Ratekoulutus järjestää nyt koulutuksen:

Jari Parantainen: Alennusmyynti kielletty (1 pv)

Tilauksen saa usein se myyjä, joka tekee pahimman hinnoitteluvirheen.

Jari Parantaisen hinnoittelukoulutuksessa et joudu tuijottamaan tylsiä hintajoustokäyriä niin, että silmäsi kuivuvat päähän. Teoreettisen jorinan sijaan kuulet kymmeniä konkreettisia ehdotuksia, miten voisit miettiä hinnoitteluasi toisin. 

Päivän aikana opit keinot, joiden avulla kampeat katteesi kohdalleen neljässä vaiheessa.

Kuulostavatko nämä oireet tutuilta?
1. Asiakkaat valittavat, että tuotteesi ovat liian kalliita
2. Myyjäsi joutuvat pelaamaan alennuksilla jatkuvasti
3. Häviät tarjouskilpailun toisensa jälkeen
4. Firmasi vetää puoleensa persaukisia valittajia
5. Ammattiostajat vievät tuhkatkin pesästä
6. Hinnoittelusi perustuu stetson-menetelmiin

Alennusmyynti kielletty -koulutuksesta saat selkokieliset vastaukset näihin tärkeisiin kysymyksiin:
1. Millaiset myytit riivaavat fiksujakin hinnoittelijoita?
2. Mikä on yleisin – ja surkein – hinnoittelumenetelmä?
3. Miten haarukoit palvelun tai tuotteen hinnan?
4. Kuinka korotat hintaasi niin, ettei asiakas pillastu?
5. Miten pääset eroon tulosta nakertavista alennuksista?
6. Kuinka asiakkaat valehtelevat myyjillesi joka päivä?
7. Miten muutat tuotteesi hyödyt rahaksi?

Päivän ohjelmaan sisältyy aina useita käytännön esimerkkejä sekä ulkomaisten että kotimaisten palvelujen ja tuotteiden hinnoittelusta.

Kenelle Alennusmyynti kielletty -koulutus sopii?
Alennusmyynti kielletty -koulutus sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten palvelutoimituksista vastaaville ammattilaisille.

Onnellisen osallistujan titteli on tyypillisesti markkinointijohtaja, myyntijohtaja, kehitysjohtaja, yrittäjä, tuotepäällikkö, tuotekehityspäällikkö tai projektipäällikkö.

Kenelle Alennusmyynti kielletty -koulutus ei sovi?
Huonoimmat palautteet tästä koulutuksesta antavat yleensä ne osallistujat, joiden työnantaja (tai asiakas) toimii tiukasti viranomaisten säätelemällä alalla. Sellaisia ovat apteekit, terveydenhuollon yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja lakitoimistot.

Myös julkishallinnon parissa painivat sekä suurten keskusliikkeiden tavarantoimittajat ovat usein avun ulottumattomissa – ainakin omasta mielestään.

Tuore hinnoittelukirja kaupan päälle
Kurssin hintaan sisältyy Jari Parantaisen uusin kirja nimeltään Hinnoittelu on helppoa ja hauskaa – 55 vinkkiä, joiden avulla nostat taksasi taivaisiin
– Ilmestynyt syyskuussa 2017. Ei tylsiä kaavoja tai käyriä – vain käytännöllisiä esimerkkejä. Kustantaja Alma Talent, sivuja 265.

Kouluttajanasi Jari Parantainen
– Suomen kokenein tuotteistaja
– Yli 200 tuotteistusprojektia vuodesta 2002
– Puoli tusinaa bisneskirjaa, aiheina tuotteistaminen, hinnoittelu ja myynnin psykologia
– Yli tuhat vedettyä koulutusta
– Tukuttain tarinoita kotimaisista projekteista
– Tuoreita esimerkkejä hinnoittelusta käytännössä
– Ei väkinäisiä ryhmätöitä tai noloja rentoutusharjoituksia




Palautetta Noste-hinnoittelukoulutuksista
– ”Pidin valmentajan asenteesta.”
– ”Rohkaisevia neuvoja hinnoitteluun ja oman työn arviointiin.”
– ”Olisin halunnut nähdä konkreettisia esimerkkejä hyvästä / huonosta tarjouksesta.”
– ”Hyvä koulutus, avasi ajatuksia.”
– ”Uusia näkökulmia omien tuotteiden paketointiin ja hinnoitteluun.”
– ”Ainakin rohkaisi nostamaan hintoja reilusti, ottamaan kantaa enemmän ja ymmärtämään hinnoittelua ja ostamista.”
– ”Hinnoittelu ollut aina hankalaa. Nyt tiedän omat tavoitteeni.”
– ”Uutta ja entistä lujempaa uskoa omiin jo valittuihin hinnoittelumalleihin.”
– ”Hintojen tyrmäyksen vasta-argumenteista voisi puhua enemmän. Samoin tarjousten laskemisesta.”


Ei laulua, ei leikkiä -takuu
Jari Parantainen antaa koulutukselleen takuun: se ei sisällä kiusallisia ryhmätöitä tai rentoutusharjoituksia. Jopa esittelykierros jää väliin. Päivä sopii siis myös introverteille.


OHJELMA

9:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9:30 Miksi hintasi on pielessä?
– Miksi kuhmolainen hinnoittelu on niin vaarallista?
– Kuinka fiksutkin ihmiset käyttävät todella tyhmiä hinnoitteluperusteita?
– Mikä on yleisin syy siihen, että asiakas ei saa tuhlattua kaikkia rahojaan?
– Mitkä ovat tuotteesi tai palvelusi hinnoittelun neljä käytännöllistä vaihetta?
– Tiirikointivaihe: Hankkiudu eroon hinnoitteluun liittyvistä vaarallisista väärinkäsityksistä

11:00 Tauko

11:15 Näin haarukoit oikean hinnan
– Mistä johtuu, että asiakkaasi ei oikeastaan osta mitään? Mitä hän tekee sen sijaan?
– Oletko sinäkin jättänyt hinnoittelupäätökset kilpailijasi kontolle?
– Kuinka käytät hinta-ankkureita ns. oikean hinnan haarukointiin?
– Käytännön esimerkkejä hinnan haarukoinnista.
– Miten muutat tuotteesi tai palvelusi hyödyn rahaksi?

12:30 Lounas

13:15 Mikä on kätevin tapa korottaa hintojasi?
– Miksi hinnasta valittava asiakas on hyvä uutinen?
– Mitkä viisi tapaa toimivat myös käytännössä?
– Milloin hinnankorotus kasvattaa kysyntää?

14:15 Iltapäiväkahvi 

14:30 Alennusmyynti kielletty
– Tietysti alennukset raiskaavat katteesi, mutta mitä muuta haittaa niistä on?
– Miksi suuri osa tarjouspyynnöistä kannattaisi heittää saman tien roskiin?
– Millainen on ainoa järkevä alennuspolitiikka?

15:30 Kiitos & näkemiin!

————

Koulutuspaikka:
Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

Ajankohta:
keskiviikko 23.1.2019

Hinta:
697 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinnat:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.