08:00 – 16:00
• Itsearviointikäytännön suunnittelu
• Valmistautuminen ja arviointitilaisuus
• Arviointihavainnoista kehitysprojekteihin
• Excellence Finland -kehitysohjelma

Kouluttaja:
Seniorikonsultti, DI Heikki Niemi on Laatukeskuksen johtava Excellence -mallien käytön asiantuntija. Hän on EFQM:n akkreditoima arvioijakouluttaja ja EFQM:n kansainvälisen arvioijapoolin jäsen.

Asiakkaan kommentti Heikin kurssista:
”Parasta olivat ryhmätöihin valmentavat teoriaosuudet, erityisesti itse ryhmätyöt ja niiden purut sekä näissä kaikissa keskittyminen asioiden ytimeen.”

Laatukeskus Excellence Finland, Keilaranta 14, 02150 Espoo

Aika:
07.-08.11.2016

1180 eur/1060 eur
Laatuyhdistyksen jäsen

Peruutusehdot:
Ilmoittautumisesi on sitova. Myöhemmin kuin 14 vrk ennen kurssia tehdyistä peruutuksista perimme 50 % kurssin hinnasta. Jos varattu paikka jätetään peruuttamatta, veloitamme koko hinnan. Jos olet estynyt osallistumasta, organisaatiosi voi vaihtaa osallistujaa kuluitta ilmoittamalla siitä Laatukeskukseen ennen koulutuksen alkua.