Jämäkkä puuttuminen alisuoriutumiseen (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Jämäkkä puuttuminen alisuoriutumiseen (1 pv)

11.08.2023, Innopoli 3, Espoo + voit osallistua myös etänä Vaisalantie 4, Otaniemi, Espoo 2 lokakuun, 2023 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Johtaminen ja esihenkilotaidot

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Koulutus oli hyvä, johdonmukainen ja keskittyi oleellisiin asioihin. Kouluttaja oli pätevä!"

• "Odotukseni olivat kohtalaisen suuret ja koulutus jopa ylitti ne. Tunnen saaneeni merkittävästi lisää valmiuksia alisuoriutumiseen puuttumiseen. Kiitos!"

• "Hyvä ja selkeä koulutus, antoi välineet oikeanlaiseen tapaan käsitellä alisuoriutumista."

Esihenkilöille suunnitellussa valmennuksessamme käymme läpi keinoja, joiden avulla esihenkilö voi tehokkaasti puuttua työntekijän alisuoriutumiseen. Valmennus perustuu varhaisen puuttumisen malliin, jolla työsuorituksissa ilmeneviä ongelmia voidaan ratkaista rakentavasti.

Käsittelemme alisuoriutumista työnjohto-oikeuden näkökulmasta, mutta pohdimme myös erilaisia tapoja, joilla työntekijä sitoutetaan ottamaan enemmän vastuuta omasta työstään ja koko organisaation menestyksestä.

Hyödyt osallistujalle
    – Opit tuntemaan esihenkilön johtamisoikeuden perusteet ja juridiset keinot heikkoon työsuoritukseen puuttumiseen
    – Opit analysoimaan alisuoriutumisen syitä ja ilmenemismuotoja
    – Opit haastamaan työntekijäsi ottamaan enemmän vastuuta työtuloksestaan
    – Saat rohkeutta puuttua ja opit antamaan vaikuttavaa palautetta
    – Saat tukea alisuoriutumiseen puuttumiseen ja opit kääntämään alisuoriutumiset onnistumisiksi

Koulutus on suunniteltu kaikille esihenkilöille, jotka kohtaavat työssään alisuoriutumisen aiheuttamia ongelmia ja haluavat haastaa työntekijöitään ottamaan enemmän vastuuta työstään, kehittymisestään ja oman työyhteisönsä kehittämisestä.

Jari Salminen, KTT, kouluttaja, johtamisen ja yritystalouden asiantuntija

KTT Jari Salminen tarjoaa pitkään kokemukseen perustuvaa käytännönläheistä, tutkimustietoon pohjautuvaa valmennusosaamista johtamistyöstä ja monista organisaation toimintaan liittyvistä haasteista, joihin yrittäjänä ja esihenkilönä törmää tuon tuosta. Jari on väitellyt muutoksen johtamisesta ja kirjoittanut johtamisesta yhteensä 18 kirjaa ja lukuisia artikkeleita.

– Jos tarvitsette apua esimiestenne valmentamiseen, hankalien johtamistilanteiden käsittelyyn, asiantuntijapalveluiden arvomyyntiin tai muihin käytännön johtamistyöhön liittyviin valmennustarpeisiinne, Jari on suurella todennäköisyydellä oikea henkilö avuksenne.

Erityisosaamisalueet:
    – Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta
    – Johtaminen ja esimiestyö
    – Asiantuntijamyynti
    – Johtamisviestintä
    – Yritystalous
    – Tiimityö
    – Tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta
    – Muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat

Palautetta aiemmista koulutuksista:

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

08:55 Etäosallistujien sisäänkirjautuminen

09:00 Avaus

09:15 Alisuoriutuminen ja sen ilmenemismuodot

09:45 Eri osapuolten vastuut ja roolit alisuoriutumistilanteissa

10:15 Tauko

10:30 Jämäkkä puuttuminen alisuoriutumiseen

11:30 Alisuoriutumisen syiden selvittäminen

12:00 Lounas

13:00 Puheeksi ottaminen ja assertatiivinen toimintatapa

14:15 Kahvi

14:30 Haasteiden kääntäminen onnistumisiksi

15:30 Yhteenveto

16:00 Tilaisuus päättyy

Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo
    – Voit osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautumislomakkeella, osallistutko lähi- vai etäkoulutukseen.

pe 11.8.2023, klo 8:30-16:00

– sisältää koulutusmateriaalit, Työntekijän vastuu ja työelämätaidot -kirjan, lounaan ja kahvitarjoilut päivän aikana.

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.